Ile razy dany hashtag był używany na Facebooku, Twitterze i Instagramie - jak to sprawdzić?

Jak sprawdzić ile razy był używany dany hashtag na Facebooku, Twitterze i Instagramie?

Tomasz Ziętek

W Brand24 zajmuję się content marketingiem na rynek globalny. W wolnych chwilach trenuję kolarstwo, podróżuję i zachwycam się pysznym jedzeniem.

Z biegiem lat hashtagi przeszły długą drogę – od grupowania dyskusji w pierwszych czatach IRC, zrewolucjonizowania mediów społecznościowych, poprzez podnoszenie świadomości na temat zagadnień społecznych aż do marketingu cyfrowego. Jeśli hashtagi są jednym z twoich narzędzi w arsenale marketingu i jesteś ciekaw, jak sprawdzić ile razy był używany dany hashtag na Facebooku i innych popularnych platformach, ten artykuł jest dla Ciebie.


Szybkie podsumowanie

W przypadku marketerów, hashtagi na Facebooku, Twitterze i Instagramie posiadają ogromny potencjał, w szczególności w trzech dziedzinach:

  • Podnoszenie świadomości marki.
  • Analizowanie wyników marketingowych.
  • Odkrywanie trendów.

Stworzenie unikatowego hashtagu dla Twojej firmy, produktu, kampanii marketingowej lub wydarzenia pomaga przede wszystkim zwiększyć świadomość Twoich działań

Po drugie, dodanie dedykowanego znaczka do każdego fragmentu treści – czy to w mediach społecznościowych, czy gdziekolwiek indziej – daje szansę na późniejsze zmierzenie wydajności tej treści. Czaty na Twitterze, wydanie ebooków, aktualizacje funkcji, kampanie marketingowe, filmy – wszystkie z wymienionych mogą zawierać znak hashtagu i być zmierzone.

Na przykład, jeśli uruchomisz kampanię marketingową wraz z #, możesz dowiedzieć się, ile razy został on użyty, jaki zasięg w social media wygenerowały wpisy z jego użyciem i wiele więcej.

Po trzecie, odkrywając i śledząc popularne hashtagi w swojej niszy, jesteś na bieżąco z tym, co jest istotne dla Twojej firmy.

Istnieją co najmniej 3 metryki hashtagów na Facebooku, Twitterze czy Instagramie i innych kanałach, które można śledzić w kontekście KPI (Kluczowych Wskaźników Wydajności):

  • Liczba wzmianek z użyciem hashtagu – ile razy hashtag był używany na Twitterze, Instagramie i Facebooku.
  • Zasięg w social media – fragmenty treści zawierających hashtag.
  • Liczba interakcji – polubienia, komentarze i udostępnienia fragmentów treści zawierających dany hashtag.

Jak zobaczyć, jak wiele razy był używany hashtag na Facebooku, Twitterze i Instagramie?

Możesz śledzić go za pomocą monitoringu mediów społecznościowych.

Narzędzia do monitorowania social media zbierają w czasie rzeczywistym wszystkie wszystkie publiczne wzmianki z sieci na podstawie podanych słów kluczowych.

Może to być także Twój hashtag.

Dane zbierane są ze wszystkich publicznie dostępnych źródeł online i obejmuje:

  • Media społecznościowe,
  • strony internetowe,
  • serwisy informacyjne,
  • blogi,
  • fora.

i inne miejsca.

Możliwość sprawdzenia, ile razy był używany hashtag na Facebooku, Twitterze i Instagramie to tylko jedna z funkcji narzędzi do monitorowania social media.

Wewnątrz nich można również znaleźć:

  • Najbardziej aktywne i wpływowe profile w mediach społecznościowych oraz strony internetowe stosujące hashtag.
  • Najpopularniejszych i najbardziej wpływowych autorów w social media używających Twojego hashtagu.
  • Kontekst dyskusji.
  • Gdzie Twoje hashtagi są najczęściej używane.
  • Porównanie wielkości wygenerowanego zasięgu w social media za poprzedni okres.
  • Liczba interakcji.

Dzięki śledzeniu wydajności hashtagu na Facebooku, Twitterze i Instagramie, jesteś w stanie śledzić i ocenić, jak działa twoja strategia marketingowa.

Ponadto istnieją inne sposoby używania hashtagów.

Oprócz śledzenia, ile razy był on używany, sprawdzając, kto go używa, możesz znaleźć:

  • Potencjalnych ambasadorów Twojej firmy lub produktu.
  • Klientów wyrażających negatywne i pozytywne komentarze w sieci.
  • Klientów zadających pytania i poszukujących rozwiązania ich obrębu w obrębie danej branży.

Spójrzmy, jak to zrobić za pomocą narzędzia do monitorowania social media, takiego jak Brand24:

Krok 1. Utwórz projekt.

Po utworzeniu konta skonfiguruj swój projekt.

Ile razy hashtag był używany na Facebooku, Instagramie i Twitterze? -  grafika przedstawiająca zakładanie projektu w Brand24 w celu monitoringu hashtagów

Podczas konfigurowania projektu pamiętaj o dwóch kwestiach:

  1. Zawsze należy dołączyć znak hashtagu. Ludzie często o tym zapominają.
  2. Narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych nie zbierają danych historycznych.

Następnie kliknij w „Więcej ustawień” i z dostępnych zakładek wybierz „Źródła”. Zaznacz Facebook, Mikroblogi i Instagram.

Wybór źródeł w Brand24 w celu sprawdzenia, ile razy został użyty hashtag na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Po zatwierdzeniu ustawień wszystkie publiczne wzmianki z użyciem Twojego znaczka zostaną zebrane w panelu głównym – tam możesz zobaczyć, ile razy hashtag został użyty na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Co więcej, możesz dowolnie regulować przedziałem czasowym.

Wzmianka w widoku panelu wygląda tak:

Możesz w niej zobaczyć:

  • Nazwę autora
  • Liczbę obserwujących
  • Źródło wzmianki
  • Wydźwięk wzmianki – pozytywny, negatywny lub neutralny
  • Liczbę i rodzaj interakcji
  • Datę publikacji wpisu
  • Całą treść

Wzmianki internautów z użyciem Twojego hashtagu na Facebooku, Twitterze i Instagramie możesz również sprawdzać w aplikacji mobilnej. Dzięki temu masz do nich dostęp gdziekolwiek jesteś.


Krok 2. Śledź wydajność

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, niż ile razy użyto Twojego hashtagu na Facebooku, Twitterze czy Instagramie możesz uzyskać dostęp do takich danych dzięki zakładkom „Podsumowanie” i „Analiza” przechowują one wszystkie ważne informacje.

Zakładka „Podsumowanie” to miejsce, w którym możesz zobaczyć podsumowanie najważniejszych danych:

  • Najbardziej popularne wzmianki z użyciem #
  • Najnowsze wzmianki
  • Najbardziej wpływowe profile używające Twojego #
  • Najbardziej wpływowe strony
  • Numeryczne podsumowanie wydajności hashtagu na Facebooku, Twitterze, Instagramie – liczba wszystkich wzmianek, zasięg w social media, liczba interakcji, podział na pozytywne i negatywne wzmianki
  • Wykresy porównawcze.

i inne statystyki.

Hashtag na Facebooku, Twitterze i Instagramie - grafika przedstawiająca podsumowanie wyników projektu w Brand24

Można jeszcze bliżej przyjrzeć się tym danym w zakładce Analizy .

Tam możesz przeglądać jeszcze więcej kluczowych informacji z analizy danych Twojego projektu, odkryć wpływ autorów w social media, zasięg jaki generują w mediach społecznościowych ich wpisy, kontekst dyskusji w obrębie projektu i inne informacje.


Wnioski

Jeśli jesteś zainteresowany, aby zobaczyć, jak wiele razy został użyty Twój hashtag na Facebooku, Twitterze, Instagramie przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 14 dni.

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź te artykuły:

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail