Jak generować ruch na stronie za pomocą Twittera?

Jak generować ruch na stronie za pomocą Twittera?

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Nie od dziś wiadomo, że Twitter jest jednym z najbardziej dynamicznych kanałów social media. Cykl życia tweetów jest stosunkowo krótki – informacje pojawiają się, wiszą w internetowej przestrzeni i przedawniają się tu w błyskawicznym tempie. Mając odpowiednie narzędzia oraz stosując pewne triki, można jednak łatwo okiełznać ten sprint informacyjny, przynosząc swojej marce niemałe korzyści. Jak więc spożytkować fakt tak szybkiego przepływu treści na Twitterze? Wskazówki o tym jak wygenerować większy ruch na stronie internetowej i jak zdobyć nowych klientów za pomocą Twittera znajdziesz poniżej.

Twoja marka na Twitterze – najważniejszy cel Twoich działań

Po co mi w ogóle Twitter? To podstawowe pytanie, jakie powinna zadać sobie każda marka działająca lub planująca rozpoczęcie działań na Twitterze. Najczęściej wyznaczane cele dla użycia tego kanału komunikacji przez firmy to:

  • Udostępnianie informacji i treści o marce oraz jej działaniach,
  • Angażowanie użytkowników w działania promocyjne marki,
  • Interakcje z konsumentami,
  • Zarządzanie reputacją marki,
  • Networking,
  • Branding,

Jaki jest wspólny mianownik większości tych celów strategicznych?

Jak widać, większość wyżej wymienionych działań ma związek z interakcjami. To co powinno Cię więc interesować podczas tworzenia jakichkolwiek treści online (i offline!) to LUDZIE, a ściślej obecni i przyszli konsumenci, bo to właśnie oni są najcenniejszą wartością oraz największym potencjalnym zagrożeniem dla Twojej marki. Tyczy się to zarówno promowania marki na Twitterze jak i na innych kanałach social media (te same zasady stosuj w komunikacji offline).

Przeczytaj więcej o 13 dobrych praktykach budowania relacji z klientami.


Jak mówić do klientów, żeby chcieli słuchać?

Bazując na doświadczeniu naszego zespołu, jak również opierając się na opinii światowych ekspertów od komunikacji (sprawdź raport), z łatwością możemy stwierdzić, że aby odnieść sukces, musisz przestać skupiać się na sobie, a zainteresować się odbiorcą. Tak, wystarczy nauczyć się wysłuchiwać potrzeby klientów oraz sensownie na nie odpowiadać!

Aby zdobyć szacunek (i ostatecznie miłość) swoich klientów do Twojej marki, musisz najpierw sam szanować tych klientów. Przewaga firm odnoszących największe sukcesy działa właśnie w zgodzie z tą złotą zasadą – Colleen Barrett, Southwest Airlines President Emeritus

Ta banalna porada, stawiająca konsumenta w centrum, może nie tylko przynieść Ci większe zainteresowanie wśród użytkowników mediów online, bo zastosowana globalnie w Twojej firmie, pomoże wnieść Twój biznes na zupełnie nowy poziom. Ale ok, nie przedłużając, jak słuchać klientów i zrozumieć o co im chodzi?

Przede wszystkim musisz skupić się na dostarczaniu Twoim odbiorcom prawdziwej wartości. Tu sposobów jest wiele. Opowiem Ci o kilku z nich.

1. Twórz unikatowy content

Możesz prowadzić bloga (lub jakikolwiek inny dogodny kanał komunikacji) i repostować treści, gdzie pokazujesz jakie realne benefity dla konsumenta przynosi korzystanie z produktów lub usług Twojej marki. Limit 280 znaków jakich pozwala się użyć w jednym poście (tweet) na Twitterze wcale nie musi Cię ograniczać.

W jednym lub dwóch zdaniach możesz spokojnie stworzyć krótki, zwięzły i konkretny komunikat, reklamujący treści jakimi chcesz się podzielić. Dodając do tweeta link do Twojego wpisu lub filmu na docelowym kanale, przeniesiesz odbiorców dokładnie tam, gdzie zamierzałeś.

Zobacz jak robi to Marek Jankowski. Twórca podcastu Mała Wielka Firma, który za pomocą Twittera komunikuje w każdy poniedziałek nowy odcinek #mwf.

Tworzenie dedykowanego contentu (artykuły / filmy / prezentacje etc.) zajmie Ci trochę czasu, ale nie zniechęcaj się – tu liczy się jakość a nie ilość.

Na potwierdzenie, przypomnij sobie jakie emocje towarzyszyły Ci czekając na kolejny odcinek Gry o Tron, Black Mirror czy Westworld? Zżerała Cię ciekawość, prawda? A teraz pomyśl, co odczuwałbyś oglądając 3256 odcinek Mody na Sukces… Emocje jak na grzybach, hmm? Mówiąc krótko – spraw, by ludzie czekali na Twoje następne treści, skupiając się na ich jakości.

Poznaj 27 narzędzi do tworzenia grafiki, wideo i infografik, które pomogą Ci tworzyć unikatowy content.


2. Angażuj się w rozmowy użytkowników

Możesz, dołączać do konwersacji dotyczących twojej branży, służyć opinią i dzielić się wiedzą. Śledź również komentarze i wzmianki dotyczące Twojej marki oraz staraj się na nie odpowiadać (tutaj z pomocą przychodzą narzędzia do monitoringu internetu, ale o nich później). Pokazujesz w ten sposób nie tylko swoją czujność, ale też zaangażowanie.

I uwaga, nie ignoruj negatywnych komentarzy, bo najwięcej możesz się nauczyć od niezadowolonych klientów


3. Dziel się inspiracjami

Tworzenie własnego contentu to jedno, a dzielenie się źródłami swojej wiedzy to drugie. Nie bój się repostować interesujących z Twojego punktu widzenia i wartościowych dla konsumentów materiałów, które mogą im w jakiś sposób ułatwić życie. Zgodnie z zasadą sharing knowledge – inspiruj innych i daj się zainspirować, nic na tym nie stracisz


Istotne jest tu jednak, aby skupić się na realnie wzbogacających wiedzę lub kompetencje treściach i repostować je w rozsądnych ilościach. W końcu nikt nie lubi spamerów.

4. Buduj znaczące relacje

Traktuj innych tak jak sam chciałbyś być traktowany. Jeśli napotykasz się w sieci na osobę, która prosi o udzielenie pomocy w rozwiązaniu jakiegoś problemu lub potrzebuje zwykłej porady, a Ty znasz się na rzeczy, poświęć 2 minuty swojego czasu i pomóż. W ten sposób nie tylko uzyskasz wdzięczność użytkownika w opresji, ale masz szansę na zbudowanie wartościowej relacji. Poza tym pamiętaj, marketing oparty o rekomendacje ma ogromną moc 😉

Dbaj też o relacje z makro i mikroinfluencerami. Jeśli nadarzy się taka okazja, angażuj się w rozmowy w których uczestniczą, pamiętając jednak, żeby zawsze pozostawać sobą. Zachowuj się tak, jak w realnym życiu, bo sztuczną grzeczność lub bycie zbyt cool można łatwo wyczuć i zdemaskować, szkoda więc na to czasu.

Powiedzmy, że wiesz już co i jak mówić, by ludzie chcieli Cię słuchać. Kolejnym krokiem do efektywnej komunikacji jest dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane tematami w których specjalizuje się Twoja marka. Jak wytropić swoją publiczność? Trzy sposoby pomagające dotrzeć do Twoje grupy docelowej znajdziesz poniżej

5. Organiczny potencjał Twittera – Hashatagi

Tak, ten banalny znaczek # ma ogromną moc! Hashtagi organizują treści nie tylko na Twitterze, ale generalnie w sieci i pomagają dotrzeć do poszukiwanych treści. Jeśli wykorzystasz hashtag i przypiszesz go do kategorią, sprawisz, że Twój tweet zostanie przypisany do danego hashtagu i tym samym będzie łatwiejszy do odnalezienia przez zainteresowanych danym tematem użytkowników. O tym jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi pisaliśmy ostatnio.

Jak wykorzystać hashtagi na Twitterze?

Złóżmy, że specjalizujesz się we wdrażaniu systemów ERP. Co robisz, żeby użytkownicy Twittera mogli do Ciebie dotrzeć?

Po pierwsze twórz wartościowy content na Twoim blogu lub docelowym kanale, na który chcesz ściągnąć potencjalnych klientów (pamiętaj, żeby skupić się na użytkowniku i stosowaniu języka korzyści, a nie na autopromocji)Dalej – informujesz o nim w krótkim tweecie i opatrujesz go dwoma lub trzema hashtagami np. #ERP, #wdrożeniaERP lub #systemyERP. 

I w ostatnim kroku – jesteś na bieżąco. Co to znaczy?

Po prostu wchodzisz w adekwatne interakcje z użytkownikami i budujesz wartościowe relacje oraz sieci kontaktów. Proste, prawda? Więcej o hashtagach i o tym jak z nich mądrze korzystać pisaliśmy tutaj i tutaj.

6. Kręgi zainteresowanych – tworzenie zasięgu

Zwiększenie zasięgu Twoich tweetów możesz budować używając kilku gotowych narzędzi. Dla przykładu, jeśli przejdziesz na stronę followerwonk.com (opcja płatna) lub tweeplesearch.com (opcja darmowa) i wyszukasz np. content marketing, łatwo znajdziesz firmy oraz osoby prywatne, które stanowią autorytet społeczny.

Dla przykładu, poniżej influencerzy w kategorii content marketing na Twitterze:

Jak zapewne zauważysz, większość tych mistrzów content marketingu śledzi niesamowicie pokaźną liczbę osób. Warto więc zaczerpnąć z tej taktyki i samemu powiększyć liczbę obserwowanych osób.


W tym miejscu przydatne będzie narzędzie Twittera, takie jak Tweepi. Oferuje dwie ważne funkcje, które przydadzą się do poszerzania swojego kręgu kontaktów:

  • „Obserwuj osoby śledzące” – czyli funkcja umożliwiająca sprawdzenie, kto obserwuje określone konto na Twitterze.
  • „Flush” – pokazuje Ci osoby, które obserwujesz, ale które nie obserwują Ciebie.

Grafika przedstawiająca narzędzie Tweeapi.

Jeśli wyselekcjonujesz odpowiednio osoby zainteresowane tymi samymi niszami i tematami spośród tych, które już Cię obserwują i zaczniesz obserwować wybrane osoby je śledzące, zwiększasz szansę na wyraźne zwielokrotnienie swojego zasięgu. Na ogół 20-25% osób o tych samych zainteresowaniach, spośród tych, które zaczniesz obserwować, również się Tobą zainteresuje i zacznie obserwować Ciebie. 

Co jakiś czas możesz też sprawdzać w narzędziu Tweepi opcję „Flush”, aby zweryfikować wszystkie osoby, które obserwujesz bez wzajemności. Jeśli chcesz zachować równowagę pomiędzy współczynnikiem Obserwowani i Obserwujący, możesz zrobić selekcję. (Tweepi pokazuje też konta, które nie są już aktywne).

Poszerzając grono osób, które followujesz (zakładając, że nie są one przypadkowe), powinieneś zobaczyć spore rezultaty w pozyskiwaniu nowej publiczności. Dodatkowo, poprawiając swoje zaangażowanie, staniesz się bardziej systematyczny oraz wiarygodny, przez co jeszcze bardziej zwiększysz szanse na podniesienie konwersji Twoich treści.

7. Monitoring social media i Internetu

Bycie czujnym i zaangażowanym to jedne z najlepszych sposobów na poprawienie swojej popularności. Odpowiadaj na pytania dotyczące tematów, w których jesteś ekspertam, angażuj się w rozmowy użytkowników i śledź tematy istotne z punktu widzenia rozwoju Twojej branży. Jak się do tego zabrać? Szukanie igły w stogu siana nie jest najłatwiejsze, dlatego warto posłużyć się gotowymi narzędziami do monitoringu social media, takimi jak np. Brand24.

Grafika przedstawiająca narzędzie do monitoringu internetu Brand24

Wykorzystując Brand24 będziesz w stanie znaleźć osoby szukające rekomendacji, osoby zainteresowane konkretnymi tematami, czy rozmawiające o Twojej marce. Dzięki alertom, jakie możesz ustawić zgodnie z Twoimi preferencjami, będziesz mógł pozostać zawsze czujny i dobrze poinformowany.

Komentowanie wpisów, które mogą przynieść Ci potencjalne leady, błyskawicznie działająca obsługa klienta, inicjowanie dyskusji, czy mądrze zastosowany real time marketing – sposobów na wchodzenie w interakcję z użytkownikami Twittera jest naprawdę wiele.

Jeśli zainteresował Cię ten temat, więcej o potencjale Brand24 w monitoringu treści w internecie znajdziesz tutaj.


Nadal głodny wiedzy? Oto coś z naszej biblioteki: