popularne hashtagi narzędzia

Jak znaleźć popularne hashtagi? Darmowe narzędzia.

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Hashtagi są wykorzystywane na Twitterze, Instagramie, Facebooku. Ostatnio wprowadził je także YouTube. Ich odpowiedni dobór pozwoli Ci eksponować Twoje treści wybranym osobom, mierzyć efekty akcji promocyjnych, czy przeglądać treści dotyczące wybranego tematu. Dzięki narzędziom do śledzenia hashtagów możesz sprawdzić ich popularność i wybrać te najlepsze.

Co to jest hashtag?

Hashtag jest to wyrażenie lub słowo, które poprzedza tzw. hash – #.
Są to krótkie, zwięzłe formy charakterystyczne dla mediów społecznościowych.

Hashtagi sprawdzą się świetnie do śledzenia treści czy dyskusji dotyczących wydarzeń na świecie, konferencji, czy analizy zasięgu social media akcji marketingowych.

Dzięki hashtagom możesz docierać do nowych odbiorców, którzy szukają treści lub informacji w danym temacie. Można zatem powiedzieć, że hashtagi organizują wyświetlaną treść w mediach społecznościowych, a dzięki narzędziom do ich śledzenia, możesz zmierzyć ich zasięg.

Monitoring hashtagów pomoże Ci także:

Istnieje wiele narzędzi do wyszukiwania i śledzenia popularnych hashtagów. W tym wpisie omówimy 5 najlepszych i darmowych narzędzi do wyszukiwania popularnych hashtagów.

1. Brand24

Brand24 to narzędzie do monitoringu internetu, które oferuje analizę działań w social media, w tym analizę hashtagów.

Narzędzie pozwoli Ci obserwować wybrane przez Ciebie hashtagi na Instagramie, Facebooku, YouTubie, blogach, serwisach informacyjnych, czy na forach internetowych.

popularne hashtagi

Za pomocą Brand24 możesz odkryć najpopularniejsze hashtagi oraz sprawdzić ich popularność w sieci. To co jest kluczowe, za pomocą Brand24 możesz ocenić zasięg poszczególnych hashtagów oraz obserwować wszystkie wpisy z np. Twoim firmowym hashtagiem.

Dodatkowo, w zakładce Analiza znajdziesz szereg dodatkowych informacji, które pomogą Ci w dokładnej analizie wybranych hashtagów. Dowiesz się m.in. o:

  • ilości wyników z danym hashtagiem,
  • informację o najpopularniejszych wzmiankach,
  • informację na temat najpopularniejszych autorów,
  • listę 100 najpopularniejszych hashtagów na podstawie Twojego,
  • liczbę interakcji (polubień, komentarzy, udostępnień), które wygenerowały wpisy z hashtagiem.

 

popularne hashtagi

Lista jest generowana automatycznie na podstawie dowolnego hashtagu. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, które hashtagi są popularne w wybranym przez Ciebie temacie, to możesz to zrobić w zaledwie 2 krokach.

  1. Utwórz nowy projekt – jako zwrot kluczowy podaj wyrażenie lub hashtag, który Cię interesuje.
  2. Przejdź do zakładki Analiza i znajdź listę Najpopularniejsze hashtagi.

popularne hashtagi w brand24

Korzystają z Brand24 możesz obserwować zaangażowanie pod każdym wpisem z hashtagiem.

popularne hashtagi

Odkrywając zakładkę Analiza znajdziesz Najpopularniejszych autorów i Najpopularniejsze wzmianki. Pomoże Ci to zidentyfikować osoby, które najczęściej korzystają z danych hashtagów. Poznasz w ten sposób użytkowników, którzy udostępniają treści w temacie, który Cię interesuje. To świetne narzędzie do monitorowania hashtagów podczas wydarzeń, konferencji i akcji promocyjnych.

Brand24 oferuje darmowy okres testowy, gdzie przez 14 dni możesz przetestować funkcje z pakietu Premium oraz Business. Darmowe konto możesz założyć tutaj.


2. RiteTag

RiteTag to część całego ekosystemu RiteKit. Kolejne świetne narzędzie, które idealnie sprawdzi się do wyszukiwania popularnych hashtagów. Za pomocą RiteTag możesz także monitorować wybrane przez Ciebie hashtagi.

popularne hashtagi ritetag

W RiteTag znajdziesz informacje o ilości wpisów z danym hashtagiem w ujęciu godzinowym, czy ile jest ich średnio w ciągu dnia. Dodatkowo w wersji Premium możesz odkryć listę kont, które najczęściej publikują wpisy z wybranym hashtagiem. RiteTag wskaże Ci także, czy dany hashtag jest popularny na Instagramie lub czy jest zbanowany.

popularne hashtagi ritetag

Narzędzie oferuje także rozszerzenie do przeglądarki, za pomocą, którego możesz wyszukiwać popularnych hashtagów bezpośrednio z poziomu przeglądarki.

popularne hashtagi ritetag

Wtyczka jest dostępna w darmowym planie, a okres testowy trwa 7 dni. Wersja płatna narzędzia kosztuje 49$.


3. Keyhole

Keyhole jest to narzędzie do analizy social media, które pozwala sprawdzić popularność hashtagów na Instagramie oraz Twitterze. Narzędzie oferuje dostęp do wielu danych jak, zasięg social media, liczbę wpisów i użytkowników, którzy opublikowali wpis z wybranym hashtagiem. Dodatkowo, znajdziesz informację o zaangażowaniu danego hashtagu.

popularne hashtagi keyhole

Keyhole oferuje także zaawansowaną analizę konta i funkcję, która analizuje wybrany hashtag i podsuwa wskazówki do optymalizacji. Narzędzie sprawdzi się świetnie, gdy chcesz się dowiedzieć jak zmieniała się popularność danego hashtagu w wybranym okresie. Dodatkowo narzędzie posiada rekomendacje, które pomagają określić optymalny czas do publikacji treści z wybranym hashtagiem.

Ciekawą funkcję jest także automatycznie generowana chmura tagów. Na jej podstawie możesz sprawdzić w otoczeniu jakich hashtagów występuje wybrany przez Ciebie hashtag.

Grafika przedstawiająca chmurę tagów na podstawie popularnych hashtagów.

Narzędzie posiada darmowy okres testowy, który trwa 7 dni. Wersja płatna zaczyna się od 199$ w rozliczeniu miesięcznym.


4. Hashtagify

To narzędzie podobne do RiteTag. Hashtagify pozwola znaleźć popularne hashtagi oraz listę hashtagów podobnych do bazowego. Oprócz śledzenia hashtagów, narzędzie oferuje moduł Sugestii, który na podstawie Twojego tweeta lub postu na Instagramie dobierze odpowiednie hashtagi. A oto jak wygląda to od środka:

Grafika z narzędziem Keyhole do wyszukiwania popularnych hashtagów na Instagramie i Twitterze.

W ramach darmowego konta, Hashtagify wskaże Ci popularność hashtagów. Narzędzia posiada także geolokalizację wzmianek. Dzięki temu możesz określić w którym kraju dany hashtag jest najpopularniejszy. Hashtagify w formie chmury tagów pokaże Ci hashtagi, które są podobne i pasują do wybranego przez Ciebie tematu.

Grafika pokazująca w których krajach jest popularny hashtag.

Wszystkie z opisanych funkcji są dostępne w podstawowej wersji narzędzia. Hashtagify posiada także wersję płatną w której znajdziesz dużo więcej funkcji, a ceny zaczynaja się od 7$.

 


5. Twubs

Ostatnie narzędzie do śledzenia i wyszukiwania popularnych hashtagów – Twubs. Narzędzie umożliwia na śledzenie hashtagów na Twitterze. Narzędzie oferuje podgląd ostatnich tweetów z danym hashtagiem. Ciekawą opcją jest możliwość reagowania z poziomu panelu. Idealne rozwiązanie dla osób, które prowadzą komunikację na Twitterze.

Grafika przedstawiająca dashboard Twubs, narzędzia do szukania popularnych hashtagów.

Narzędzie przede wszystkim umożliwia na agregowanie wpisów z wybranym przez Ciebie hashtagiem. Sprawdzi się idealnie podczas wydarzeń, konferencji, czy akcji marketingowych, które wykorzystują unikalny hashtag. Dodatkowo możesz zapisać swój hashtagi i utworzyć specjalny landing page, który wyświetli wzmianki z hashtagiem.

Twubs jest w pełni darmowym narzędziem do śledzenia hashtagów. 


Dlaczego warto śledzić popularne hashtagi?

Śledzenie popularnych hashtagów jest ważne z kilku powodów.

  1. Jest bardzo ważnym elementem podczas wydarzeń: posiadając unikalny hashtag Twojego wydarzenia możesz zidentyfikować osoby, które publikują treści w sieci. Dzięki temu możesz nawiązać relacje, czy wejść w interakcje z uczestnikami Twojego wydarzenia. To także świetna okazja do wymiany zdań pomiędzy uczestnikami tego samego wydarzenia.
  2. Pozwoli Ci na zmierzenie zasięgu social media: jeżeli korzystasz w swojej komunikacji z firmowych hashtagów, możesz je śledzić i zmierzyć jaki zasięg osiągają w social media – do ilu użytkowników dotarły treści, w jakich kanałach pojawia się najczęściej oraz ile interakcji wygenerowały w wybranym okresie. Połączenie tych elementów pozwoli Ci optymalizować swoje działania i dać odpowiedź, czy Twoje działania przynoszą zamierzony efekt.
  3. Obserwuj i analizuj efekty kampanii marketingowej: planując kampanię marketingową warto uwzględnić dodanie unikalnego hashtagu, który będzie częścią Twojej komunikacji. W ten sposób w łatwy sposób będziesz mógł zmierzyć jej zasięg oraz dotarcie do potencjalnych klientów.
  4. Wskaże Ci ambasadorów marki oraz najaktywniejszych użytkowników związanych z Twoją marką: obserwując hashtagi możesz w błyskawiczny sposób odkryć kim są użytkownicy, którzy umieszczają treści z Twoim hashtagiem.
  5. Pomoże Ci w znalezieniu najpopularniejszych hashtagów: analizując wybrany hashtag, możesz dowiedzieć się, które hashtagi dookoła wybranego są równie popularne. Idealne rozwiązania dla działań na Instagramie.
  6. Wskaże Ci sentyment wypowiedzi wzmianek: na podstawie analizy sentymentu wypowiedzi dowiesz się, czy wydźwięk wpisów z Twoim hashtagiem jest pozytywny, neutralny, czy negatywny.

Jednym z narzędzi do śledzenia hashtagów jest Brand24Korzystanie z narzędzi do monitoringu internetu, jak Brand24 pomoże Ci oszczędzić mnóstwo czasu.

Nie musisz odwiedzać każdego serwisu społecznościowego i ręcznie sprawdzać, czy pojawiły się nowe wpisy z hashtagiem – w Brand24 najpopularniejsze hashtagi znajdziesz w zakładce Analiza.


Analiza hashtagów

Jeżeli chcesz przeanalizować dowolny hashtag w social media to Brand24 sprawdzi się idealnie – załóż darmowe konto.

Interesuje Cię temat hashtagów? Oto teksty, które powinny Cię zainteresować: