Nowość w Brand24 - Monitoring Opinii Google'a
30/01/2019

Nowość w Brand24: Monitoring Opinii Google’a

Paulina Wałczyk

Wyznawca zasady “Content is a King”. Fascynacja do zabawy słowami towarzyszy mi odkąd pamiętam. Prywatnie miłośnik górskich wędrówek, weekendowych wypadów za miasto i filmów Marvela.

Opinie Google stają się coraz ważniejszym aspektem nie tylko w kontekście lokalnych firm, ale także dla biznesów działających w sferze online. Dostrzegając potencjał, który się za tym kryje, wprowadziliśmy monitoring opinii Google. Wszystko po to, aby zapewnić dodatkową możliwość zarządzania reputacją marki w sieci z poziomu panelu Brand24!

Gwałtowny wzrost opinii Google’a rozpoczął się w 2015 roku. Od tego czasu liczba pojawiających się na platformie recenzji rosła jak szalona. Bright Local, jeden z liderów lokalnych przeglądarek, zadał sobie trud zbadania wzrostu witryn poświęconym opiniom. Oto, co znaleźli:

Od 2015 roku opinie Google odnotowały najbardziej spektakularny wzrost ogólnej liczby recenzji w porównaniu do wszystkich innych stron, na których internauci zostawiają swoje recenzje.


Dlaczego opinie Google są tak ważne?

Wiemy, jak cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów są opinie Google’a, które często są dla nich nawet bardziej wiarygodne niż najlepsze hasła reklamowe.

Dlatego tak ważne jest, aby dbać o nie szczególnie mocno. Monitoring opinii Google powoduje, że dbanie o wizerunek marki jest jeszcze łatwiejsze.


Główne benefity

Opinie Google, podobnie jak inne recenzje wystawione online, są ważne dla Twojego biznesu z wielu oczywistych powodów. Jest jednak coś, co sprawia, że są one wartością, której nie warto lekceważyć.

  1. Opinie Google’a działają lokalnie – w dowolnym momencie, gdy klient wyszukuje w sieci firmę, algorytm Google interpretuje to wyszukiwanie jako lokalne i sugeruje miejsca w jego najbliższym otoczeniu.
  2. Opinie Google’a poprawiają lokalny ranking wyszukiwania witryny – liczne badania na ten temat wskazują, że opinie Google’a zwiekszają ten wskaźnik o 9%.
  3. Jest to doskonałe źródło informacji zwrotnych od klientów stanowiących tym samym fundament do dalszych działań biznesowych – to kopalnia wiedzy z licznymi sugestiami na temat ewentualnych ulepszeń oraz wielu konstruktywnych opinii.
  4. Opinie zwiększają zaufanie do marki – według badań 91% klientów czyta recenzje w sieci przed dokonaniem zakupu, 84% użytkowników ufa opiniom zamieszczonym w internecie, 
  5. Nasilają ruch prowadzący bezpośrednio do Twojej witryny – wiele recenzji zachęca czytelników do odwiedzenia Twojej strony, 54% klientów po przeczytaniu pozytywnej opinii odwiedza stronę firmy,
  6. Zwiększają konwersję – gdy internauta choć raz odwiedzi Twoją witrynę, zwiększa się prawdopodobieństwo zapewniające marce wymierne korzyści.

Monitoring Opinii Google od teraz w Brand24!

Od teraz za pomocą Brand24 możesz monitorować opinie Google na swój temat dokładnie tak samo, jak z wielu innych źródeł takich jak:

  • media społecznościowe,
  • strony www,
  • blogi,
  • fora dyskusyjne,
  • portale informacyjne,
  • serwisy opiniotwórcze.

Oznacza to, że zakres reputacji online, którą możesz zarządzać z poziomu Brand24, właśnie się rozszerzył – wszystko masz teraz zebrane w jednym miejscu.

Dzięki nowej funkcji nie musisz już ręcznie sprawdzać, czy ktoś wystawił właśnie opinię na Twój temat w wyszukiwarce Google. O nowej recenzji jesteś informowany na bieżąco.


Konfiguracja projektu w dwóch krokach

Jak rozpocząć monitoring opinii Google w Brand24? W pierwszej kolejności należy zalogować się do swojego panelu i wybrać projekt, na temat którego chcemy zbierać opinie z Google.

Nie posiadasz jeszcze swojego konta w Brand24? Niczym się nie przyjmuj! Załóż konto i stwórz pierwszy projekt!

Ważne! 
Jeśli wcześniej nie korzystałeś z Brand24, dowiedz się jak stworzyć pierwszy projekt by śledzić pojawiające się w internecie wzmianki na swój temat.

Wszystko gotowe? To teraz przejdźmy dalej!


1. Skąd zdobyć link do opinii Google?

Istnieją dwa proste sposoby, aby tego dokonać:

Opcja I

Wyszukaj swoją firmę w wyszukiwarce Google Maps (mapach Google), a kiedy już to zrobisz – skopiuj link.

Monitoring opinii Google w Brand24

Opcja II

Wyszukaj swoją firmę w wyszukiwarce Google. Ważna jest prawa strona wyszukiwania, prezentująca wizytówkę firmę.

Opinie Google od teraz monitorowane przez Brand24

Jeśli już to zrobisz, kliknij w „opinie z Google” tak jak zostało to przedstawione tutaj:

Monitoring opinii Google'a od teraz w Brand24

Następnie  zobaczysz wyskakujące okno zawierające wszystkie recenzje na temat Twojej marki. Skopiuj link z paska adresu:

Opinie Google - monitoring w Brand24

Teraz możemy przejść do Brand24.


2. Dodawanie linku do projektu w Brand24

Wejdź do panelu Brand24 i wybierz projekt, na temat którego chcesz zbierać opinie z Google i wybierz “Ustawienia projektu”.

Następnie otwórz zakładkę “Dodatkowe źródła” i w miejscu “Google Reviews” wklej wcześniej skopiowany link.

Monitoring opinii Google'a - nowa funkcja w Brand24

Wszystko już gotowe! Od teraz Twoje opinie z Google będą widoczne w zakładce “Wyniki” na panelu głównym.


Automatyczne powiadomienia

Nie musisz cały czas logować się do panelu, aby sprawdzać czy pojawiły się nowe opinie na Twój temat. Wystarczy, że dla swojego projektu ustawisz automatyczne powiadomienia, które będą wysyłane tak często, jak zechcesz. 

O nowych wątkach powiadomimy Cię w aplikacji mobilnej lub za pośrednictwem maila. 

 

Jeszcze nie monitorujesz internetu? Wypróbuj konto testowe w Brand24 i śledź wzmianki na swój temat przez 14 dni za darmo!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail