Narzędzia dla e-commerce wspierające sprzedaż online
18/07/2019

10+ narzędzi dla e-commerce wspierających sprzedaż online

Dominika Szarf

Uwielbiam rozbierać mechanizmy komunikacji na czynniki pierwsze. Lubię pisać i obserwować co marki robią w sieci. Prywatnie, kocham spontaniczne podróże, dobre kino i jedzonko.

Jeśli działasz w branży e-commerce wiesz, że rynek e-handlu jest wymagający i konkurencyjny. Jak więc zarządzać i sprawiać, że Twój biznes będzie rentowny i doceniany? Jak wyróżnić się na tle konkurencji i działać efektywniej? O 13 najlepszych narzędziach e-commerce wspierających prowadzenie e-biznesu piszę poniżej. Zapraszam!

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnęła w 2018 roku ponad 40 miliardów złotych i liczba ta stale rośnie. Klienci kupują online nie tylko elektronikę, odzież, czy dobra luksusowe, ale też rezerwują usługi i dokonują zakupów spożywczych.  

Potencjał branży e-commerce nabiera tempa. Jak pokazuje raport Bisnode Polska liczba sklepów internetowych w 2018 roku osiągnęła 6% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Dbanie o relacje z klientami, zapewnienie widoczności strony w wynikach wyszukiwarki, prowadzenie rozmaitych kampanii promocyjnych, weryfikacja wyników pracy to tylko jedne z wielu wyzwań, z którymi zmagają się prowadzący biznes e-commmerce.

Aby ułatwić zarządzanie e-biznesem przygotowaliśmy listę topowych narzędzi wspierających sprzedaż w e-commerce. Oto ona:

  • 1. Brand24
  • 2. Freshdesk
  • 3. Hotjar
  • 4. Google Analytics
  • 5. MailChimp
  • 6. BaseLinker
  • 7. Landingi
  • 8. Wigzo
  • 9. Crazy Egg
  • 10. LiveChat
  • 11. ShopRank
  • 12. SimilarWeb
  • 13. Barilliance

    Prowadzisz sprzedaż internetową? Sprawdź, co zyskasz korzystając z narzędzi dla e-commerce

    Narzędzia e-commerce to rozwiązania oparte zazwyczaj na silniku SaaS lub OpenSource, na które składa się wachlarz funkcjonalności. Trzy najważniejsze korzyści, jakie zapewniają to wsparcie w:

    1. zautomatyzowaniu niektórych organizacyjnych procesów,
    2. sprawniejszym zarządzaniu czasem,
    3. lepszej obsłudze klienta.

    Poza tym posiadają także duży potencjał w zakresie prowadzenia działań marketingowych, komunikacji, zarządzania sprzedażą i wpływają przy tym na wzrost liczby stałych klientów oraz ogólne polepszenie wyników biznesowych.


    13 narzędzi wspierających sprzedaż w branży e-commerce

    Jak widzisz zakres funkcjonalności narzędzi dla branży e-commerce jest naprawdę spory i swoim zasięgiem obejmuje różnego rodzaju działania. Dowód? Zajrzyj do poniższego przewodnika po narzędziach dla branży e-commerce!

    1. Brand24

    Przeznaczenie: Monitoring internetu

    Chyba nikt nie jest zdziwiony faktem, że umieściłam nasze narzędzie w tym zestawieniu? Brand24 służy do monitorowania internetu, co sprawia, że sprawdza się nie tylko jako źródło poznawania opinii na swój temat, poznawania trendów branżowych, ale też pozwala na łatwe dotarcie do potencjalnych klientów.

    Jak działa?

    Narzędzie gromadzi wszystkie publiczne wzmianki z sieci na określony temat i udostępnia przy tym szereg danych. Jedyne co wystarczy zrobić to założyć projekt na konkretną frazę by system mógł zbierać wyniki. Może to być nazwa Twojego e-sklepu, produktów, nazwa konkurencji i właściwie wszystko co jest powiązane z Twoim biznesem i branżą. 

    Za pomocą monitoringu internetu dotrzesz do każdej opinii na swój temat. Jest to szczególnie pomocne w sytuacji, kiedy nie wszystkie wpisy internautów zawierają oficjalne oznaczenie Twojego profilu. Dzięki temu wszystkie z nich możesz łatwo kontrolować i reagować w odpowiednim momencie, co jest ważne w przypadku negatywnych wzmianek.

    Dodatkowo system posiada funkcję analizy sentymentu, która automatycznie wskazuje wydźwięk wzmianki ze względu na jej charakter – pozytywny, negatywny lub neutralny. 

    Narzędzie do monitoringu internetu, jakim jest Brand24, umożliwia także sprzedaż w social media, którą określa się jako social selling. W sieci znajduje się wiele wpisów dotyczących polecenia konkretnych produktów, dlaczego więc nie możesz być jednym z polecających by zaproponować swoją ofertę?

    Jeśli chcesz sprawdzić, jak Brand24 może wesprzeć Twój e-commerce po prostu załóż konto testowe i monitoruj za darmo przez 14 dni.

    Reagując na tego typu wpisy nie tylko masz szansę zyskać klienta oferując mu pomoc, której szuka. Metoda social selling, w przeciwieństwie do tradycyjnych form sprzedaży, polega na budowaniu relacji z klientami, którzy widzą, że ich potrzeby nie są bagatelizowane, a marka jako pierwsza wychodzi z inicjatywą.

    Tym sposobem zyskujesz ogromne zaufanie, i co ważne – Twoja odpowiedź nie jest anonimowa i widzą ją również inni użytkownicy, przez co znacznie zwiększa się grono potencjalnych klientów zainteresowanych Twoim asortymentem. 

    O metodach sprzedaży w social media pisał wcześniej Mateusz. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule 4 sposoby na zwiększenie sprzedaży z monitoringiem internetu.

    Aby na bieżąco śledzić pojawiające się wzmianki klientów – zarówno ich opinie jak i prośby o polecenie – Brand24 posiada funkcję wysyłania alertów. Powiadomienia o nowych wynikach możesz otrzymywać w wybranej częstotliwości na telefon lub maila. 

    Koszt narzędzia: 14-dniowy okres próbny, płatne pakiety zaczynają się od 149 zł miesięcznie.


    2. Freshdesk

    Przeznaczenie: Obsługa klienta

    Freshdesk usprawnia obsługę zgłoszeń klientów wysyłanych poprzez email, stronę internetową i inne kanały. 

    Jak działa?

    Narzędzie pozwala na nadawanie ticketów, numerowanie każdej wiadomości i tworzenie z niej osobnego zgłoszenia (konwersacji), co zapewnia pełną przejrzystość w obsłudze klienta. Freshdesk pokazuje, który z pracowników zajmuje się danym ticketem (zgłoszeniem) oraz przedstawia jego priorytet.

    Dodatkowo narzędzie umożliwia dodawanie własnych notatek, czy śledzenie statusu załatwiania zgłoszeń. Dużym atutem narzędzia jest funkcja, dzięki której klient zostaje automatycznie powiadamiany o statusie swojego zgłoszenia oraz przewidywanym czasie oczekiwania na odpowiedź.

    Narzędzie posiada funkcjonalność “team inbox”, w której zebrane są wszystkie konwersacje. Te z kolei można kategoryzować, nadawać im priorytety, czy przyporządkowywać do konkretnych pracowników obsługujących klienta.

    Koszt: 21-dniowy darmowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 15$.

    🚀 DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA BRAND24 W MESSENGERZE

    Otrzymuj powiadomienia o nowych wpisach na blogu bezpośrednio na Messengerze. Kliknij w przycisk poniżej, by dołączyć.




    3. Hotjar

    Przeznaczenie: Analiza UX/UI i optymalizacja witryny

    Hotjar to narzędzie analityczne, które ułatwia zoptymalizować użyteczność  witryny. Pomaga w mapowaniu, czyli zobrazowaniu sposobu poruszania się klientów po sklepie internetowym.

    Jak działa?

    Hotjar oferuje szeroką gamę funkcjonalności dotyczących badania zachowań konsumentów na stronie – analizę formularzy, mapy cieplne (heatmaps), rekord zachowań wybranych użytkowników podczas wizyt w sklepie online i wiele innych.

    Co więcej, prócz analizy ścieżki klienta będziesz mógł dowiedzieć się jakie są słabe punkty Twojej strony i zbadać elementy nieprzyjazne dla użytkowników. Łatwo rozpoznasz dlaczego użytkownicy zatrzymują się w konkretnym miejscu procesu zakupowego i finalnie opuszczają koszyk bez sfinalizowania transakcji.

    Oprócz informacji na temat podstron generujących największą liczbę porzuceń, narzędzie umożliwia przeprowadzenie krótkich ankiet w celu zebrania feedbacku od użytkowników. Następnie pozostaje już tylko optymalizacja zgłaszanych obszarów. 

    Koszt: Wersja darmowa dostępna dla prostych stron www z małym ruchem, pakiety płatne rozpoczynają się od 99$


    4. Google Analytics

    Przeznaczenie: Analiza danych

    Google Analytics jest jednym z podstawowych i dobrze znanych narzędzi analitycznych dla menedżerów e-commerce. Posiada dedykowany moduł, który umożliwia pomiar i analizę praktycznie każdej czynności wykonywanej przez użytkowników na Twojej stronie internetowej.

    Jak działa?

    Pomaga w badaniu:

    • ilości i wartości transakcji na stronie (śledzenie całkowitych przychodów, średniej wartości zamówienia, przychodów według zakupu itd.),
    • ruchu użytkowników w witrynie (ścieżka klienta),
    • popularności poszczególnych produktów czy kategorii / grup produktowych, a nawet czasu sprzedaży i wielu innych parametrów.

    Dzięki możliwości sprawdzenia ścieżek ruchu na stronie, będziesz mógł analizować poszczególne działania marketingowe, zoptymalizować ROI i odpowiednio modyfikować elementy witryny upewniając się, że są one przyjazne dla użytkownika.

    Koszt: wersja podstawowa (Google Analytics) jest darmowa, rozszerzony pakiet (Google Analytics 360) podlega indywidualnej wycenie.


    5. MailChimp

    Przeznaczenie: Kampanie mailingowe

    Jest to zautomatyzowany system służący do wysyłki newsletterów oraz wiadomości e-maili, oferujący gotowe szablony wiadomości, które można zmieniać i personalizować.

    Jak działa?

    Narzędzie jest łatwe do zintegrowania z innymi systemami. Dodatkową jego funkcjonalnością jest łatwe identyfikowanie czego szuka klient oraz dopasowywanie na tej podstawie treści wiadomości do określonych insightów. 

    Koszt: wersja podstawowa jest darmowa, zaś bazowa wersja płatna rozpoczyna się od 9,99 USD miesięcznie


    6. BaseLinker

    Przeznaczenie: Zarządzanie sprzedażą

    Kompleksowe narzędzie umożliwiające zarządzanie sprzedażą z różnych źródeł w jednym miejscu. BaseLinker integruje większość popularnych i kluczowych narzędzi i usług dla branży e-commerce.

    Jak działa?

    Funkcjonalności narzędzia rozpoczynają się od:

    • opcji tworzenia bazy klientów,
    • magazynu produktów,
    • statusów zamówień,
    • integracji modułów fakturowych oraz kurierskich.

    Dzięki BaseLinker możesz obsługiwać transakcje z wielu źródeł, co w praktyce oznacza możliwość jednoczesnego zarządzania sprzedażą w platformach takich jak: Allegro, Amazon, czy eBay oraz Twojego sklepu internetowego z jednego dowolnego miejsca (aplikacja dostępna jest online, więc potrzebujesz jedynie dostęp do internetu i narzędzia mobilnego).

    Koszt: płatne pakiety rozpoczynają się od 39 zł.


    7. Landingi

    Przeznaczenie: Tworzenie landing page

    Landingi to narzędzie e-commerce, które pomoże w egzekucji tymczasowych akcji promocyjnych, wymagających stworzenia chwilowego landing page. Sprawdzi się również w momencie, gdy musisz pilnie dodać do Twojej witryny dodatkowe informacje, bez ingerencji w wewnętrzny kod lub strukturę Twojej strony internetowej.

    Jak działa?

    Narzędzie wyróżnia się łatwym w obsłudze i precyzyjnie działającym edytorem oraz szablonami, które możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb, tworząc witrynę dedykowaną konkretnemu produktowi lub określonej akcji.

    Koszt: 14-dniowy darmowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 99 PLN miesięcznie.


    8. Wigzo

    Przeznaczenie: Marketing automation

    Narzędzie wyposażone jest w technologię “machine learning technology”, która pozwala na przekształcanie danych w prognozy zachowań użytkowników oraz ułatwia definiowanie insightów konsumenckich i trendów.

    Jak działa?

    Wigzo sugeruje najbardziej popularne i optymalne kanały komunikacji dla wszelkich działań marketingowych. Narzędzie zbiera dane o użytkownikach z wielu źródeł, tworząc kompleksowe bazy danych – tzw. profile użytkowników 360°.

    Narzędzie umożliwia automatyzację działań marketingowych. Śledzenie zachowań, komunikacja z klientem, tworzenie spersonalizowanych e-maili i powiadomień – wszystko to dostępne jest w ramach jednej platformy.

    Dzięki holistycznemu mechanizmowi działania, Wigzo pomaga skutecznie optymalizować kampanie i poprawiać ich wyniki.

    Koszt: narzędzie jest darmowe.


    9. Crazy Egg

    Przeznaczenie: Analiza UX / UI i optymalizacja witryny

    Crazy Egg, podobnie jak HotJar, pomoże w przeprowadzeniu analizy funkcjonalności strony internetowej. Narzędzie posiada gro przydatnych opcji:

    • wizualne podsumowania, analizy, raporty,
    • rekord sesji użytkowników,
    • tworzenie map ciepła
    • oraz Scroll map, obrazujący ruch klientów na stronie i zainteresowanie odbiorców poszczególnymi elementami witryny.

    Narzędzie przedstawia dane na temat kliknięć i sugeruje przestrzenie do pracy nad dodatkowymi źródłami ruchu na stronie.

    Dodatkowo Crazy Egg umożliwia przeprowadzanie testów A/B, które ułatwią optymalizację strony internetowej zgodnie z zachowaniami i preferencjami użytkowników.

    Koszt: 30-dniowy okres próbnypłatne pakiety rozpoczynają się od 24$ miesięcznie.


    10. LiveChat

    Przeznaczenie: Komunikacja z klientem

    Livechat to rozwiązanie, które wspiera witrynę internetową poprzez chatbox. Tym samym umożliwia kontakt z odwiedzającymi Twoją stronę.

    Jak działa?

    Narzędzie posiada opcję wysłania automatycznej wiadomości powitalnej z wybranym komunikatem, np. informacją dla potencjalnych klientów o możliwości szybkiej pomocy. Dzięki temu przyczynia się do nawiązania bezpośredniego kontaktu między sklepem internetowym a odwiedzającym w czasie rzeczywistym.

    Livechat posiada też funkcję nadawania priorytetów wiadomościom i zapewnia archiwizację rozmów.

    Dodatkowo narzędzie dostarcza szereg danych analitycznych opartych na badaniu ścieżki zakupowej klienta, ruchu na podstronach w witrynie lub popularności konkretnych produktów.

    Koszt: 14-dniowy okres próbny, płatne pakiety rozpoczynają się od 16$ miesięcznie


    11. ShopRank

    Przeznaczenie: Pozyskiwanie leadów

    Jeżeli zastanawiasz się, jak swoją ofertą dotrzeć do innych sklepów internetowych to pomocnym w tej sytuacji może być Shoprank. Jest to polskie narzędzie zawierające bazę e-sklepów, do której możesz dołączyć.

    Jak działa?

    Praktyczną funkcjonalnością narzędzia jest możliwość łatwego filtrowania i eksportowania interesujących Cię ofert lub sklepów między innymi na podstawie:

    • oferowanych technologii,
    • ich ruchu na stronie,
    • kategorii produktów 

    i wiele więcej. W sumie jest ponad 15 kategorii tematycznych, z których można wybrać coś odpowiedniego dla siebie.

    Dodatkowym atutem narzędzia jest możliwość integracji z systemem CRM.

    Koszt narzędzia: Część modułów narzędzia jest dostępna za darmo, bazowy pakiet zaczyna się od 80£ / miesięcznie.


    12. SimilarWeb

    Przeznaczenie: Analiza konkurencji.

    To narzędzie pozwoli Ci na odnalezienie stron konkurencji, które w wyglądzie lub funkcjonalności są podobne do Twojej.

    Jak działa?

    Poza tym, SimilarWeb umożliwia śledzenie danych związanych z wskazanymi witrynami – wartości odwiedzin na danej stronie, liczby podstron przeglądanych przez użytkowników, czy szczegółowych ścieżek zakupowych / wizytowych klienta.

    Dodatkowym plusem jest moduł udostępniający część danych analitycznych konkurencji, co pozwala zdefiniować, które rozwiązania w Twojej branży są najbardziej skuteczne.

    Narzędzie analizuje też ruch z social media połączonych z marką. 

    Koszt: wersja podstawowa jest darmowa, płatny rozszerzony pakiet podlega indywidualnej wycenie.


    13. Barilliance

    Przeznaczenie: Retargeting

    Narzędzie do prowadzenia kampanii retargetingowych. Posiada funkcję rekomendacji produktowych, która pozwala na prezentowanie użytkownikom najbardziej odpowiednich produktów w oparciu o jego poprzednie wybory oraz wybory innych użytkowników.

    Jak działa?

    Ponadto narzędzie:

    • umożliwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości email do klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy,
    • posiada opcję sprzedaży krzyżowej (rekomendacja kompatybilnych produktów),
    • relacjonuje na żywo dokonywane zakupy przez innych klientów na stronie i umożliwia dużą personalizację ofert na stronie internetowej, w oparciu o profil klienta.

    Koszt narzędzia: indywidualna wycena.


    Podsumowanie

    Mam nadzieję, że powyższy przewodnik po kluczowych narzędziach e-commerce ułatwi Ci wybór pomocy, które ułatwią Twoją pracę i usprawnią procesy w firmie zwiększając ich efektywność i wpływając na poprawę wyników.

    Jeśli interesują Cię narzędzia dedykowane dla branży e-commerce i nie tylko – sprawdź KickSaaS. Jest to platforma, na której znajdziesz atrakcyjne oferty i rabaty na narzędzia wspomagające biznes, a jedyne co musisz zrobić to zapisać się na newsletter.

    Inne narzędzia, które mogą Ci się przydać:

    Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail