Narzędzia do social media.

12 najlepszych narzędzi do pracy w social media.

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Dziś prezentujemy 12 najlepszych narzędzi do pracy w social media. Opisane narzędzia pomogą Ci w organizacji pracy, planowaniu, czy analizie działań w social media. To tekst, który szczególnie zainteresuje osoby, które na co dzień pracują w social media.

W tekście zebraliśmy 12 narzędzi do social media, które pomogą Ci:

  • tworzyć grafiki i banery reklamowe online,
  • tworzyć wideo i animacje online,
  • zarządzać profilami w social media,
  • analizować fanów i odbiorców na Facebooku,
  • monitorować social media i internet,
  • automatyzować codzienną pracę,
  • planować treści w social media, 
  • analizować ruch i zachowania użytkowników, 
  • zbudować bota na Facebooku,
  • znaleźć grafiki, szablony, czyli Twój bank zdjęć.

Od dziś wszystko będzie prostsze.


1. Meet Edgar – planowanie i dystrybucja treści

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook, Twitter, LinkedIn.
  • Cena: 49$ miesięcznie.

Główne funkcje:

  • Automatyczne planowanie treści,
  • Wbudowany skracacz linków z analityką kliknięć,
  • Automatyczne tworzenie różnych wariantów nagłówków i opisów do udostępnianych treści (oszczędzi Ci mnóstwo czasu!),
  • Rozszerzenie do przeglądarki Chrome, Firefox, Safari,
  • Dodatkowe integracje za pomocą Zapiera,
Meet Edgar – Smarter Content Composer

To najsprytniejsze narzędzie do planowania treści. Meet Edgar zadba o recykling Twoich treści i sam podpowie, kiedy dany artykuł warto udostępnić ponownie. Dodatkowo Meet Edgar to narzędzie, które optymalizuje datę publikacji treści w social media w Twoich kanałach.

Meet Edgar – narzędzie do planowania treści na kanałach w social media

Meet Edgar sprawdzi się idealnie do stworzenia kalendarza treści, czy krótkoterminowego planu marketingowego związanego z publikowaniem treści. Wersja płatna posiada ograniczenie do 25 kont, które możesz podłączyć. 

Warto wyróżnić tu funkcję Smarter Content Composer, dzięki której Edgar automatycznie stworzy wiele wariantów różnych postów na podstawie wybranego artykułu. Dzięki temu nie musisz się martwić, że udostępniane treści będą wyglądać tak samo. 

Wypróbuj Meet Edgar


2. Adobe Spark – 3 w 1! Tworzenie grafik, wideo i animacji.

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Instagram Stories, Pinterest
  • Cena: Darmowe. Plany płatne od 12$ miesięcznie.

Główne funkcje:

  • wbudowana baza ikon,
  • gotowa baza szablonów grafik i wideo,
  • wewnętrzna biblioteka fontów, 
  • aplikacja mobilna (iOS / Android (beta)
  • możliwość tworzenia postów, wideo i prostych stron.
Adobe Spark – narzędzie do tworzenia grafik, wideo do social media

Szukasz narzędzi do tworzenia grafiki? Adobe Spark łączy w sobie 3 narzędzia. Rozwiązanie od Adobe pozwala na stworzenie grafik do postów, krótkich animacji i wideo. W bazie gotowych szablonów znajdziesz m.in.:

  • szablony grafik do postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, 
  • szablony wideo (explainer wideo, teaser video),
  • szablony infografik, prezentacji, plakatów, 
  • szablony do kolaży zdjęć i wiele więcej.

Adobe Spark to narzędzie bardzo proste w obsłudze, a jego intuicyjność sprawia, że tworzenie grafik zajmuje dosłownie sekundy. Wersja darmowa oferuje dostęp do wszystkich funkcjonalności, które oferuje narzędzie.

Jedyna rzecz, która różni wersję płatną to możliwość usunięcia znaku wodnego – jeżeli chcesz go usunąć to niezbędne jest posiadanie wersji Premium.

Kreator Adobe Spark

Wypróbuj Adobe Spark


3. Brand24 – monitoring social media i internetu

  • Monitorowane platformy social media: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, serwisy informacyjne, blogi, fora internetowe. 
  • Cena: Plany abonamentowe od 149 zł miesięcznie.

Brand24 oferuje darmowy okres testowy przez 14 dni – załóż darmowe konto.

Brand24 – monitoring social media i internetu

Główne funkcje:

  • dostęp do statystyk i wskaźników, które pomogą Ci lepiej zrozumieć jak wygląda prezencja marki w social media. Przykładowe wskaźniki: zasięg social media, ilość wyników, ilość negatywnych i pozytywnych wzmianek, ilość wpisów dodanych przez kobiety lub mężczyzn.
  • influence score – błyskawiczna ocena kluczowych źródeł i autorów, 
  • automatyczna analiza sentymentu – pozytywne, negatywne, neutralne,
  • automatyczne powiadomienia – otrzymuj informację o nowych wynikach bezpośrednio na e-mail, w aplikacji mobilnej lub na Slacku,
  • eksport danych (.xls) – dodatkowe możliwość analizy zebranych wzmianek, 
  • raporty PDF – automatycznie generowany raport PDF,
  • aplikacja mobilna (iOS / Android) – nie musisz się martwić, że ktoś wspomina o Twojej firmie, a Ciebie nie ma przed komputerem.

Monitoring social media i internetu to niezbędny element każdego Social Media Managera. Możliwość śledzenia dyskusji na temat wybranej marki, czy analiza odbioru kampanii w sieci to tylko niektóre z zastosowań Brand24. 

Brand24 to Twoje oczy na świat social media, dzięki czemu możesz:

  • dbać o reputację marki, 
  • zidentyfikować influencerów, 
  • analizować zasięg social media, 
  • znaleźć najpopularniejsze hashtagi i wiele więcej. 

Wypróbuj Brand24


4. Biteable – twórz animacje niczym Pixar!

  • Format wideo: 16×9 z możliwością automatycznej publikacji na Facebooku i YouTube.
  • Cena: Posiada plan darmowy. Wersja PRO kosztuje 29$ miesięcznie.

Główne funkcje:

  • ogromna baza gotowych szablonów (1221 scen w 39 kategoriach),
  • wbudowana biblioteka audio, 
  • wideo renderowane w jakości HD (w wersji darmowej także)
  • bezpośrednia publikacja na Facebooku i YouTube,
  • obsługa polskich znaków,
  • możliwość edycji kolorów i wgrywanie własnego loga.
Biteable – proste i intuicyjne narzędzie do tworzenia animacji 

Biteable to narzędzie do tworzenia animacji, filmów edukacyjnych, czy materiałów do reklam. To co wyróżnia Biteable na tle konkurencji jak Vyond, czy Shakr to ogromna ilość scen w każdej z kategorii. Dzięki temu nie musisz się martwić, że Twoje wideo będzie niespójne. 

Kreator jest prosty i intuicyjny w obsłudze, dzięki czemu nie musisz posiadać umiejętności montażu wideo. Poradzi sobie z tym każdy. Biteable umożliwia edycję kolorów, więc bez problemu dopasujesz film do swojej identyfikacji wizualnej. 

Ogromna baza gotowych szablonów – 1221 scen w 39 kategoriach

Wypróbuj Biteable


5. Facebook Audience Insights – analiza odbiorców na Facebooku

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook.
  • Cena: Darmowe. 

Główne funkcje:

  • możliwość analizy użytkowników Facebooka na całym świecie, 
  • możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców (do Facebook Ads),
  • analiza odbiorców na podstawie zainteresowań, wieku, lokalizacji, poziomu wykształcenia, języka, zatrudnienia.
Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Facebook Audience Insights to darmowe narzędzie od Facebooka. Za jego pomocą możesz przeanalizować dowolną grupę odbiorców i dowiedzieć się m.in. o:

  • wieku i płci użytkowników – procentowy podział, 
  • statusie związku wybranej grupy odbiorców, 
  • jakie fanpage’e obserwują oprócz Twojego, 
  • typie aktywności, który preferują użytkownicy (polubienia, komentowanie, udostępnianie treści, kliknięcia w reklamy),
  • z jakich urządzeń korzystają najczęściej (desktop, mobile, tablet, system operacyjny).

To narzędzie, które powinien znać każdy kto pracuje w social media. Znajdziesz tu informacje, które pomogą Ci dopasować rodzaj treści do Twoich fanów. Dzięki Audience Insights możesz przeanalizować dowolną grupę odbiorców, a to bez wątpienia niezbędna wiedza do prowadzenia profili na Facebooku. Narzędzie jest w pełni darmowe! 

Wypróbuj Facebook Audience Insights


6. Bannersnack – Twórz banery reklamowe, które działają

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook Ads, Google Ads, AIB.
  • Cena: Posiada plan darmowy. Plany płatne od 7$ miesięcznie. 

Główne funkcje:

  • możliwość stworzenia cały zestawów banerów pod wszystkie wymiary – ogromna oszczędność czasu!
  • baza gotowych szablonów do wykorzystania i edycji, 
  • tworzenie animowanych banerów (HTML5),
  • eksport banerów do formatów .jpg, .png, .gif, .html5.
Bannersnack i funkcja tworzenia pełnych zestawów. Źródło: bannersnack.com

Bannersnack to narzędzie, które zainteresuje szczególnie osoby odpowiedzialne za reklamy w social media. Oferuje tworzenie banerów reklamowych bez konieczności zaawansowanych programów i znajomości HTML’a. Rozbudowana baza szablonów pomoże Ci także jako element inspiracji. 

Dodatkowo Bannersnack sprawdzi się świetnie w pracy w zespole. Możesz przygotować zestaw banerów i wysłać do reszty członków w celu zebraniu feedbacku. 

Wypróbuj Bannersnack


7. Chatfuel – zbuduj własnego bota na Facebooku

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook – Messenger.
  • Cena: Freemium.

Główne funkcje:

  • budowa chatbota w Messengerze bez umiejętności programowania,
  • automatyczne odpowiadanie na komentarze,
  • baza gotowych szablonów botów, 
  • integracje za pomocą IFTT, Zapier,
  • automatyczne pobieranie treści na podstawie RSS, 
  • możliwość integracji aplikacji zewnętrznych za pomocą JSON API,
  • Customer Chat
Bot Brand24 zbudowany za pomocą platformy Chatfuel

Chatboty na Facebooku zyskują na popularności, a ich rola w komunikacji w social media rośnie. Chatfuel to najpopularniejsze narzędzie do budowy botów na Facebooku. Alternatywnym narzędziem, które także warto przetestować jest ManyChat

Dashboard Chatfuela – Drag & Drop

Bot na Facebooku to przede wszystkim nowe możliwości komunikacji z fanami za pomocą Messengera. Wykorzystując automatyczne odpowiadanie na komentarze zwiększysz zasięg postów, a chatbot zautomatyzuje np. obsługę klienta w Messengerze. Chatfuel to narzędzie, które powinien sprawdzić każdy Social Media Manager. Dlaczego? 

Statystyki na temat botów na Facebooku

Wypróbuj Chatfuel


8. Integromat – tania i zaawansowana automatyzacja w social media

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook, Grupy na Facebooku, Facebook Lead Ads, Messenger, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Flickr, Foursquare, Medium, reddit, Tumblr, Vimeo, YouTube.
  • Cena: Wersja darmowa do 1000 akcji. Plany płatne od 9$ miesięcznie.

Główne funkcje:

  • integracja dowolnej ilości aplikacji w jednym scenariuszu, 
  • ogromna baza gotowych scenariuszy,
  • możliwość integracji za pomocą JSON API, HTTP, SOAP i XML,
  • wbudowane funkcje z Excela, 
  • możliwość integracji aplikacji zewnętrznych za pomocą JSON API,
  • wewnętrzne bazy danych, które mogą przechowywać dane z aplikacji.
Przykładowe scenariusze do automatyzacji social media na Facebooku

Integromat to narzędzie, które zaoszczędzi Ci dziesiątki godzin pracy w social media. To co wyróżnia Integromat na tle Zapier to darmowy plan, który umożliwia do 1000 akcji – na potrzeby social media spokojnie Ci to wystarczy, więc nie musisz się przejmować kosztami.

Przykładowy scenariusz automatyzacji kanałów w social media

Za pomocą tego narzędzia zautomatyzujesz np. udostępnianie treści pomiędzy kanałami w social media, czy przyśpieszysz raportowanie z Google Analytics. Oprócz platform social media znajdziesz tutaj dziesiątki aplikacji jak: Google Drive, Slack, Buffer i wiele, wiele więcej. Zresztą, sam zobacz.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY
Lista aplikacji, które możesz zintegrować za pomocą Integromat – pełna lista

9. CrowdTangle – darmowa wtyczka do analizy interakcji na Facebooku

  • Wsparcie dla platform social media: Facebook.
  • Cena: Wtyczka do Google Chrome jest w pełni darmowa.

Główne funkcje:

  • analiza interakcji na podstawie dowolnego linka z Facebooka,
  • CrowdTangle monitoruje ponad 2 miliony profili,
  • to oficjalna wtyczka Facebooka do analizy interakcji.
Za pomocą CrowdTangle możesz sprawdzić dowolny, publiczny link.

Proste i pomocne rozszerzenie do przeglądarki Chrome. Dzięki temu w błyskawiczny sposób sprawdzić ilość interakcji dla dowolnego postu udostępnionego na Facebooku. CrowdTangle pokaże Ci także wszystkie linki powiązane z danym postem, które zostały udostępnione w innych kanałach social media np. Pinterest, Twitter, reddit, czy YouTube. 

Wypróbuj CrowdTangle


10. Go Fucking Work – każdy kiedyś zabłądził na YouTube

Podczas pracy w social media ciągle odwiedzasz strony na których tracisz mnóstwo czasu? Go Fucking Work to wtyczka do Google Chrome, która zablokuje wszystkie pożeracze czasu. Jest w pełni darmowa i oszczędzi Ci mnóstwo czasu. 

I stronę mają świetną 🙂

Wypróbuj Go Fucking Work


11. Elements Envato – koniec z szukaniem w nieskończoność

  • Szablony grafik, wideo, zdjęcia do: Facebook, Instagram, Instagram Stories, Landing Page, E-mail, Twitter,, Pinterest i wiele więcej.
  • Cena: 29$ miesięcznie – nieograniczona ilość pobrań, ogranicza Cię jedynie pojemność dysku.

Główne zalety:

  • ogromna baza zdjęć, grafik, mockupów (grafika + audio), wideo, wtyczek do WordPressa, szablonów stron (w tym CMS), fontów i wiele więcej,
  • nieograniczona ilość pobrań w ciągu miesiąca – możesz pobrać dosłownie wszystko,
  • często aktualizowana biblioteka dostępnych materiałów.
Envato Elements – bank zdjęć, grafik, wideo, wtyczek i wiele więcej.

To za co uwielbiam Envato Elements to ogromna ilość materiałów wysokiej jakości. Ogromny bank materiałów, które pomogą Ci w pracy w social media. Znajdziesz tu m.in.:

  • wideo,
  • grafiki, 
  • szablony prezentacji,
  • wtyczki do WordPressa, 
  • fonty,
  • szablony stron i CMS,
  • obiekty 3D.
Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Materiały są dostępne w najwyższych rozdzielczościach, więc nie musisz się martwić o jakość. Wideo w rozdzielczości 4K? Nie ma problemu! To wszystko znajdziesz w Envato Elements. Wykorzystaj to w swoich treściach na Facebooku, czy Insta Stories. I uważaj, bo uzależnia 🙂

Wypróbuj Envato Elements


12. Google Analytics – skąd przyszli i kim są?

  • Cena: w pełni darmowe narzędzie do analityki od Google.

Główne zalety:

  • możliwość analizy użytkowników, którzy trafiają na naszą stronę, 
  • mierzenie efektywności prowadzonych działań np. konwersji z social media (warto poczytać o także atrybucji),
  • to po prostu must have każdego Social Media Managera. 
Widok Google Analytics na przykładzie quizu wiedzy + narzędzia do tworzenia grafiki w social media

Ciężko jest mi sobie wyobrazić pracę bez danych z Google Analytics. Za pomocą narzędzia sprawdzisz m.in.:

  • konwersję z poszczególnych kanałów social media,
  • źródła ruchu na swojej stronie, 
  • średni czas spędzony na stronie, 
  • dowiesz się jakie strony i podstrony odwiedzają Twoi użytkownicy.

Google Analytics to Twoje oczy i rozum. Twarde dane połączone z insightami to potężne narzędzie w rękach Social Media Managerów. Pozycja obowiązkowa dla każdego marketera.

Wypróbuj Google Analytics


Dodatkowe pomoce: