Grafika do wpisu na temat wykorzystania monitoringu internetu przez muzyków na przykładzie Brand24.

Jak muzycy mogą wykorzystać monitoring internetu? Case study (2x więcej odsłon na YT!)

Aneta Głowacka

Jako Content Manager w Brand24 z przyjemnością opowiada o tym, co dzieje się w social media i odkrywa potencjał monitoringu Internetu. Prywatnie uwielbia czytać książki, jest miłośniczką kotów i fanką Wiedźmina.

Relacja fan-muzyk kształtuje się online i offline. Wpływają na nią koncerty, autografy, wspólne zdjęcia, posiadane płyty, ale coraz częściej też kontakt wirtualny z artystą. Internet, a zwłaszcza media społecznościowe i fanpage’e dają muzykom niesamowitą szansę bycia blisko ze swoimi odbiorcami.

5 zastosowań monitoringu dla muzyków

Pomoże w tym też monitoring internetu, dzięki któremu artysta może odkryć wszystkie miejsca, gdzie jego fani są obecni i o nim mówią. Zobacz jak możesz to wykorzystać.

  • Sprawdzisz, kto udostępnia Twoje utwory

To normalne, że gdy ludziom coś się podoba, chcą się tym podzielić z innymi. Z dobrą muzyką nie jest inaczej. Dzięki monitoringowi nigdy więcej nie będziesz się zastanawiał, jak wiele osób zamieszcza w sieci Twoje piosenki, a co za tym idzie gwarantuje Ci marketing szeptany. Kiedy je odnajdziesz, możesz nawiązać z nimi bliższy kontakt – pamiętaj, że słowo „dziękuję” zawsze dobrze się sprawdzi.

  • Lepiej poznasz fanów

Obserwując, co udostępniają Twoi obdiorcy i jakie tematy poruszają, zdobędziesz bezcenną wiedzę. Dzięki monitoringowi odkryjesz, które z Twoich utworów cieszą się największą popularnością i jakie emocje wzbudzają, a to pozwali Ci lepiej sprostać wymaganiom swoich odbiorców, dobierając utwory do kolejnych płyt oraz repertuar na koncerty.

  • Sprawdzisz zainteresowanie płytami i koncertami

W jaki sposób zapowiadane są twoje koncerty, gdzie pojawiają się relacje, zdjęcia i recenzje? Kto jest zainteresowany nową płytą? Monitoring na bieżąco zgromadzi dla Ciebie te informacje w jednym miejscu.

  • Zaangażujesz fanów

Ktoś udostępnił Twój utwór? Wrzucił zdjęcie z koncertu? Napisał, że słucha twojej płyty? To wszystko rewelacyjne okazje, by pokazać takim osobom, jak wiele dla Ciebie znaczą ich wpisy. Polubienie wpisu, podziękowanie za dobre słowa czy nawet zaproszenia na koncerty – to od Ciebie zależy, w jaki sposób chcesz nawiązać kontakt z fanami.

  • Pozyskasz nowych odbiorców

Odkrycie wzmianek dzięki monitoringowi i nawiązywanie kontaktu z ich autorami, buduje aktywną społeczność i pozwala przekonać do siebie nowych odbiorców. Jeżeli spodoba im się muzyka, Twoja aktywna postawa wobec fanów w mediach społecznościowych ma szansę dodatkowo ich do Ciebie przekonać.

Sprawdź jak w swoich działaniach wykorzystuje to Janusz Radek.

Zobacz CASE STUDY