Jak z monitoringiem znaleźć klientów e-sklepu z produktami eko

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
April 14, 2017 ・ 2 min read

Do przygotowania tego artykułu zainspirował mnie wpis, który pojawił się 13 kwietnia na wielu grupach typu: dam pracę/szukam pracy. Oferowano w nim od 70 do 300 zł za pozyskanie klienta do sklepu internetowego z ekologicznymi produktami.

Byłam przekonana, że wykorzystując monitoring Internetu, maksymalnie w 15 minut znajdę przynajmniej kilka osób szukających godnych polecenia sklepów z ekologicznymi produktami, czyli potencjalnych klientów tego e-sklepu.

Jak z monitoringiem Internetu rozkręcić ekologiczny e-sklep?

W Brand24 założyłam bardzo ogólny projekt monitorujący następujące słowa kluczowe: ekologiczny, ekologiczne, bio. Bez wątpienia takie ustawienie nie jest optymalne, jednak chciałam mieć ogólne rozeznanie, czy idę dobrym tropem.

Taka konfiguracja zebrała aż 21105 wzmianek tylko z ostatnich 30 dni i tak jak się spodziewałam, większość z nich nie dotyczyła interesującego mnie kontekstu. Liczyłam się z tym na starcie i wiedziałam, jak z tego pozornego harmideru odsiać istotne dla mnie wpisy. Użyłam w tym celu filtrów wewnątrz projektu, które zawęziły mój obszar poszukiwań do wzmianek zawierających jeden z poniższych zwrotów:

  • gdzie kupię,
  • gdzie kupie,
  • gdzie kupić,
  • gdzie kupic.

W zakresie dat ustawiłam ostatni rok, ponieważ uznałam, że w tym przypadku nawet stosunkowo stare wpisy mogą być dla mnie interesujące. Jeżeli ktoś był zainteresowany produktami ekologicznymi rok temu, wielce prawdopodobne, że jego poglądy na tę kwestię nie uległy zmianie. Nadal może być zainteresowany informacją o nowym e-sklepie z wysokiej jakości produktami eko.

Wyniki

Ustawienie projektu zajęło nie więcej niż 5 minut. Po tym pozostał mi najciekawszy element pracy, czyli szukanie wpisów, w których faktycznie mogłabym polecić osobom zainteresowanym konkretny eko e-sklep. I tak jak przypuszczałam, interesujące mnie wzmianki znalazłam bardzo szybko.

Internauci często pytają, gdzie mogą dostać konkretny ekologiczny produkt. Jeżeli sklep, który prowadzisz/obsługujesz ma go w swoim asortymencie, wystarczy włączyć się w dyskusję zachęcając do zakupów na Twojej stronie www.

Pamiętajcie, że ten projekt był przygotowany pobieżnie i jedynie na próbę, a mimo to wyszukał osoby zainteresowane zakupami w ekologicznych sklepach. Pochylając się nad nim nieco dłużej, można dobrać więcej słów kluczowych. Osoby działające w biznesie eko nie będą miały problemu z ich wskazaniem.

Monitoring Internetu się opłaca

Jeżeli zdecydowałbyś się odpowiedzieć na ogłoszenie, które przywołałam na początku tego wpisu, monitoring Internetu może znacznie wpłynąć na efektywność zleconego tam zadania. Pomoże on bowiem w odpowiednim czasie i miejscu dotrzeć z ofertą do osób faktycznie zainteresowanych ekologicznymi produktami, a to zdecydowanie zwiększa szansę na pozyskanie ich uwagi.

Biorąc pod uwagę, że za jednego nowego klienta oferowano tam 70-300 zł miesięcznie, inwestycja w monitoring Internetu ma szansę nie tylko szybko się zwrócić, ale też przynieść realne zyski.

Sprawdź sam. Skorzystaj z 14 dni darmowych testów Brand24.