Grafika do wpisu na blogu na temat budowania marki na Instagramia korzystając z Brand24.

Jak wykorzystać Brand24 do budowy profilu na Instagramie?

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Działasz na Instagramie i chcesz budować profilu marki na Instagramie jeszcze skuteczniej? Chcesz docierać do nowych odbiorców?

Zależy Ci na angażowaniu swoich fanów i obserwatorów? Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw pomocy, które pomogą Ci budować profil na Instagramie.

I nie martw się – nie będziesz musiał ściągać 7 aplikacji i 5 narzędzi.

Wystarczy jedno – Brand24.

Grafiki przedstawiające Widżet oraz Najpopularniejsze hashtagi – funkcje dostępne w Brand24.


Monitoring internetu, a Instagram – dlaczego warto?

Narzędzia do monitoringu internetu wspierają działania marketerów na różnych etapach ich działań. Od budowy marki, mierzenia efektów kampanii, analizy kategorii, czy wsparcia obsługi klienta. Media społecznościowe, fora internetowe, blogi i platformy social media – to wszystko możesz monitorować w Brand24.

Monitoring internetu pomoże Ci w:

  • znalezieniu najpopularniejszych hashtagów na Instagramie i pozostałych źródłach,
  • docieraniu do nowych odbiorców, czyli potencjalnych klientów,
  • zlokalizowaniu dominujących kanałów komunikacji,
  • śledzić efekty kampanii marketingowych,
  • monitorowania dyskusji w wybranym przez Ciebie temacie np. z wybranym hashtagiem.

Nie przedłużając – zaczynajmy.


1. Najpopularniejsze hashtagi

Dzięki Najpopularniejszym hashtagom sprawdzisz 100 najpopularniejszych hashtagów dla dowolnej branży.

Tak! Możesz sprawdzić 100 najpopularniejszych hashtagów na podstawie projektu w Brand24. Przygotowaliśmy krótki poradnik, jak utworzyć projekt do monitoringu hashtagu na Instagramie idealne rozwiązanie dla osób działających na Instagramie.

Grafika do wpisu na blogu Jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi na Instagramie w Brand24.

Konfiguracja projektu z hashtagiem

  1. Będąc zalogowanym do swojego panelu, kliknij Utwórz projekt jeżeli jeszcze nie masz konta, to załóż darmowe konto.
  2. Jako zwrot kluczowy podaj swój hashtag, dla przykładu #moda.
  3. Następnie kliknij Więcej ustawień (na dole kreatora),
  4. W zakładce Źródła zostaw zaznaczony tylko Instagram (hashtagi możesz sprawdzić także dla pozostałych źródeł),
  5. Kliknij Zapisz i gotowe!

Grafika przedstawiająca konfigurację projektu w Brand24 do monitoringu wybranego hashtagu na Instagramie.

Właśnie utworzyłeś swój projekt z wybranym przez Ciebie hashtagiem.


Lista z najpopularniejszymi hashtagami

Na podstawie Twojego projektu masz dostęp do listy 100 najpopularniejszych hashtagów na Instagramie.

Mając utworzony projekt, który zbiera dane z wybranym przez Ciebie hashtagiem na Instagramie, czas sprawdzić, które hashtagi są najpopularniejsze.

Najpopularniejsze hashtagi znajdziesz w zakładce Analiza.

  1. Z lewego menu kliknij Analiza.
  2. Zjedź na dół aż do listy Najpopularniejsze hashtagi.

Grafika przedstawiająca listę najpopularniejszych hashtagów do Instagrama dla dowolnego hashtagu w panelu Brand24.

Najpopularniejsze hashtagi są posortowane na podstawie popularności – ilości wypowiedzi z danym hashtagiem.


Hashtagi na Instagramie to świetne narzędzie, które możesz wykorzystać do:

  • docierania do nowych odbiorców,
  • zwiększenia liczby obserwujących,
  • akcji promocyjnych i konkursów,
  • pokazywania swojej treści w określonych miejsach,

Jak korzystać z hashtagów na Instagramie – przeczytaj więcej.


2. Budowanie zaangażowania

68% użytkowników twierdzi, że lubi, gdy marki angażują się w rozmowy, czy odpowiadają na pytania. Zaangażowanie to jeden najważniejszy wskaźnik w mediach społecznościowych.

Czy wiesz, że 70% treści na Instagramie nie zostało nigdy zobaczone?

Korzystając z narzędzi do monitoringu internetu, możesz także obserwować treści, które pojawiają się dookoła Twojej branży, czy marki. Dzięki temu nie tylko będziesz budował zaangażowanie, ale także docierał do nowych odbiorców.

Wchodź z nimi w interakcję i eksponuj swoją markę.

Możesz do tego wykorzystać swoje projekty z hashtagami lub utworzyć nowe. Dzięki temu będziesz mógł zarządzać komunikacją w wybranych przez Ciebie tematach. Oprócz tego w błyskawiczny sposób sprawdzisz najatykwniejszych autorów, czy liderów opinii w danej kategorii. To informacje, które przydadzą Ci się w planowaniu akcji marketingowych.

Zobacz, w jaki sposób analizować dane w Brand24 – przeczytaj.


User-generated content – Widżet

Za pomocą Widżetu możesz osadzić treści, które generują Twoi użytkownicy.

Czy wiesz, że działania związane z user-generated content angażują obecnych i nowych odbiorców? Wykorzystanie treści, które generują Twoi użytkownicy, czy klienci, buduje lojalność. Wykorzystanie treści od użytkowników w swojej komunikacji pozwoli Ci budować zaangażowanie oraz budować zaufanie wśród Twoich potencjalnych klientów.

Pozytywne opinie i rekomendacje pełnią funkcję społecznego dowodu słuszności, który buduje zaufanie wśród Twoich potencjalnych klientów. 


Jak wykorzystać Widżet?

Widżet świetnie sprawdzi, gdy chcesz przeprowadzić akcję promocyjną, czy konkurs wykorzystujący np. zdjęcia z określonym hashtagiem.

Oprócz tego możesz zbierać pozytywne opinie i rekomendacje, a następnie osadzić je na swojej stronie głównej lub w zakładce O nas.

Za pomocą Widżetu możesz pokazać prace konkursowe na Instagramie, czy rekomendacje swoich klientów.


Jak skonfigurować projekt do konkursu na Instagramie?

  1. Zaloguj się do swojego konta w Brand24 – jeżeli jeszcze go nie masz, to zarejestruj darmowe.
  2. Kliknij Utwórz projekt.
  3. Jako zwrot kluczowy podaj swój konkursowy hashtag – pamiętaj, aby sprawdzić wcześniej, czy nie jest zajęty (możesz to zrobić za pomocą np. Brand24)
  4. Kliknij Więcej ustawień na dole kreatora.
  5. Wybierz zakładkę Źródła, a następnie zostaw zaznaczony tylko Instagram.
  6. Wyłącz filtr językowy – na dole zakładki Źródła,

Grafika przedstawiająca jak skonfigurować ustawienia projektu w zakładce Źródła w panelu Brand24, aby zbierać wzmianki z hashtagiem z Instagrama.

Kliknij Zapisz i gotowe! Od teraz projekt będzie zbierał wpisy z Twoim konkursowym hashtagiem.


Konfiguracja Widżetu do konkursu na Instagramie

  1. Przejdź do projektu, który monitoruje wzmianki z Instagrama z Twoim hashtagiem,
  2. Z lewego Menu kliknij Utwórz Widżet,
  3. Wybierz sortowanie Od najnowszych oraz Bez grupy – wszystkie wzmianki,
  4. Skonfiguruj wygląd swojego Widżetu – możesz wybrać jeden z gotowych motywów lub skonfigurować każdy z elementów samemu.

Grafika przedstawiająca konfigurację Widżetu w panelu Brand24 do wyświetlania wzmianek z wybranym hashtagiem z Instagrama.

Kod zostanie automatycznie wygenerowany. Skopiuj go i osadź na swojej stronie – gotowe!


Grafika przedstawiająca wdrożony Widżet na stronie DermoAcademy z Brand24.

Zobacz przykłady wykorzystania Widżetu przez naszych użytkowników i klientów.


Podsumowując

Narzędzia do monitoringu, takie jak Brand24 pomogą Ci nie tylko docierać do nowych odbiorców, ale także angażować odbiorców na Instagramie.

Dzięki śledzeniu dyskusji związanych z Twoją #branżą, czy hashtagami możesz wchodzić w interakcję z fanami oraz obserwować swoją kategorię, w której działasz.

Za pomocą Widżetu osadzisz pozytywne opinie i rekomendacje, które możesz osadzić na swojej stronie – czy wspomniałem, we wszystkie wzmianki są klikalne? To dodatkowo buduje zaufanie!