Grafika do wpisu na blogu na temat hashtagów do Instagrama.

#HASHTAG ALERT: Dobre praktyki i narzędzia do Instagrama

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Hashtag alert to seria artykułów poświęcona w pełni hashtagom na Instagramie. Wykorzystując dane z monitoringu internetu, w każdy poniedziałek publikujemy listy z hashtagami dla różnych branż. W pierwszej części przygotowaliśmy 5 list.

Dziś podwajamy ich ilość i w dzisiejszym Hashtag Alert możesz odkryć aż 100 list z hashtagami na Instagrama!

Chcesz znaleźć najpopularniejsze hashtagi? Przeczytaj na naszym blogu: Jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi na Instagrama?

Brand24 Instagram Hashtag GIF - Find & Share on GIPHY

#HASHTAG ALERT: Jak to działa?

Do tej pory zebraliśmy ponad 28 miliardów wzmianek z całego Internetu. Monitorujemy wzmianki z forów internetowych, blogów, serwisów informacyjnych oraz mediów społecznościowych. Agregując treści z tych kanałów, wychwytujemy wzmianki na podstawie zwrotu kluczowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie przeanalizować treści, czy występowanie określonego zwrotu na podstawie określonego hashtagu.

#hashtag: konfiguracja projeku

Przygotowując listy hashtagów, analizujemy występowanie poszczególnych hashtagów na podstawie jednego, #głównego. W poprzednim tygodniu pojawiła się m.in. lista dla branży #marketing. Konfiguracja takiego projektu wygląda następująco:

Grafika przedstawiająca konfigurację projektu w panelu Brand24 do monitorowania hashtagów do Instagrama.

Analiza zebranej treści

Grafika przedstawiająca widok projektu w Brand24 zbierającego wpisy z danym hashtagiem do Instagrama.

W przypadku hashtagu #makeup na Instagramie, pojawiał się on w przeciągu ostatnich 30 dni prawie 7500 razy. 

Analizując zebraną treść, zbieramy hashtagi, jakie pojawiły się w treści wzmianek najczęściej. W ten sposób jest wybierane 25 najczęściej pojawiających się hashtagów w otoczeniu #makeup. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie łącznego zasięgu dla każdego z tych 25 hashtagów. Szybkie dzielenie łącznego zasięgu przez ilość wyników z danym hashtagiem i mamy to.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

W ten sposób powstaje lista hashtagów, które występują najczęściej oraz generują największy zasięg na jeden wpis.

Dane są analizowane z ostatnich 30 dni dla polskojęzycznych wpisów.

Jak korzystać z hashtagów do Instagrama?

Grafika przedstawiająca widok hashtagów do Instagrama w Google Sheet na podstawie projektu w Brand24.

  • Lp.kolumna, która określa liczbę hashtagów do Instagrama na podstawie ich popularności. Na pierwszym miejscu zawsze znajduje się hashtag na podstawie, którego bazował projekt. W niektórych przypadkach brane są pod uwage dwa hashtagi np. #fotografiaslubna oraz #fotografiaślubna.
  • Hashtag – hm, no ciekawe co to :),
  • Liczba wzmianek w ciągu ostatnich 30 dni – ilość wzmianek, które się pojawiły na Instagramie w ciągu ostatnich 30 dni,
  • Łączny zasięg social media w ciągu ostatnich 30 dnijest to łączny zasięg dla wszystkich wpisów z Instagrama, które wygenerowały wzmianki z danego projektu,
  • Zasięg pojedynczego posta – jest to wynik dzielenia łącznego zasięgu social media oraz liczby wzmianek. Na podstawie tego wskaźnika powstaje finalny ranking hashtagów do Instagrama dla danej #branży.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY


Jak korzystać z hashtagów?

Hashtagi na Instagramie stanowią główny mechanizm pozycjonowania treści, czyli wyświetlania jej w tzw. feedach. Są one generowane na podstawie danego hashtagu, czy lokalizacji. Hashtagi możesz wykorzystać także w opisie swojego zdjęcia, lecz pamiętaj, że zbyt duża ich ilość może wyglądać #źle.

Hashtagi powinieneś dobierać do swojej branży, czy tego, co aktualnie robisz. Uwzględnij w nich takie elementy jak:

  • gdzie zostało zrobione zdjęcie?,
  • co znajduje się na zdjęciu?,
  • hashtagi brandowe,


Lista zakazanych hastagów do Instagrama

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Listy z najlepszymi hashtagami do Instagrama są sprawdzane na podstawie tego arkusza – sprawdź arkusz (arkusz udostępniony na grupie Instagram PL). 

Autorem listy jest Daniel Burchardt – https://www.facebook.com/dburchardt.

Przemek (nasz analityk), osoba, która nie boi się Excela, zintegrował arkusz, który automatycznie się aktualizuje na podstawie pliku Daniela. W momencie zmiany danego hashtagu na zakazany, zostanie on automatycznie podeświetlony na czerwono.

Niezależnie od tego, czy hashtag zostanie zablokowany dziś, czy za tydzień.

Ich wykorzystanie jest zabronione, jednak nie wykluczone, że kilka dni później będzie już dozwolony. Instagram lubi zaskakiwać 🙂


Narzędzia do Instagrama

Tworzysz reklamy na Instagramie, a może chcesz tworzyć lepsze Stories? Przygotowaliśmy dla Ciebie 4 narzędzia do Instagrama, które pomogą Ci tworzyć jeszcze lepsze treści na Instagramie. Przygotuj telefon i zaczynajmy.

Quik – Instagram Stories


Aplikacja od GoPro to edytor wideo. Wśród wielu formatach ma wbudowaną funkcję tworzenia i składania filmów do formatu 16:9.

Quik i funkcja Retrospekcja – są to automatycznie generowane filmy, które łączą ze sobą klipy z ostatnich 24 godzin z Twojej biblioteki zdjęć.

Innymi słowy, za pomocą Quik możesz tworzyć automatycznie filmy z każdego z dni. Mało tego, Quik rozpoznaje miejsca, w których zostały nakręcone filmy, czy zdjęcia i połączyć je w Twoje wspomnienia z np. wakacji.

Grafika przedstawiająca aplikację Quik. Narzędzia do Instagrama na telefon.

Quik posiada także mnóstwo filtrów, dzięki, którym pomiędzy zdjęciami, czy plikami wideo dodaje animacje, podkłada muzykę oraz nakłada efekty.

AUTOMATYCZNIE, a efekt  w 9 na 10 przypadkach jest świetny.

Oczywiście posiada także edytor filmów, gdzie możesz edytować każdy z klipów, usuwać, czy wybierać dokładny przedział czasu, który ma się pojawić w finalnym materiale. Całość możesz zapisać do formatu 16:9, czyli dedykowany rozmiar dla Instagram Stories. Całość zostaje zapisana w formie jednego filmu w pamięciu Twojego telefonu.

Aplikacja jest w pełni darmowa. Na końcu filmu dodawana jest scena końcowa z brandingiem aplikacji, lecz możesz ją spokojnie wyłączyć.


CutStory – czas dociąć wideo do 15-sekundowych klipów

Stworzyłeś świetną historię na podstawie Twojego dnia i posiadasz jeden dwuminutowy film? Istagram Stories pozwala na przesyłanie maksymalnie 15-sekundowych klipów wideo. Do podziału dłuższego materiału świetnie sprawdzi się CutStory.

CutStory pomoże Ci podzielić dłuższy film w 15-sekundowe klipy. Idealnie dopasowane do Instagram Stories.

Grafika przedstawiająca aplikację CutStory. Narzędzia do Instagrama na telefon.

Za pomocą CutStory możesz przygotować materiał wideo dla różnych platform. Do dyspozycji masz m.in. Facebook Stories, Snapchat’a, czy WhatsApp’a.

Oprócz możliwości dzielenia wideo, CutStory umożliwia także tworzenie animacji na podstawie zdjęć.

Aplikacja posiada wersję płatną, która w polskim AppStorze kosztuje 4,99 zł. Dzięki wersji premium pozbędziesz się znaku wodnego, który jest nanoszony na każdy materiał. Idealne narzędzie, które powinno uzupełniać arsenał Instagramera.

Snapseed – edytor zdjęć


Edytor zdjęć od Google’a. W pełni darmowa aplikacja, która oferuje mnóstwo funkcji edycji zdjęć. I niech Cię to nie zraża.

Snapseed pomimo licznych funkcji jest aplikacją intuicyjną.

Edycja zdjęć nie zajmuje dużo czasu, a dzięki ogromnej ilości darmowych filtrów każdy znajdzie coś dla siebe. Dla osób, które oczekują zaawansowanych funkcji jak balans kolorów, czy możliwości edycji krzywych, Snapseed przypadnie także do gustu. Aplikacja oferuje aż 28 dodatkowych narzędzi do obróbki zdjęć, dzięki czemu Twoje zdjęcia na Instagramie będą prezentowały się świetnie.

Grafika przedstawiająca aplikację Snapseed. Narzędzia do Instagrama na telefon.

Snapseed oferuje zapis zdjęcia bezpośrednio na Twój telefon. Możesz także zapisać kopię, dzięku czemu nie musisz się martwić o oryginalną wersję zdjęcia.

70% zdjęć na Instagramie nigdy nie zostało wyświetlone. Pamiętaj, aby do zdjęcia dobrać odpowiednie hashtag – pomoże Ci w tym #hashtag alert.

Alternatywy:

  • VSCO – aplikacja, która oferuje szereg funkcji do edycji. Zdjęcia, które są edytowane w tej aplikacji bardzo często są oznaczane hashtagiem #VSCO. Podobnie do Snapseed posiada wbudowane presety, lecz w wersji darmowej jest ich mniej.
  • Lightroom – coś dla tych zaawansowanych miłośników edycji zdjęć. Aplikacja z pakietu Adobe, która pomimo mnóstwa funkcji daje się bardzo szybko polubić. Dedykowana dla tych, którzy lubią więcej. Lightroom posiada 5 gotowych filtrów.

Later – planowanie treści


Later to aplikacja do planowania publikacji treści na Instagramie. Posiada także wersję desktopową, dzięki czemu zarządzać treściami możesz z poziomu komputera. Later umożliwia planowanie treści zarówno na Facebooku, Twitterze oraz w serwisie Pinterest. Dodatkowo posiada funkcję auto–postowania, dzięki czemu nie musisz pamiętać o porze publikacji.

Narzędzie posiada wersję darmową, która umożliwia na opublikowanie 30 zdjęć w ciągu miesiąca. Na własne potrzeby aplikacja powinna spełnić Twoje oczekiwania.

Grafika przedstawiająca aplikację Later. Narzędzia do Instagrama na telefon.

Funkcją, która powinna Cię zainteresować to możliwość zapisywania grup hashtagów bezpośrednio w aplikacji (iPhone na środku). Dzięki temu możesz utworzyć grupy hashtagów na podstawie list z Hashtag Alert i zapisać bezpośrednio w telefonie. Następnym razem, gdy będziesz publikować zdjęcie z kategorii #sport, czy #fotografia, to najlepsze hashtagi do Instagrama będą już zapisane. Dodatkowo Later posiada bibliotekę zdjęć, do której możesz przesłać materiały do kolejnych postów.

Baza tych samych zdjęć jest dostępna zarówno z aplikacji mobilnej jak i wersji desktopowej.

Narzędzie oferuje możliwości publikowania zarówno zdjęć jak i materiałów wideo, co jest przewagą względem konkurencyjnego Planoly (to z kolei posiada funkcję tworzenia zdjęć w układzie siatki za pomocą Drag&Drop).

A z poziomu przeglądarki otrzymujesz dodatkowo dostęp do zakładki analiza.

W wersji darmowej znajdziesz tam podstawowe informacje jak ilość obserwujących, czy liczbę polubień wygenerowaną w ciągu ostatnich 30 dni.

Grafika przedstawiająca aplikację Later. Narzędzia do Instagrama na telefon.


Podsumowując

Codziennie na Instagramie pojawia się około 95 milionów zdjęć. Samo zdjęcie to niestety za mało, by docierało do dużej ilości osób. Z pomocą przyjdą tu hashtagi, które publikujemy co tydzień na łamach naszego bloga dla różnych branż. Wykorzystując Quik, możesz być spokojny o jakość swojego Instagram Stories, a dzięki darmowym edytorom zdjęć poprawisz niedoskonałości. Later to aplikacja, która ułatwi Ci planowanie oraz zarządzaniem treściami na Instagramie.

Powyższy zestaw narzędzi i pomocy powinien pomóc Ci działać jeszcze skuteczniej na Instagramie.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY