14 najlepszych narzędzi do analizy social media.

14 narzędzi do analizy social media.

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Poznaj 14 narzędzi za pomocą, których dokonasz analizy swoich social media. I wiem, wiem – dużo wykresów, liczb z których nic nie wynika lub ciężko się w nich odnaleźć. Dziś będzie inaczej – prosto!

Analiza social media nie musi być trudna. Zebraliśmy narzędzia i pomoce, które pomogą Ci w analizie Facebooka (także grup), Instagrama (Stories także), Twittera, Pinteresta, LinkedIn, Kika i VKontakte. Staraliśmy się wybrać te, które nie kosztują miliona monet, a jak już trzeba zapłacić to warto. Są także takie, które są w pełni darmowe.

Animation Illustration GIF by Tony Babel - Find & Share on GIPHY

 

Nie przedłużam! 👇


Snaplytics.io – Instagram Stories & Snapchat

Snaplytics – narzędzie do zarządzania Stories i analizy Instagrama oraz Snapchata

Które platformy social media:

  • Instagram, Instagram Stories,
  • Snapchat.

Główne funkcjonalności:

  • automatyczna analiza Instagrama oraz Stories
  • automatyczna analiza Snapchata,
  • możliwość tworzenia Stories wewnątrz narzędzia,
  • repostowanie treści użytkowników,
  • monitorowanie treści od użytkowników,

🎓 Jak działa Snaplytics?

Snaplytics to narzędzie, które pomoże Ci w pracy na Instagramie oraz Snapchacie. Prosta i intuicyjna aplikacja, która zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu. Automatyczna analiza kont na Instagramie oraz Snapchacie pomoże Ci jeszcze lepiej zrozumieć jak fani reagują na Twoje treści. 

Dodatkowo, Snaplytics udostępnia funkcje do śledzenia treści na podstawie określonego hashtagu – dzięki czemu możesz bezpośrednio udostępniać treści użytkowników – przeczytaj więcej na temat user-generated content.

💡 Kiedy warto skorzystać ze Snaplytics?

Jest to narzędzie dedykowanem osobom, które koncentrują swoje działania na Instagramie lub Snapchacie. Jeżeli zależy Ci na jednym panelu, gdzie możesz tworzyć i zarządzać treściami, mierzyć ich odbiór, a do tego lubisz ładny dashboard to Snaplytics Ci się spodoba. 

Wszystkie funkcje Snaplytics 

Squarelovin – Instagram Insights

Które platformy social media:

  • Instagram.

Główne funkcjonalności:

  • automatyczna analiza Instagrama oraz Stories,
  • możliwość tworzenia Stories wewnątrz narzędzia,
  • repostowanie treści użytkowników,
  • monitorowanie treści od użytkowników.

🎓 Jak działa Squarelovin?

Squarelovin to dedykowane narzędzie do Instagrama. Za jego pomocą dowiesz się m.in. o:

  • której godzinie Twoi fani są najaktywniejsi,
  • które treści generują najwięcej interakcji, 
  • najlepszych godzinach do publikacji treści.

Dodatkowo squarelovin to narzędzie za pomocą, którego możesz oznaczać swoje produkty i zacząć sprzedawać. Bazę produktów możesz zintegrować ze swoją stroną główną, blogiem, a za pomocą Instagrama sprzedawać określone produkty. 

💡 Kiedy warto skorzystać ze Squarelovin?

To narzędzie, które ucieszy wszystkich entuzjastów sprzedaży za pośrednictwem Instagrama. Jedna platforma, która łączy w sobie analizę danych, możliwość tworzenia i przygotowywania treści, a do tego posiada integracje ze stronami na zewnątrz. 


Brand24 – pełnowymiarowa analiza social media i Internetu

Zakładka analiza, gdzie znajdziesz m.in. statystyki dotyczę dowolnej marki

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • YouTube
  • Google+ (RIP – pamiętamy!),
  • blogi, fora internetowe, serwisy informacyjne, portale.

Główne funkcjonalności:

  • automatyczne statystyki na temat dowolnej marki (m.in. zasięg social media, ilość wzmianek, typy źródeł, najpopularniejsi autorzy),
  • automatyczna analiza sentymentu wypowiedzi,
  • dostęp do najpopularniejszych hashtagów,
  • najaktywniejsze źródła, 
  • analiza danych do 36 miesięcy wstecz.

🎓 Jak działa Brand24?

Zakładka analiza dostępna w panelu Brand24

Brand24 to narzędzie do monitoringu internetu i social media. Posiada darmową wersję testową. Brand24 sprawdzi się idealnie, gdy: 

  • chcesz zmierzyć zasięg kampanii, hashtagu, dowolnego tematu,
  • chcesz dotrzeć do liderów opinii i influencerów, 
  • chcesz się dowiedzieć, które kanały komunikacji są najsilniejsze, 
  • chcesz sprawdzić, którzy autorzy generują największy zasięg. 
Lista autorów, którzy wygenerowali największy zasięg oraz byli najaktywniejsi w social media

Brand24 to narzędzie kompletne i powinno zainteresować wszystkie osoby, które działają w social media. Monitoring social media pozwoli Ci kontrolować to co się mówi w sieci na temat Twojej marki. W zakładce Analiza znajdziesz 12 wskaźników oraz:

  • najpopularniejsze wzmianki,
  • najpopularniejszych autorów, 
  • podział ze względu na źródło, 
  • najpopularniejsze hashtagi,
  • najaktywniejsi autorzy social media,
  • najbardziej wpływowe profile, 
  • najaktywniejsze strony, 
  • najbardziej wpływowe strony, 
  • kontekst dyskusji. 
Oto niektóre z danych do analizy w Brand24

💡 Kiedy warto skorzystać ze Brand24?

Narzędzia do monitoringu internetu to przede wszystkim oczy na świat dla współczesnych marketerów. Z poziomu Brand24 jesteś w stanie śledzić odbiór poszczególnych treści, dbać o reputację marki. Brand24 posiada także funkcje, które pomogą Ci w raportowaniu Twoich działań. Mam na myśli: 

Brand24 to narzędzie za pomocą, którego możesz mierzyć i analizować to co się mówi w sieci na dowolny temat. To narzędzie, które powinno uzupełnić arsenał każdego marketera.

Jeżeli jeszcze nie masz konta, to wypróbuj Brand24 za darmo.

Infografika automatycznie generowana na podstawie wybranego projektu.

Interesuje Cię temat analizy danych z monitoringu internetu? Przeczytaj:


Grytics – analiza grup na Facebooku

Analiza grupy na Facebooku z Grytics

Które platformy social media:

  • Facebook.

Główne funkcjonalności:

  • automatyczna analiza grup na Facebooku,
  • automatyczne raporty, 
  • śledzenie głównych wskaźników (KPI),
  • analiza konkurencyjnych grup na Facebooku,
  • ranking najpopularniejszych treści z danej grupy.

🎓 Jak działa Grytics?

Grytics to narzędzie, które pomaga w analityce grup na Facebooku. Rola grup i społeczności na Facebooku rośnie, a do skutecznego zarządzania przyda Ci się właśnie Grytics.

Narzędzie daje dostęp do informacji o najaktywniejszych członkach, rodzajach treści, które cieszą się największą popularnością. Dodatkowo Grytics pozwala planować i zarządzać publikacjami na wielu grupach. 

💡 Kiedy warto skorzystać z Grytics?

Grytics to narzędzie, które pomoże Ci zarządzać Twoją społecznością na Facebooku. Jeżeli szukasz narzędzia, które pomoże Ci w angażowaniu swojej społeczności oraz chcesz się dowiedzieć co sprawdza się najlepiej to koniecznie wypróbuj Grytics. Posiada także darmowy okres testowy.


Sotrender – analiza social media dla wymagających

Sotrender – narzędzie do analizy social media

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • YouTube. 

Główne funkcjonalności:

  • automatyczna analityka profili w social media,
  • automatyczne raporty,
  • możliwość analizy konkurencji w social media,
  • wskazówki i rekomendacje na podstawie Twoich działań.

🎓 Jak działa Sotrender?

Sotrender to dedykowane narzędzie do analizy social media. Stanowi świetne uzupełnienie wyżej wymienionych narzędzi. To co wyróżnia Sotrender to dostęp do wskaźników, które są niedostępne np. na Facebooku.

Za pomocą Sotrendera możesz optymalizować swoje działania w social media. Dodatkowo możesz analizować konkurencję pod kątem aktywności w sieci. Gotowe wskazówki i rekomendacje od Sotrendera pomogą Ci poprawić dotychczasowe wyniki. 

💡 Kiedy warto skorzystać z Sotrendera?

To z pewnością narzędzie, które powinien znać każdy Social Media Manager. Sotrender przyda Ci się szczególnie jeżeli:

  • chcesz zoptymalizować swoje działania w social media,
  • chcesz się dowiedzieć, które elementy Twojej komunikacji działają najlepiej, 
  • chcesz poznać kim są Twoi fani,
  • zależy Ci na analizie zasięgu social media na wybranych profilach.

Rival IQ – kombajn do analizy social media

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • Google+,
  • Pinterest,
  • LinkedIn.

Główne funkcjonalności:

  • możliwość tworzenia własnych dashboardów ze wskaźnikami, 
  • analiza konkurencji,
  • automatyczne wykrywanie postów z potencjałem do reklam,
  • dostęp do Facebook Insights, Instagram Insights,
  • możliwość integracji z Google Analytics.

🎓 Jak działa Rival IQ?

Rival IQ to rozbudowane narzędzie do analizy social media. Za jego pomocą połączysz dane z wielu profili społecznościowych, przeanalizujesz konkurencję. Rival IQ wyróżnia fakt, że umożliwia analizę LinkedIn.

Dodatkowo Rival IQ posiada zaawansowaną analitykę hashtagów, automatyczne raporty oraz system rekomendacji. Dzięki temu zautomatyzujesz i zoptymalizujesz swoje kampanie i treści.

💡 Kiedy warto skorzystać z Rival IQ?

Rival IQ to bardzo rozbudowana platforma, która sprawdzi się ekstremalnych warunkach. Dzięki integracji danych z wielu kanałów jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Analytics możesz analizować dane w szerszej perspektywie niż same social media.

Rival IQ umożliwia także integrację z Data Google Studio oraz kontami reklamowymi Facebook Ads. To narzędzie dedykowane dla większych zespołów i agencji. Plany abonamentowe zaczynają się od 199$ miesięcznie.


Union Metrics

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter (oficjalny partner),
  • Instagram.

Główne funkcjonalności:

  • optymalizacja treści,
  • monitoring wybranych słów, 
  • automatyczne raportowanie,
  • analiza konkurencji, 
  • dostęp do danych historycznych.

🎓 Jak działa Union Metrics?

Union Metrics oferuje także darmową analizę konta na Twitterze oraz podstawową analizę konta na Instagramie. Samo narzędzie oferuje kompleksową analizę profili na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Narzędzie oferuje także analitykę hashtagów – świetne rozwiązanie dla Instagramowiczów. Union Metrics posiada także moduł, który analizuje opublikowane treści. Podstawowy plan kosztuje 49$ i umożliwia na analizę 3 profili social media.

💡 Kiedy warto skorzystać z Union Metrics?

Narzędzie jest alternatywą dla chociażby Sotrendera, czyli sprawdzi się, gdy szukasz narzędzia do:

  • optymalizacji treści w kanałach społecznościowych,
  • badania rynku i analizy konkurencji, 
  • śledzenia wzmianek z wybranym hashtagiem.
Union Metrics posiada także analizę na podstawie geolokalizacji

Tweet Binder – zaawansowana analityka Twittera & Instagrama

Które platformy social media:

  • Twitter,
  • Instagram.

Główne funkcjonalności:

  • pełna analiza profili na Twitterze,
  • analiza hashtagów na Instagramie,
  • analiza wartości rynkowej (Economic market value),
  • możliwość analizy historycznych danych,
  • eksport danych do Excela,

🎓 Jak działa Tweet Binder?

Zaawansowany raport Twittera – https://www.tweetbinder.com/reports/

Tweet Binder to narzędzie, którym powinny się zainteresować osoby stawiające na komunikację na Twitterze. Oprócz tego, narzędzie posiada analizę hashtagów na Instagramie – niestety tylko hashtagów. Analiza konta na Instagramie nie jest możliwa.

Tweet Binder wskaże Ci

  • ilość tweetów z określonym hashtagiem, 
  • ranking najpopularniejszych autorów, 
  • zasięg social media, który wygenerowały tweety lub wpisy z hashtagiem na Instagramie,
  • ranking użytkowników, którzy udostępniają treści dalej,
  • kiedy Twoi odbiorcy są aktywni.

💡 Kiedy warto skorzystać z Tweet Binder?

Tweet Binder to narzędzie dla osób, które prowadzą profile na Twitterze oraz Instagramie. Niestety ograniczone możliwości analizy Instagrama sprawiają, że jest to idealne narzędzie do pracy z Twitterem.

Przykładowy raport z analizą hashtagu #socialmedia

Wiselytics – za darmo też można!

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram (coming soon).

Główne funkcjonalności:

  • analiza zaangażowania odbiorców na Facebooku i Twitterze,
  • moduł do wyliczania ROI,
  • analiza i porównanie do konkurencji,
  • analiza publikowanych treści.

🎓 Jak działa Wiselytics?

Przykładowa analiza treści i zaangażowania odbiorców w social media

Union Metrics oferuje także darmową analizę konta na Twitterze oraz podstawową analizę konta na Instagramie. Samo narzędzie oferuje kompleksową analizę profili na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Narzędzie oferuje także analitykę hashtagów – świetne rozwiązanie dla Instagramowiczów. Union Metrics posiada także moduł, który analizuje opublikowane treści. Podstawowy plan kosztuje 49$ i umożliwia na analizę 3 profili social media.

💡 Kiedy warto skorzystać z Wiselytics?

Narzędzie jest alternatywą dla chociażby Sotrendera, czyli sprawdzi się, gdy szukasz narzędzia do:

  • optymalizacji treści w kanałach społecznościowych,
  • badania rynku i analizy konkurencji, 
  • śledzenia wzmianek z wybranym hashtagiem.

SocialBlade.com – błyskawiczna analiza profili social media

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • Twitch,
  • Dailymotion,
  • Mixer.

Główne funkcjonalności:

  • dokładne statystyki na temat dowolnego profilu w social media, 
  • śledzenie statystyk real-time np. followersów, 
  •  błyskawiczny dostęp do statystyk w wersji darmowej.

🎓 Jak działa SocialBlade?

SocialBlade to świetne narzędzie do np. weryfikacji profili influencerów. Bezpłatny pogląd statystyk na wielu platformach sprawia, że to narzędzie trzeba po prostu znać.

💡 Kiedy warto skorzystać z SocialBlade?

Narzędzie jest alternatywą dla chociażby Sotrendera, czyli sprawdzi się, gdy szukasz narzędzia do:

  • optymalizacji treści w kanałach społecznościowych,
  • badania rynku i analizy konkurencji, 
  • śledzenia wzmianek z wybranym hashtagiem.

Dodatkowo Socialblade posiada bazę rankingów YouTuberów, czy listy z najpopularniejszymi kontami na Twitterze, Instagramie.

Socialblade oferuje listy z rankingami z Facebooka, YouTube, Instagrama i wiele wiecej.

CrowdTangle – darmowe i od Facebooka (Chrome Extension)

Rozszerzenie od Chrome jest częścią całego narzędzia dla wydawców – https://www.crowdtangle.com/

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • Reddit.

Główne funkcjonalności:

  • należy do Facebooka – dane są bardzo dokładne, 
  • darmowe rozszerzenie do Google Chrome,
  •  błyskawiczny dostęp do statystyk w wersji darmowej.

🎓 Jak działa CrowdTangle Chrome Extension?

Za pomocą wtyczki możesz analizować dowolny publiczny post np. na Facebooku.

CrowdTangle to narzędzie do analizy treści w social media. W 2016 roku zostało wykupione i przejęte przez Facebooka, który stworzył platformę dla wydawców. 

CrowdTangle to narzędzie dedykowane wydawcom jak New York Times, czy BBC. W ramach rozszerzenie do przeglądarki udostępnia darmowe rozszerzenie za pomocą, którego możesz sprawdzić statystyki dotyczące postów w social media. 

💡 Kiedy warto skorzystać z CrowdTangle?

To proste narzędzie, które warto mieć pod ręką, gdy analizujemy np. profile konkurencji. CrowdTangle pokaże Ci informację o:

  • jak często dany link był udostępniany,
  • które profile udostępniały dany post,
  • wskaźnik interakcji w social media.
Główne funkcjonalności rozszerzenia CrowdTangle do Google Chrome

Socialbakers – kompleksowa analiza social media.

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • LinkedIn,
  • VKontakte,
  • Pinterest.

Główne funkcjonalności:

  • wyszukiwarka influencerów,
  • automatyczna analizy grup odbiorców (budowanie person),
  • zarządzanie komunikacją na profilach social media bezpośrednio w narzędziu, 
  • planowanie i zarządzanie kalendarzem treści,
  • posiada bazę gotowych szablonów i raportów do analizy pod wybranym kątem np. optymalizacja treści lub porównanie z konkurencją,
  •  możliwość monitoringu social media.

🎓 Jak działa Socialbakers?

Baza gotowych szablonów do analizy social media.

Socialbakers to potężne i bardzo rozbudowane narzędzie do analizy social media. Kompleksowe rozwiązanie, które łączy w sobie możliwość monitoringu internetu, analizy Pinteresta i LinkedIn. Gotowe szablony do analizy danych z pewnością ułatwiają pracę.

Socialbakers posiada także szereg funkcji do zarządzania profilami social media. Oprócz kalendarza treści do planowania publikacji w mediach społecznościowych znajdziesz tu darmowe narzędzia do:

Darmowe narzędzie do budowania person od Socialbakers

💡 Kiedy warto skorzystać z Socialbakers?

W momencie, gdy szukasz kompleksowego rozwiązania, które łączy w sobie monitoring social media, analizę wielu kanałów i zarządzaniem komunikacją. To jedno z tych narzędzi, które warto znać.  

Szereg darmowych pomocy przyda się każdemu Social Media Managerowi. Dodatkowo, Socialbakers oferuje dostęp do zakładki Statystyki, gdzie znajdziesz dane na temat: 

  • Facebooka, 
  • Twittera,
  • YouTube.

Ciekawostką jest szeroka baza raportów na temat social media w Polsce.

Raporty miesięczne na temat social media w Polsce – Socialbakers

Sprout Social – jest wszystko! Cena też.

Kompleksowe rozwiązanie do analizy social media – Sprout Social

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • LinkedIn,
  • Pinterest,
  • integracja z Google Analytics.

Główne funkcjonalności:

  • kompleksowe rozwiązanie do zarządzania social media – analiza, planowanie, monitoring social media,
  • możliwość tworzenia feedów z Twittera, LinkedIn oraz dowolnej strony za pomocą RSS – świetne rozwiązanie dla Content Managerów,
  •  możliwa analiza grup na Facebooku, 
  • zaawansowana analiza danych z uwzględnieniem celu np. pod kątem zaangażowania lub analiza konkurencji. Dostępna także analiza trendów.

🎓 Jak działa Sprout Social?

Sprout Social to zaawansowane narzędzie, które oferuje szeroki zakres funkcji. Dzięki integracji z Google Analytics może stanowić centrum do analizy Twoich social media. Do tego jest intuicyjny, a praca z narzędziem jest przyjemna. 

Najtańszy plan kosztuje 99$, lecz z pewnością jest to narzędzie warte tych pieniędzy. Sprout Social sprawdzi się w tworzeniu, planowaniu treści w social media. Posiada dużą bazę raportów do analizy m.in. grup na Facebooku, czy zaangażowania na Instagramie. A to wszystko ładnie opakowane. 

💡 Kiedy warto skorzystać z Sprout Social?

Podobnie do Socialbakers, czyli gdy szukasz jednego narzędzia do analizy social media. Jeżeli zależy Ci na wygodzie to koniecznie wypróbuj Sprout Social – możesz skorzystać z 30 dni darmowego okresu testowego. 

Przykładowy raport wygenerowany dla Facebook w Sprout Social

Iconosquare – kolejny duży gracz.

Rozbudowane narzędzie do analizy Instagrama i Facebooka – tylko profile firmowe / fanpage.

Które platformy social media:

  • Facebook Fanpage,
  • Instagram – konto biznesowe.

Główne funkcjonalności:

  • możliwość śledzenia komentarzy pod potami (Comment tracker),
  • dodatkowe darmowe narzędzia do analizy: Audyt Instagrama, Quiz wiedzy o Instagramie,
  • możliwość wgrywania materiałów graficznych do bazy wewnątrz narzędzia,
  • analiza konkurencji w social media.

🎓 Jak działa Iconosquare?

Zakładka Zaangażowanie podczas analizy profilu na Facebooku

Iconosquare to kompleksowe narzędzie do analizy Instagrama i Facebooka. Oferuje analizę profili pod kątem zaangażowania, rodzaju treści, czy analizę interakcji. 

Dodatkowo w Iconosquare znajdziesz zakładkę Discover, która zawiera dodatkowe i darmowe materiały związane z optymalizacją działań w social media. To dedykowane narzędzie dla osób, które szukają autoryzowanego narzędzia do analizy swoich profili społecznościowych.

💡 Kiedy warto skorzystać z Sprout Social?

Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które skupiają swoje działania tylko na Facebooku i Instagramie. Iconosquare posiada także funkcję eksportu danych do dokładniejszej analizy w Excelu. Bez problemu sprawdzisz kiedy Twoi fani są najaktywniejsi oraz jaki średni zasięg social media generują Twoje posty. 

Analiza profilu na Facebooku w Iconosquare

💎 #Brand24Discovers – jeszcze więcej narzędzi