Analiza na Instagramie: 26 wskaźników, które musisz znać.

Opublikowano: 26-06-2018 przez

Analiza Instagrama nie musi być trudna i skomplikowana.

Słowo analiza wywołuje zazwyczaj złe skojarzenia. Mnóstwo wykresów, dużo liczb z nienajlepszym interfejsem. Zmora wielu marketerów, jednak dziś nie o tym.

Przygotowaliśmy dla Ciebie wpis w którym znajdziesz informacje na temat głównych aspektów analizy na Instagramie. Zebraliśmy dla Ciebie 26 wskaźników, które pomogą Ci działać jeszcze skuteczniej i przede wszystkim świadomiej. Dodatkowo opisaliśmy w jaki sposób możesz sprawdzić statystyki swojego profilu na Instagramie.

Instagram to świetne narzędzie marketingowe. Platforma, która dziś liczy ponad 1 miliard użytkowników każdego miesiąca.

Czas przejść do części związanej z analizą.


Analiza to element, który dostarcza niezbędnych informacji, by skutecznie działać na Instagramie.

Analiza Twoich działań pomoże Ci w kluczowych obszarach marketingu:

Poznaj swojego odbiorcę – klienci, użytkownicy to najważniejszy element każdego biznesu. To co jest kluczowe, to znajomość kim jest Twój odbiorca. Twoje treści powinny być dopasowane do person. W innym wypadku może się okazać, że nie docierasz do swojej grupy docelowej lub Twoja komunikacja nie angażuje Twoich odbiorców.

Mierz wzrost: analiza pokaże Ci efektywność Twoich działań. Analizowanie swoich działań w social media pozwoli Ci dokładnie wskazać, które elementy kampanii działają najlepiej. I kwestia kluczowa. Mierzenie swoich działań pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie: Co nie działa lub co działa najgorzej?

Zdefiniuj cele: wyniki prowadzonych działań pomogą Ci zlokalizować najmocniejsze i najsłabsze strony Twoich działań.

Analiza konkurencji: narzędzia do monitoringu internetu pomogą Ci obserwować działania Twojej konkurencji, czy mierzyć efekty kampanii marketingowych.


Analiza na Instagramie – 26 wskaźników

Przygotowaliśmy dla Ciebie listę najważniejszych wskaźników, które znajdziesz na Instagramie.

Dodatkowo opisaliśmy każdy z nich. Pamiętaj, że nie musisz obserwować i mierzyć wszystkich z nich. Dobierz wskaźniki na podstawie Twojego celu. Przy doborze wskaźników kieruj się odpowiedzią na pytanie:

Które z 26 wskaźników najlepiej opisują realizację Twoich założeń?


26 wskaźników na Instagramie:

  • Liczba obserwujących – wskaźnik Instagrama pokazujący ile osób obserwuje Twój profil,
  • Zasięg – wskaźnik Instagrama określający do ilu osób docierają Twoje posty,
  • Wyświetlenia profilu – unikatowa liczba kont, które wyświetliły Twój profil na Instagramie,
  • Kliknięcia kierujące do witryny – liczba unikatowych kliknięć kierujących do Twojej strony,
  • Posty – liczba opublikowany postów,
  • Wzmianki social media – liczba wzmianek z @nazwą Twojego profilu lub hashtagiem,
  • Hashtagi – liczba opublikowanych wpisów z Twoimi hashtagami,
  • Płeć – płeć Twoich obserwujących,
  • Wiek – wiek Twoich obserwujących,
  • Lokalizacja – najpopularniejsza lokalizacja Twoich śledzących,
  • Osoby obserwujące – Godziny – godziny w których Twoi obserwujący są najaktywniejsi,
  • Obserwujący – Dni  – dni w których Twoich obserwujący są najaktywniejsi,
  • Zasięg social media / post – wskaźnik Instagrama określający do ilu osób dociera Twój pojedynczy post,
  • Polubienia – liczba osób, które polubiły Twoje posty,
  • Komentarze – liczba osób, które skomentowały Twoje posty,
  • Zapisane – liczba osób, które zapisały Twoje posty,
  • Zaangażowanie pod postem – liczba wszystkich interakcji (polubienia,komentarze), które generuje Twój post,
  • Wyświetlenia – liczba wyświetleń Twojego materiału wideo,
  • Wyświetlenia Relacji – liczba osób, które obejrzały Twoją relację na Instagramie,
  • Wyjścia z Relacji – liczba dotknięć powodujących wyjście z Twojej relacji na Instagramie,
  • Odpowiedzi do Relacji – liczba osób, które odpowiedziały na Twoją relację na Instagramie,
  • Dalej – liczba dotnięć w celu wyświetlenia kolejnego zdjęcia lub filmu w relacji,
  • Następna Relacja – liczba dotknięć powodujących przejście do kolejnej relacji użytkownika,
  • Najbardziej wpływowe profile – lista profili, które wspominają Twój profil na Instagramie,
  • Najaktywniejsi autorzy – lista autorów, którzy opublikowali najwięcej treści z Twoją nazw lub hashtagiem
  • Influence Score – wskaźnik określający wpływ poszczególnych autorów.

To wskaźniki, które pomogą Ci obserwować i analizować efekty na Instagramie. Oczywiście wskaźniki powinny być Twoją pomocą – śledzenie ich wszystkich nie ma sensu.

Skup się na tych, które są kluczowe z punktu widzenia Twojego biznesu.

Narzędzia do analizy Instagrama

W sieci jest mnóstwo narzędzi, które pomogą Ci obserwować efekty Twoich działań na Instagramie. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość z nich jest darmowa lub oferuje darmowy okres testowy, dzięki czemu możesz wybrać to najlepsze dla Twoich potrzeb.

Do analizy Instagrama możesz wykorzystać zakładkę Statystyki, która oferuje dostęp do wielu pomocnych statystyk do Instagrama.


Statystyki Instagrama

Instagram posiada wbudowane narzędzie do analizy prowadzonych działań. Aby mieć dostęp do zakładki Statystyki konieczne jest przełączenie na profil biznesowy.

Jak włączyć profil biznesowy na Instagramie?

  1. Przejdź do Ustawień swojego profilu na Instagramie.
  2. Włącz profil biznesowy.

    Kolejnym krokiem jest połączenie Twojego Fanpage’a na Facebook’u z profilem firmowym na Instagramie.

  3. Wybierz fanpage z listy, a następnie połącz z Twoim kontem na Instagramie.

Podczas konfiguracji Twojego profilu firmowego, sprawdź swoje informacje i kliknij Gotowe.

I to wszystko!

Customer Happiness GIF - Find & Share on GIPHY

Od teraz na Twoim profilu pojawi się dodatkowa ikona. Znajdziesz ją w prawym-górnym rogu. Za pomocą tej ikony możesz przejść do Statystyk Instagrama.

Ważne:  Zakładka Statystyki jest dostępna tylko na telefonie komórkowym.

W środku znajdziesz podstawową analizę dla Instagrama. Z poziomu zakładki Statystyki możesz analizować treści do 2 lat wstecz, zaś Relacje na Instagramie do ostatnich 14 dni. Aktywność na Instagramie jest mierzona

Zakładka Statystyki

Statystyki to miejsce, gdzie znajdziesz informację o podstawowych wskaźnikach Twojej aktywności na Instagramie. Zakładka Statystyki na Instagramie składa się z trzech zakładek:

  • Aktywność,
  • Zawartość,
  • Grupa odbiorców.

Przyjrzyjmy się im bliżej.

Zakładka Aktywność

To miejsce w którym znajdziesz wskaźniki do Instagrama na podstawie aktywności Twojego profilu w ostatnim tygodniu.

  • Liczba interakcji – jest to łączna liczba dotknięć postów lub profilu w ciągu ostatnich 7 dni.
  • Odwiedziny profilu – liczba osób, które odwiedziły Twój profil w ciągu ostatnich 7 dni.
  • E-mail / Połączenia – liczba osób, które kliknęły w kontakt za pomocą e-mail lub telefonu komórkowego na Twoim profilu.
  • Zasięg – liczba unikatowych kont, które wyświetliły dowolne Twoje posty w ciągu ostatnich 7 dni.
  • Wyświetlenia – łączna liczba wyświetleń wszystkich Twoich postów w ostatnich 7 dniach.

Zakładka Zawartość

W tym miejscu znajdziesz statystyki i informacje na temat poszczególnych postów z Twojego konta. W zakładce Zawartość możesz analizować zarówno Posty jak i Relacje.

Posty – określa ilość opublikowanych postów.

W tym miejscu możesz sprawdzić, które z opublikowanych postów (zdjęć, wideo, kolekcji) cieszyły się największym zainteresowaniem. Do dyspozycji masz różne rodzaje aktywności:

  • Aktywność – łączna liczba polubień, zapisań i komentarzy do Twojego posta,
  • Kliknięcia w witrynie – liczba unikalnych kliknięć w przycisk kierujący do Twojej witryny,
  • Komentarze – liczba unikatowych komentarzy pod wybranym postem na Twoim profilu,
  • Obserwujący – liczba kont, które zaczęły obserwować Twoje konto,
  • Odwiedziny profilu – liczba wyświetleń Twojego profilu,
  • Polubienia – liczba polubień pod wybranym postem,
  • Połączenia – liczba unikatowych kont, które kliknęły Połączenie z Twojego profilu,
  • Wyświetlenia – łączna liczba wyświetleń wszystkich Twoich postów,
  • Zapisane – liczba unikatowych kont, które zapisały jeden z Twoich postów,
  • Zasięg – liczba unikatowych kont, które wyświetliły dowolne Twoje posty,

Posty możesz analizować do 2 lat wstecz, a dodatkowo możesz analizować poszczególny typ postów:

  • Zdjęcia,
  • Filmy,
  • Posty karuzelowe,
  • Posty z produktami

Grafika przedstawiające ustawienia Statystyk na Instagramie.

W zakładce Statystyki możesz sprawdzić także statystyki dla Instagram Stories z ostatnich 14 dni.


Brand24

Brand24 to narzędzie do monitoringu internetu, które zbiera i analizuje wzmianki z całej sieci, także z Instagrama.

Za pomocą Brand24 możesz śledzić dyskusje na podstawie zwrotów kluczowych, a na podstawie wzmianek możesz analizować działania na np. Instagramie.

Najbardziej wpływowi autorzy

Ciężko to nazwać wskaźnikiem, lecz Najbardziej wpływowi autorzy pomogą Ci w błyskawiczny sposób dotrzeć do liderów opinii i influencerów dla dowolnej branży. Za pomocą Najbardziej wpływowych autorów możesz poznać ambasadorów marki, którzy często publikują treści na temat Twojej marki. Wykorzystaj to.

Najbardziej wpływowi autorzy pomogą Ci w:

  • znalezieniu influencerów oraz mikro-influencerów i ambasadorów Twojej marki,
  • określeniu źródeł i kanałów komunikacji.

Grafika przedstawiająca listę najbardziej wpływowych autorów w panelu Brand24.


Najaktywniejsi autorzy

Lista autorów, którzy najczęściej udzielają się na temat Twojej marki w wybranym przez Ciebie okresie czasu.

Dzięki Najaktywniejszym autorom możesz się dowiedzieć, które profile najczęściej rozmawiają na temat Twojego biznesu, czy produktu.

Grafika przedstawiająca najaktywniejszych autorów social media w panelu Brand24.


Najpopularniejsze hashtagi

Trudno wyobrazić sobie Instagrama bez hashtagów. W zakładce Analiza znajdziesz informację o 100 najpopularniejszych hashtagach dla każdego z Twoich projektów. Za pomocą Najpopularniejszych hashtagów możesz:

  • sprawdzić, które hashtagi są najpopularniejsze,
  • które hashtagi pojawiają się najczęściej dookoła Twojej marki,
  • dowiedzieć się, które hashtagi generują największy zasięg social media.

Grafika przedstawiająca listę najpopularniejszych hashtagów w panelu Brand24.

Działasz na Instagramie?

Na naszym blogu mogą Cię zainteresować dodatkowe treści na temat Instagramia:

  • Jak znaleźć Najpopularniejsze hashtagi do Instagrama? – przeczytaj.
  • 4 rzeczy o których musisz pamiętać budując profil marki na Instagramie – przeczytaj.
  • Jak wykorzystać Brand24 do budowy profilu marki na Instagramie – przeczytaj.
Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail