Analiza danych z Brand24. Przewodnik cz.2 Zakładka Źródła

Brand24 Team Brand24 Team
May 5, 2018 ・ 6 min read

Zastanawiasz się, kim są osoby, które wypowiadają się na temat Twojej marki? A może jesteś ciekaw, w jakich miejscach są prowadzone dyskusje? Odpowiedzi na te pytania skrywa zakładka Źródła – nasz drugi przystanek podczas analizy danych z Brand24.

To jak? Jesteś gotów poznać swoich ambasadorów marki oraz określić kanały komunikacji?



Jeżeli jakimś cudem przegapiłeś pierwszy wpis z serii: Analiza danych z Brand24 to warto analizę danych rozpocząć w zakładce Analiza, która jest dostępna w Twoim panelu.

Grafika przedstawiająca odnośnik do pierwszego wpisu z serii Analizy danych z Brand24

Poznaj najlepszych content managerów Twojej firmy

Mowa oczywiście o Twoich klientach. User–generated content może przybierać przeróżne formy. 92% użytkowników ufa treścią typu earned media (treści generowane przez internautów) ponad pozostałe formy typu paid, czy owned. Oznacza to, że wzmianki, które są np. opiniami, czy recenzjami wzbudzają dużo większe zaufanie wśród Twoich potencjalnych klientów.

Grafika przedstawiająca poszczególne etapy podczas analizy danych w zakładce Źródła w panelu Brand24.

Jak to wykorzystać?

Ilość treści generowanej przez Twoich użytkowników świadczy m.in. o rozpoznawalności marki.

W zakładce Źródła znajdziesz także informację o kanałach, w których prowadzone są dyskusje. Dzięki tej analizie możesz określić ambasadorów marki, liderów opinii oraz określić przodujące kanały komunikacji. A to wszystko z poziomu jednej zakładki.


Zakładka Źródła

Zakładka źródła jest dostępna z poziomu każdego projektu w Brand24. Znajdziesz ją po lewej stronie w menu, będąc w danym projekcie.

W zakładce Źródła znajdują się dwie karty. Są one podzielone ze względu listę autorów oraz hostów, czyli strony (domeny), na których pojawiły się dyskusje w obrębie Twojego projektu.

Jak wykorzystać listę autorów i stron?

Zakładka Autorzy – Twoi ambasadorzy marki

Grafika przedstawiająca listę autorów w zakładce Źródła w panelu Brand24.

Zakładka Autorzy – lista autorów z mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube), którzy pojawiają się w Twoim projekcie.

  • Serwis – określa źródło, z którego pochodzą wzmianki. W tej sekcji możemy rozróżnić następujące źródła: Facebook, Twitter, Pinger, YouTube, Instagram, Wykop, Google+, Blip, Flickr, TripAdvisor, Yelp, Booking.
  • Liczba wpisów – jest to ilość wzmianek, które pojawiły się od danego autora w przeglądanym przez Ciebie zakresie czasu.
  • Dotarcie – wskaźnik, który określa liczbę znajomych/śledzących dany profil w mediach społecznościowych. Możesz go także spotkać w zakładce Analiza.
  • Voice of share – to wskaźnik, który określa, jaki jest procentowy udział danego autora w całej dyskusji. Pozwala określić zaangażowanie danego autora w całość komunikacji na podstawie Twojego projektu.
  • Szacowany wpływ – to wskaźnik, którzy mierzy aktywność danego autora w projekcie, uwzględniając jego ilość śledzących, czy liczbę znajomych. Na podstawie tych parametrów określanych jest szacowany wpływ w obrębie danego projektu.
  • Influence Score –  to autorski wskaźnik Brand24. Influence Score jest stworzony z myślą o błyskawicznej klasyfikacji źródeł wyników. Na wartość influence score wpływają m.in. zasięg, popularność, aktywność oraz interaktywność źródła. Do dyspozycji jest skala od 1 do 10, gdzie 10 to najbardziej wartościowe źródła, czy autorzy.

Dodatkowe opcje:

  • ➡ Idź do – opcja, za pomocą której możesz w błyskawiczny sposób przejść do profilu danego autora.
  • ℹ Informacje o autorze – możesz wyświetlić szczegółowe informacje na temat każdego z autorów. Znajdziesz tu informację na temat ilości śledzących danego autora oraz opis medium, z którego pochodzą wyniki np. Facebook.
  • 🔒 Blokowanie autora i usuwanie jego wzmianek – funkcja, za pomocą której możesz zablokować danego autora i automatycznie usunąć wszystkie wzmianki jego autorstwa.

Jak wykorzystać zakładkę Autorzy w Źródłach?

Przeglądając zakładkę z autorami, możesz wykorzystać sortowanie. Za jego pomocą możesz wyświetlić wzmianki posegregowane wg wskaźników, które są dostępne z poziomu tej zakładki.

Jeżeli chcesz wyświetlić autorów, którzy zamieścili najwięcej wzmianek w Twoim projekcie, to wystarczy, że klikniesz wskaźnik Wyników. Automatycznie generowana lista będzie od tych, którzy zamieścili najwięcej lub najmniej wyników.

Tworząc taką listę, możesz dotrzeć do osób, które w sposób naturalny wypowiadają się na temat Twojej marki, czy biorą udział w dyskusjach, które monitorujesz. Jako marka możesz docenić tych użytkowników. Możesz im wysłać mały gadżet, czy podziękować w mediach społecznościowych.

To wzmocni Waszą relację, a Twój klient nawet nie będzie myślał o Twojej konkurencji.

Zakładka Strony – Twoje kanały komunikacji

Grafika przedstawiająca listę źródeł w zakładce Źródła w panelu Brand24.

Zakładka Strony – lista stron, na których pojawiły się wyniki. Jest to lista kanałów komunikacji, w których prowadzone są dyskusje na wybrany przez Ciebie temat.

  • Strona – nazwa hosta, czyli domeny, na której pojawiły się wyniki. Dzięki temu możesz określić, w których miejscach są prowadzone dyskusje na temat Twojej, czy konkurencji marki.
  • Wizyty – to wskaźnik, który określa estymację odwiedzin dla danej witryny w ciągu ostatniego miesiąca. Jest to wartość przybliżona.

WSKAZÓWKA

Jeżeli chcesz wyświetlić wszystkie wyniki, które pochodzą z danego źródła (hosta), to wystarczy, że klikniesz dany adres. W ten sposób przejdziesz do zakładki Wyniki, gdzie automatycznie zostaną wyświetlone wzmianki pochodzące z tej domeny.

Czy Twoja strategia komunikacji uwzględnia kanały, w których prowadzone są dyskusje?

Dodatkowe funkcje

Chcesz przeanalizować dokładnie dane źródło, czy autora? A może zastanawiasz się jak osadzić pozytywne wzmianki z dyskusji na Twojej stronie? Jeżeli odpowiedź brzmi tak, to mamy dla Ciebie dwie funkcje, które rozwiązują ten problem.

Filtrowanie – diabeł tkwi w szczegółach

Filtrowanie stron, czy autorów pozwala Ci na analizę tego co naprawdę ważne.

Dzięki filtrowaniu możesz wyodrębnić strony, których miesięczna liczba odwiedzin wynosi np. powyżej 10 000, czy autorów z Influence Score powyżej 8. W ten sposób możesz ocenić efektywność prowadzonych działań (trafiasz do dużych portali, czy raczej są to małe profile?) A oto dodatkowe filtry za pomocą których możesz przeglądać zgromadzone wzmianki w Twoich projektach:

  • Filtruj po serwisie – umożliwia przeglądanie wyników z wybranego źródła,
  • Filtruj po ilości wyników – wyświetl autorów, którzy opublikowali określoną ilość wpisów. Wyświetlani są autorzy, którzy opublikowali co najmniej tyle wpisów, jaką wartość wprowadzisz. Dla przykładu, jeżeli wprowadzisz w tym polu wartość 3, to zostaną wyświetleni autorzy, którzy opublikowali przynajmniej 3 wpisy.
  • Filtruj po dotarciu – za pomocą tego filtra możesz wyświetlić autorów, których profile posiadają określoną lub więcej fanów na fanpage’u, czy profilu prywatnym.
  • Filtruj po Share of Voice – to filtrowanie umożliwia Ci wyświetlenie tylko tych autorów, których udział w całej dyskusji był większy niż podana przez Ciebie wartość.
  • Filtruj po Szacowanym Wpływie – jeżeli chcesz przeglądać wzmianki od autorów, którzy wygenerowali zasięg np. powyżej 5 000, to ta rubryka jest dla Ciebie.
  • Filtruj po Influence Score – filtruj wzmianki na podstawie influence score, wskaźnika, za pomocą którego możesz błyskawicznie dotrzeć do wpisów i autorów o najwyższym potencjale.
  • Filtruj po Wizytach (w karcie Strony) – to opcja, która jest dostępna na karcie Strony. Za pomocą tego filtra możesz wydorębnić strony, których miesięczna ilość wizyt. Do dyspozycji masz 3 operatory:
    • Więcej niż – jeżeli chcesz sprawdzić wszystkie źródła, które mają powyżej 10 000 wizyt,
    • Mniej niż – interesują Cię strony poniżej 5 000 wizyt miesięcznie?
    • Dokładnie – podaj wartość, która Cię interesuje.

WSKAZÓWKA

Podobnie do filtrów wewnątrz zakładki Wyniki możesz łączyć wiele filtrów i w ten sposób tworzyć kombinacje. Dla przykładu możesz ustawić minimalną ilość wyników oraz dotarcie i wyświetlić autorów i strony.

Pozytywne opinie na Twojej stronie – interaktywny komponent

Znasz już ambasadorów swojej marki. Odkryłeś liderów opinii oraz określiłeś kanały, w których prowadzone są dyskusje. Podczas nich pojawiają się wzmianki, czy rekomendacje, które możesz wykorzystać, osadzając np. na swojej stronie, czy blogu. Widżet to interaktywny komponent, za pomocą którego możesz osadzić wybrane lub najnowsze wzmianki na dowolnej stronie.

Jak może wyglądać taki widżet?

Widżet możesz wykorzystać także jako sekcja z testimonialami od Twoich klientów na Twojej stronie głównej. W ten sposób budujesz zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę sprzedażową.

Sekcja wideo poradników

Na naszym kanale na YouTub’ie znajdziesz serię poradników, które przeprowadzą Cię przez poszczególne funkcje. Krok po kroku. 


Podsumowując

Analizując autorów w zakładce Źródłamożesz określić ambasadorów marki. Karta Strony pomoże Ci określić przodujące kanały komunikacji oraz sprawdzić pozostałe miejsca, w których prowadzone są dyskusje. Pozwoli Ci to jeszcze skuteczniej realizować strategię komunikacji Twojej marki.

I wiesz co? To wszystko jest dostępne w każdym z planów abonamentów Brand24.

Zamień wzmianki w dane i podejmuj lepsze decyzje z Brand24.