Analiza buzzu wokół internetowego hitu Despacito

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
July 16, 2017 ・ 2 min read

DESPACITO – w tych trzech sylabach mieści się tyle emocji internautów. Globalny hit muzyczny o tym tytule ma już ponad 2,6 mld odsłon. Olbrzymie zainteresowanie tą piosenką widać nie tylko na YouTube, co wyraźnie pokazuje monitoring Internetu. 

Na początek jednak, gdybyś jakimś cudem jeszcze nie wiedział, mowa o tym:

Despacito analiza buzzu

W Polsce zainteresowanie tą piosenką rozpoczęło się w kwietniu, kiedy jednego dnia pojawiło się nawet ponad 5 tys wpisów na jej temat. Wspomnę jedynie, że był to poniedziałek… Wielkanocny poniedziałek. Jednak to na okres wakacyjny przypadają prawdziwe chwile świetności Despacito – z 200 tys wzmianek na ten temat, aż 140 tys pochodzi od początku czerwca (stan na dzień 15.07.2017).

Gdzie mówi się na ten temat najczęściej?

Wielka piątka – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i Wykop – to głównie w tych serwisach toczy się dyskusja o Despacito.

Najbardziej interaktywne wpisy

Media społecznościowe pozwalają nam w dodatkowy sposób oszacować zainteresowanie internautów tym utworem – świadczy o tym liczba komentarzy, reakcji i udostępnień. Jednak wśród najbardziej interaktywnych wpisów – czyli takich, które zgromadziły najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy – żaden nie dotyczył oryginalnego utworu. Najwięcej emocji wzbudzały parodie, takie jak QBIK – Despacipo, Kabaret Czwarta Fala – Wieśka Tico, ElectroS – SexMasterka ft. Luis FonsiRMF MAX – Głupia pipo.

Zwolennicy, przeciwnicy i…

Głosy na temat Despacito można podzielić na 2 obozy, no może 3…

  • Pierwsza grupa to absolutni zwolennicy tej piosenki. Śpiewają i tańczą, gdy tylko ją usłyszą. W ich wpisach nie brakuje jednego emoji —> ❤️

 

Tę grupę dobrze scharakteryzuje poniższy film.

https://www.facebook.com/Klub.Pomarancza.Katowice/videos/1590446934307655/

 

  • 10% dyskusji na temat Despacito stanowiły wpisy negatywne. To głosy osób, które mają już dość tego, że ta piosenka jest grana wszędzie, co dosadnie wyrażają w sieci.

 

Tę grupę dobrze zilustruje z kolei inny film.

  • Jest jeszcze trzeci obóz, którego przedstawiać nie trzeba – najlepiej zrobi to poniższy wpis:

Nie pytam, do którego obozu należysz, nie oceniam 🙂 Jeśli spodobała Ci się ta analiza i możliwości Brand24, sprawdź sam, jak wiele danych na temat dowolnego tematu, firmy lub produktu znajdziesz dzięki monitoringowi Internetu.
Możesz skorzystać z 14 dni testów Brand24 za darmo.