6 narzędzi, które ułatwią pracę agencjom interaktywnym (i nie tylko) – PODCAST

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
July 15, 2016 ・ 4 min read

W Brand24 wprowadziliśmy nowy cykl, w którym rozmawiamy z naszymi klientami o tym, jak prowadzą działania marketingowe i sprzedażowe, jak wykorzystują social media, jak obsługują klientów oraz poruszamy jeszcze wiele innych istotnych tematów dotyczących prowadzenia biznesu. Chcemy w ten sposób dzielić się wiedzą i inspiracjami z innymi firmami. Jednym z naszych rozmówców był Mateuszem Miernikowskim z agencji Konceptika, od którego dowiedzieliśmy się między innymi, jakie narzędzia pomagają im w codziennej pracy i obsłudze marek. Zebraliśmy je w tym wpisie, a dodatkowo naszą całą rozmowę znajdziecie tutaj w formie podcastu.

logo

To agencja interaktywna działająca na rynku od 2010 roku. Zajmuje się budowaniem trwałych relacji między markami a ich odbiorcami oraz angażowaniem społeczności zgromadzonych wokół marek – między innymi takich jak Jurajska, Cisowianka, Piotr i Paweł, PlayStation, Citroën, DS Automobiles, Revlon, Artdeco czy Grupa Żywiec.

W jej działaniach wyróżnia ją kilka elementów, które składają się na ogólny sukces firmy

Jednym z nich jest brak szablonowego myślenia, które można spotkać w dużych agencjach, gdzie długotrwały proces akceptacji projektów sprawia, że często ciekawy pomysł jest ucinany i nie może się przebić. Na tym polu przewagę mają małe agencje, w których mogą powstać bardziej nieszablonowe kampanie reklamowe. Innym ważnym elementem jest zwyczajnie współpraca z klientami, których się lubi, których produkty są ciekawe – zaangażowanie emocjonalne znacznie ułatwia tworzenie ciekawych projektów.

Jednak najważniejsze jest korzystanie z odpowiednich narzędzi – zwłaszcza, że działania agencji są coraz bardziej rozbudowane. Potrzebą klientów nie jest jedynie założenie fanpage’a i publikowanie dużej ilości wpisów jak to było, kiedy Konceptika rozpoczęła działalność w social media. Obecnie wykorzystywane są różne kanały komunikacji z odbiorcami i prowadzone są rozmaite działania, których cele zależą od oczekiwań klientów – mogą to być polubienia, pozyskanie fanów, wyświetlenia, zasięg, sprzedaż czy tak ważne interakcje.

Podcast

Te i inne informacje znajdziecie w naszej rozmowie z Mateuszem Miernikowskim, którą możecie odsłuchać w formie podcastu. To nowy format w Akademii Monitoringu Internetu, ale niebawem pojawi się więcej treści tego typu. Poniżej w tym wpisie zebraliśmy listę narzędzi o których opowiadał gość naszej rozmowy.

https://soundcloud.com/brand24com/case-study-by-konceptika-pl

Niektóre narzędzia, które agencja wykorzystuje w codziennej pracy

1. Brand Oriented

To narzędzie, które pozwala planować publikację postów, edytować je i komentować. Jego najciekawszą funkcją, z której chętnie korzysta Konceptika, jest jednak możliwość otagowania poszczególnych wpisów w taki sposób, aby np. na końcu miesiąca z łatwością sprawdzić, które z atrybutów/wartości marki zostały zaprezentowane w prowadzonej komunikacji. Dzięki temu widać, czy ukazano je równomiernie, czy skupiono się bardziej na konkretnej wartości, np. finansowej danego produktu.

2. Sotrender

Sotrender to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność prowadzonej komunikacji w mediach społecznościowych. Konceptika czerpie korzyści z tego narzędzia, ponieważ pozwala ono dogłębnie poznać, co dzieje się np. na Facebooku w trakcie prowadzonych przez nią kampanii.

3. Business Manager

Do zarządzania profilami w mediach społecznościowych Konceptika używa Business Managera. Za jego pomocą prowadzi całą komunikację z wyjątkiem planowania postów. Jest to ciekawe narzędzie, które wymaga jeszcze dopracowania, jednak łączy wiele rzeczy w sensowny sposób, np. planowanie reklam, dostęp do różnych kont reklamowych.

4. Brand24

Ważnym działaniem Konceptiki jest także monitoring Internetu przy pomocy Brand24, ponieważ praca agencji interaktywnych w media społecznościowych nie polega jedynie na tworzeniu treści, ale też na wchodzeniu w interakcje z odbiorcami. Social media sprawiły, że kontakt klientów z markami przestał być jednostronny – coraz częściej piszemy na ich temat, wystawiamy opinie. Istotne jest zatem aby Konceptika wiedziała, co ludzie mówią o markach, które obsługuje. Pamiętajmy, że takie wypowiedzi mogą pojawić się całym Internecie – obecnie social media to nie tylko Facebook, Instagram i Twitter.

Zatem, kiedy Konceptika odnajdzie niepochlebne wpisy użytkowników na temat obsługiwanego przez nią klienta, z łatwością może im odpowiedzieć właśnie dzięki narzędziom monitorującym Internet. Analogicznie, odpowiada także na wzmianki pozytywne. Zdarza się, że wejście w interakcje zajmuje więcej czasu lub jest niemożliwe – najwięksi wydawcy traktują komentarze agencji jak reklamę za którą trzeba zapłacić. Wymaga to dodatkowego budżetu, akceptacji klienta i dogadania się z wydawcą, dlatego wydłuża się czas włączenia się w dyskusję. Mimo tych trudności, wiedza o wszystkich wzmiankach dotyczących każdej obsługiwanej marki jest kluczowa.

5. Slack

Do zarządzania projektami i komunikacji wewnątrz firmy Konceptika wykorzystuje Slacka. Jego podstawowymi zaletami jest prosta obsługa i multiplatformowość – dobrze sprawdza się on na komputerach i telefonach z różnymi systemami operacyjnymi, co znacznie ułatwia komunikację. Z uwagi na to, że struktura w Konceptice jest zdecydowanie macierzowa a nie hierarchiczna – nie ma tam pracowników szeregowych, pracuje się na projektach, którymi zarządzają różne osoby i jednocześnie kilka osób może pracować w kilku projektach na raz – standardowe narzędzia do obsługi projektów nie sprawdzają się tam tak dobrze jak Slack.

6. Spotkanie

Tak, to nie pomyłka. Wybór narzędzi, z których Konceptika korzysta w kontakcie z klientem w dużej mierze zależy od jego konkretnych oczekiwań, a w szczególności od tego, w jaki sposób chce on mieć wgląd w prowadzone kampanie. Jedni wybierają Adobe Social, inni preferują jedynie rozmowę telefoniczną – w tej kwestii agencja jest bardzo elastyczna. Jednak nic nie zastąpi spotkania (i jego dobrego podsumowania, np. w wiadomości e-mail), które jest tutaj narzędziem niezastąpionym i chociaż wymieniamy je na końcu to jest ono najważniejsze.

Zachęcamy do wypróbowania wspomnianych narzędzi w Twojej firmie, niektóre z nich są na tyle uniwersalne, że sprawdzą się w każdym biznesie.  Szczególnie zapraszamy do skorzystania z Brand24 – znajdź osoby, które o Tobie mówią i nawiąż z nimi kontakt.