5 kroków do zwiększenia sprzedaży z Social Listening

Mikołaj Mikołaj
August 22, 2015 ・ 2 min read

Monitoring internetu to rozwiązanie, które zyskało popularność w wielu dziedzinach i jest powszechnie stosowane zarówno przez startupy, małe jak i średnie przedsiębiorstwa, agencje, oraz ogromne korporacje. Ma on wiele zastosowań, a jednym z nich, jeszcze nie tak rozpowszechnionym, jest możliwość pozyskiwania dzięki niemu nowych klientów. Metoda ta to social listening, dzięki której jesteś w stanie pomóc generować leady w prosty i skuteczny sposób.

Monitoring Internetu stał się normą w wielu branżach i dziedzinach działalności gospodarczej. Firmy doceniają, że mogą w prosty sposób uzyskać dostęp do treści na temat ich produktów lub ich samych, a następnie wykorzystać te informacje.

Oprócz tradycyjnych zastosowań systemu monitorowania Internetu, takich jak analiza wzmianek lub zdobywanie wiedzy na temat ich autorów, można używać go także do wyszukiwania nowych klientów.

Oto kilka kroków, które należy wykonać, aby zwiększyć w ten sposób sprzedaż.

Pomyśl o oczekiwaniach potencjalnych klientów

Wczuj się w rolę swojego potencjalnego klienta i pomyśl, jak komunikowaliby zapotrzebowanie na Twoje produkty lub usługi w Internecie.

Na przykład – jeśli prowadzisz wypożyczalnię samochodów, prawdopodobnie poszukujesz ludzi, którzy chcieliby wynająć samochód w Twojej okolicy. Rozważ wszystkie możliwości, w jakich użytkownicy mogą udostępniać te informacje w Internecie.

lead2

Określ zwroty kluczowe

Kiedy dowiesz się, jakie są najczęstsze sposoby, w jaki użytkownicy wyrażają swoje zapotrzebowanie na konkretne produkty lub usługi, postaraj się wybrać kluczowe zwroty, które wykorzystasz do wyszukiwania klientów. Im bardziej szczegółowe będą to słowa, tym bardziej precyzyjne wyniki otrzymasz.

W Brand24, przy wyborze zwrotów kluczowych, możesz zawężać wyniki za pomocą wymaganych lub wykluczonych słów. Jeśli szukasz ludzi, zainteresowanych wynajmem samochodu w Londynie, powinieneś wpisać “wynajemsamochodu” jako główny zwrot kluczowy i “Londyn”, jako wymagane słowo. Jeśli wciąż otrzymujesz zbyt wiele wyników, które zawierają ofertę Twojej konkurencji, możesz wprowadzić nazwy innych wypożyczalni samochodowych jako wykluczonych słów (rozdzielonych przecinkami). Wyeliminuje to posty, które nie znajdują się w obszarze Twoich zainteresowań.

lead3

Sprawdzaj wyniki na bieżąco

Nie ważne czy ręcznie wyszukujesz takie informacje (np. za pomocą hashtagów) lub korzystasz z narzędzia do monitoringu Internetu, powinieneś przeglądać wyniki regularnie. Dlaczego to tak ważne? Przede wszystkim, aby nie doprowadzić do spiętrzenia treści do takiego stopnia, że niemożliwe będzie ich przeszukanie. Po drugie, należy pamiętać, że konkurencja może Cię wyprzedzić, jeśli jesteś zbyt powolny i tym samym możesz utracić potencjalnego klienta.

Reaguj

Niezależnie od wielkości firmy powinieneś mieć ludzi, którzy będą odpowiadać potencjalnym klientom. Czy będzie to community manager, sales manager lub cały team, powinni oni być w stanie poświęcić trochę czasu na interakcje z użytkownikami mediów społecznościowych. Community manager Brand24 wychwytuje wszystkie rozmowy na temat monitoringu za pomocą naszego panela i reaguje na wypowiedi ludzi, którzy mogą być zainteresowani naszym narzędziem. Dzięki tej działalności, udało nam się znacznie zwiększyć liczbę nowych klientów.

lead4

Mierz efekty

Należy pamiętać, że jeżeli jedna technika działa w firmie X, to nie znaczy, że tak samo będzie działać w firmie Y. Podczas rozmowy z potencjalnymi klientami przetestuj różne strategie. Twoi odbiorcy mogą być mniej lub bardziej sceptycznie nastawieni do takich interakcji, więc powinieneś dostosować swój język i podejście do nich.

lead5