4 sposoby na zwiększenie sprzedaży z monitoringiem Internetu

Opublikowano: 19-02-2018 przez

Monitoring Internetu, czy też social listening, to nic innego jak monitorowanie i wychwytywanie wzmianek, które są okazjami z punktu widzenia Twojego biznesu. Aż 64% reakcji marek na zapytania o usługę, czy produkt, jest pozytywnie odbierane przez użytkowników. A 61% z nich, dodatkowo reaguje interakcją (polubienie lub komentarz), czyli się angażuje. 

70% internautów deklaruje chęć korzystania z usług lub produktów marki, która weszła z nimi w interakcję w mediach społecznościowych.

61% przedstawicieli generacji Y oczekuje reakcji marek w mediach społecznościowych. Social listening umożliwia Ci pojawienie się dokładnie wtedy, gdy Twój potencjalny klient szuka Twojego rozwiązania. To także świetna okazja, aby budować relacje i podnosić zaangażowanie. Lojalni klienci zostają na lata. Dzięki temu możesz także poszerzać grono ambasadorów marki.

Grafika przedstawiająca możliwości social listeningu w Brand24

Social listening w praktyce z Brand24


Przygotowaliśmy dla Ciebie 4 projekty, które możesz wykorzystać i zacząć docierać do swoich potencjalnych klientów od zaraz. Dodatkowo pokażemy Ci jak zawężać wyniki, abyś wychwytywał tylko te wzmianki, które dotyczą branży w której działasz.

Nie musisz się także martwić brakiem czasu na przeglądanie wyników w panelu. Dzięki zaawansowanym alertom wszystko możesz zautomatyzować. Powiadomienia e-mail oraz aplikacja mobilna Ci w tym pomogą. Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta, to możesz skorzystać z darmowych testów Brand24. 

Social listening w praktyce. Co zyskujesz?


Istotą social listeningu jest docieranie do osób, które w danym momencie poszukują Twojego rozwiązanie. W sieci pojawia się takich wzmianek kilkanaście tysięcy każdego miesiąca. Monitoring internetu pozwoli Ci na błyskawiczne reagowanie i wchodzenie w interakcję z potencjalnymi klientami. Za pomocą social listeningu możesz realizować następujące cele:

  • Generowanie leadów, 
  • Angażowanie społeczności,
  • Budowanie wizerunku eksperta,
  • Sprzedaż za pomocą social mediów,
  • Zwiększanie świadomość marki wśród potencjalnych klientów, 

Social listening – projekt “Czy poleci ktoś”

Ponad 11 000 wzmianek w ciągu ostatniego roku. Dokładnie tyle zapytań pojawia się w sieci o usługi, produkty. Zaryzykujesz stwierdzenie, że wśród nich nie ma Twoich klientów? Chętnie to sprawdzimy! Aby stworzyć taki projekt, jedyne co musisz zrobić, to skopiować poniższe zwroty kluczowe i wkleić je do kreatora tworzenia projektu w Brand24:

  • Czy poleci ktoś,
  • Czy możecie polecić,
  • Czy polecacie,


Social listening – projekt “Gdzie kupię”

To ponad 10 000 wyników miesięcznie, które pojawiają się w sieci. W tym projekcie pojawiają się bezpośrednio zapytania o daną usługę, czy produkt. Social listening umożliwia wychwytywanie tego typu wzmianek. Wchodząc w interakcję, możesz podsunąć swoje rozwiązanie, czy usługę, która odpowiada na konkretne zapytanie. Jak stworzyć taki projekt?

  • Gdzie kupię,
  • Gdzie kupie,
  • Gdzie dostanę,
  • Gdzie dostać,
  • Czy kupię gdzieś,
  • Czy kupie gdzieś,
  • Gdzie można kupić,
  • Gdzie najlepiej kupić,
  • Gdzie najtaniej kupię,

Przykład wzmianek na podstawie projektu w Brand24 i social listeningu.


Social listening – projekt “Szukam fotografa”

Projekty pod social listeing możesz także zawęzić do konkretnej branży. Dla przykładu, jeżeli jesteś fotografem, to możesz wykorzystać następujące zwroty:

  • Szukam fotografa,
  • Szukamy fotografa,
  • Polecić fotografa,
  • Poszukuję fotografa,
  • Poszukujemy fotografa,
  • Czy zna ktoś fotografa,

Jednak zasada działania dla każdej z branż jest niemal identyczna. Wystarczy, że po zwrotach charakterystycznych (szukam, poszukujemy itp.) dodasz te, które określają Twój zakres działalności. Jeżeli jesteś grafikiem, to zwroty kluczowe wykorzystane do social listeningu mogą wyglądać: szukam grafika, polećcie grafika, grafik poszukiwany, szukamy grafika.

Grafika przedstawiająca wykres z wynikami z Brand24. Przykład wykorzystania social listening dla fotografów.


Dzięki takiej konfiguracji projektu w Twoim projekcie będą pojawiały się wzmianki zawierające jedno z powyższych wyrażeń. Dzięki temu, jako agencja czy fotograf, możesz przeszukiwać sieć w poszukiwaniu potencjalnych zleceń. Możesz przeczytać historię Moniki Loryńskiej, która pozyskała w ten sposób zlecenie na 2500 zł, inwestując zaledwie 89 zł (koszt pakietu Personal Plus).


Social listening – projekt “Szukam noclegu”

Działasz w branży hotelarskiej? Agroturystyka? Świetnie się składa, bo sieci pojawia się ponad 1000 zapytań o nocleg, czy hotel. Wychwytując tego typu wzmianki, możesz pojawić się z ofertą swojego hotelu, czy noclegu bezpośrednio pod treściami od osób, które właśnie go szukają! Jeżeli Twój hotel znajduje się w Warszawie lub w Zakopanem, to nie ma problemu, abyś otrzymywał powiadomienia, gdy pojawi się pytanie o o nocleg w Twojej miejscowości. Aby uruchomić taki projekt to skopiuj poniższe zwroty kluczowe:

  • Szukam noclegu,
  • Nocleg poszukiwany,
  • Tani nocleg,
  • Taniego noclegu,
  • Poszukuję noclegu,
  • Tanim hotelu,
  • Poszukuje noclegu,
  • Taniego hotelu,
  • Szukam hotelu,
  • Poszukuję hotelu,

Wykres ze wzmiankami z panelu Brand24. Social listening dla branży hotelarskiej, agroturystycznej.


Filtrowanie wewnątrz projektu

Filtry wewnątrz projektu umożliwią Ci wyodrębnienie tych wzmianek, które dotyczą:

  • Twojej branży,
  • Twojego stanowiska,
  • Miejscowości w której działasz, 


Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki wideoporadnik na temat tworzenia filtrów wewnątrz dowolnego projektu. Dzięki niemu dowiesz się:

  • Czym jest filtrowanie,
  • Jak tworzyć filtry wewnątrz projektu, 
  • Jak korzystać z filtrowania w panelu Brand24, 
  • W jaki sposób korzystać z operatorów logicznych, aby tworzyć zaawansowane kombinacje filtrów (or, not, and),

Social listening z aplikacją mobilną Brand24

Nie musisz się logować do swojego panelu codziennie, aby sprawdzić nowe wyniki. Dzięki aplikacji mobilnej możesz reagować gdziekolwiek jesteś, a dzięki alertom mobilnym nie przegapisz żadnej okazji. Aplikacja jest dostępna zarówno na iOS jak i na Androida, a z jej poziomu możesz tworzyć nowe projekty.

Grafika przedstawiająca aplikację mobilną Brand24 z wykorzystaniem social listeningu.


Zacznij social listening z Brand24

W ramach okresu testowego możesz przetestować wszystkie przykładowe projekty. Dzięki monitoringowi możesz w łatwy sposób:

  • Budować wizerunek eksperta,
  • Generować sprzedaż w social media,
  • Reagować na wzmianki dotyczące Twojej branży,
  • Budować świadomość marki wśród potencjalnych klientów,

Jeżeli jeszcze nie masz konta to możesz skorzystać z darmowego okresu testowego. Zacznij reagować i zarabiać przy użyciu Brand24.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail