Grafika do wpisu na blogu na temat Budowania profilu marki na Instagramie.

4 rzeczy o których musisz pamiętać budując profil marki na Instagramie.

Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Messenger i chatboty to temat, który jest mi szczególnie bliski. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple.

Szacuje się, że ponad 70% firm w US korzysta dziś z Instagrama.

Dla kontrasu, w 2016 roku było ich tylko 48,8%.

Dziś ta liczba wzrosła prawie dwukrotnie. Instagram to platforma, która z roku na rok przyciągu kolejne miliony użytkowników.  Na Instagramie obecnych jest ponad 500 milionów aktywnych użytkowników każdego dnia!

Jak pokazuje badanie, aż 71% firm w US korzysta z Instagrama do celów biznesowych.

Grafika przedstawiająca liczbę aktywnych użytkowników na Instagramie każdego dnia.

Użytkownicy, którzy przechodzą z Instagrama na stronę marki, czy sklepu, spędzają na niej najwięcej czasu

Rosnąca popularność Instagrama to także rosnąca konkurencja. Treści są wyświetlane na podstawie algorytmu Instagrama, a aż 70% treści nie zostało nigdy zobaczone przez innych użytkowników.

Jak skutecznie budować profil marki na Instagramie?

Przygotowaliśmy listę 4 rzeczy, o których musisz pamiętać budując profil marki na Instagramie.

Hashtagi – stwórz ich listę


60% użytkowników Internetu korzysta dzisiaj z hashtagów.

Hashtagi są wykorzystywane w wielu sytuacjach. Możesz je wykorzystać m.in. do:

  • akcji promocyjnych,
  • promocji wydarzeń,
  • konkursów,
  • promocji własnej marki.

Przeczytaj o 3 kreatywnych sposobach na wykorzystanie hashtagów przez marki.


Jak dobrać odpowiednie hashtagi?

Odpowiednie dobranie hashtagów pozwala na dotarcie do nowych odbiorców oraz dotrzeć do swoich fanów. W efekcie wpływają one na zaangażowanie pod treściami, które umieszczasz. Hashtagi pełnią jeszcze jedną ważną rolę. To na ich podstawie Twoje treści są wyświetlane w feedzie Instagrama.

Innymi słowy, hashtagi pomagają pozycjonować Twoje wpisy na Instagramie.

Ćwiczenie:

Przygotuj listę hashtagów, które opisują branżę w której działasz. Spisz je w Excelu, czy dowolnym pliku, a następnie sprawdź na ich podstawie treści, które pojawiają się już w sieci.

Możesz do tego wykorzystać wyszukiwarkę Instagrama.

Grafika przedstawiająca w jaki sposób sprawdzić wpisy z danym hashtagiem na Instagramie.

Może się okazać, że wybrane przez Ciebie hashtagi, są już wykorzystywane przez inną markę.

Hashtagi firmowe powinny być unikalne. Jednak oprócz nich powinieneś zadbać o hashtagi związane z Twoją kategorią, czy wybraną czynnością. Przydadzą się także takie, które opisują miejsca, czy są najpopularniejsze w danej branży. Jak do nich dotrzeć?


Jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi dla dowolnej branży?

Z pomocą przychodzi funkcja Brand24 – Najpopularniejsze hashtagi. 

Dzięki monitoringowi internetu możesz w błyskawiczny sposób sprawdzić, które hashtagi są najpopularniejsze w dowolnej kategorii. Niezależnie, czy jest to #marketing, #podróże, czy branża #beauty.

Od teraz w zakładce Analiza znajdziesz informację o 100 najpopularniejszych hashtagach dla dowolnej #branży.

To dosłownie jedno kliknięcie.

Grafika przedstawiająca analizę najpopularniejszych hashtagów w panelu Brand24.

Aby sprawdzić popularność hashtagów w Twojej branży musisz utworzyć projekt, który będzie zbierał treści z wybranym przez Ciebie hashtagiem.


Jak utworzyć projekt z wybranym hashtagiem na Instagramie?

  1. Kliknij Dodaj nowy projekt. Otworzy się kreator projektu.
  2. Wprowadź dowolny hashtag w pole. Grafika przedstawiająca konfigurację projektu monitorującego hashtag do Instagrama w panelu Brand24.
  3. Następnie kliknij w Więcej ustawień (aby ograniczyć źródło do Instagrama).
  4. Przejdź do zakładki Źródła.
  5. W sekcji Aktywne źródła odznacz wszystkie źródła poza Instagramem – to samo możesz zrobić dla Twittera, czy pozostałych źródeł.
  6. Kliknij zapisz i Gotowe.

7. Po ukończeniu zbierania wszystkich danych (idealna okazja, by skoczyć na kawkę!) kliknij Analiza.
Grafika przedstawiająca zakładkę Analiza w panelu Brand24.

W zakładce Analiza znajdziesz listę 100 najpopularniejszych hashtagów. 

Grafika przedstawiająca nową funkcję Najpopularniejsze hashtagi w panelu Brand24.

Kalendarz treści – planuj


Jak często chcesz publikować treści? Czy chcesz wykorzystać treści, które generują Twoi fani? Skuteczna komunikacja to taka, która realizuje określony cel i dociera do określonej grupy odbiorców.

Podczas tworzenia planu komunikacji dla Instagrama powinieneś odpowiedzieć na pytania:

  • Które formaty (typy postów) są najlepsze do opowiedzenia Twojej historii?
  • Jak często chcesz publikować treści?
  • Czy chcesz wchodzić w interakcję w tematach związanych z Twoją branżą?
  • Planujesz wykorzystać treści, które generują Twoi użytkownicy?
  • Jak chcesz mierzyć efekty swojej komunikacji?

Odpowiadając na taki zestaw pytań będziesz miał zarys tego jak chcesz się komunikować ze swoimi odbiorcami na Instagramie. Tworząc treści, czy planując publikacje przyda Ci się kalendarz treści. Twój planer, dzięki któremu możesz śledzić poszczególne publikować, czy planować akcje z wyprzedzeniem.

Narzędzia do planowania treści na Instagramie


Later.com

Świetne narzędzie, które posiada wersję desktopową i aplikację mobilną. Posiada wersję darmową, która umożliwia na zaplanowanie 30 postów każdego miesiąca.

Later posiada wbudowaną bibliotekę obrazów dzięki, której możesz zarządzać biblioteką zdjęć zarówno z telefonu, czy laptopa.

Aplikacja oferuje także zapis swoich ulubionych hashtagów, dzięki czemu możesz je w błyskawiczny sposób skopiować do kolejnego zdjęcia – w Brand24 możesz sprawdzić najpopularniejsze hashtagi.

Grafika przedstawiająca narzędzie do planowania treści na Instagramie Later.com


Planoly.com

To z pewnością narzędzie, które powinien sprawdzić każdy specjalista social media. Wyróżnia jest m.in. kreator postów, czy wewnętrzna wyszukiwarka postów, czy hashtagów.

Planoly posiada aplikację mobilną oraz funkcję do automatycznego publikowania postów na Instagramie.

Za pomocą Planoly możesz wyszukiwać treści, czy posty z wybranym przez Ciebie hashtagiem. Oferuje także analitykę do Twojego konta.

Grafika przedstawiająca narzędzie do planowania treści na Instagramia Planoly.

Buduj relacje – wchodź w interakcje


Jedną z taktyk docierania do nowych odbiorców i zdobywania nowych obserwujących jest wchodzenie w interakcje. Nie tylko pod własnymi postami, ale w dyskusjach związanych z Twoją branżą. Działając w branży kosmetycznej możesz obserwować dyskusje związane z danym produktem.

Czy wiesz, że ponad 15 000 osób szuka rekomendacji o produktach i usługach?

Śledzenie hashtagów na Instagramie

Śledzenie hashtagów na Instagramie to funkcja, dzięki której możesz obserwować posty z wybranym hashtagiem.

Jedna z nowszych funkcji, która bez wątpienia ułatwia śledzenie treści z wybranej #branży. Bezpośrednio w Instagramie możesz wybrane hashtagi śledzić.

Treści z wybranymi przez Ciebie hashtagami będą się pojawiały także podczas przeglądania głównego feeda. Oprócz tego możesz przeglądać treści w specjalnej karcie, gdzie znajdziesz Najpoopularniejsze oraz Najnowsze wpisy z wybranym hashtagiem.

Grafika przedstawiająca śledzenie hashtagów na Instagramie.

Obserwując treści możesz wchodzić w interakcje pod innymi wpisami lub obserwować co robi np. konkurencja, czy jakie treści tworzą Twoi użytkownicy.

Obserwuj dyskusje wygodniej. Z monitoringiem internetu

Niezależnie czy śledzisz dyskusje z hashtagiem bezpośrednio w Instagramie, narzędzia do monitoringu internetu oferują więcej.

Monitorując dyskusje z dowolnym hashtagiem w Brand24, możesz znaleźć ambasadorów marki, czy sprawdzić jaki zasięg generują dyskusje związane z Twoją branżą. Dodatkowo zbierasz dane, które pomogą Ci ocenić efekty Twojej komunikacji na Instagramie.
Grafika przedstawiająca przykładową konfigurację projektu do obserwowania hashtagów na Instagramie.

Zadbaj o swój styl – wyróżnij się


Instagram to kanał, który cechuje się dużym zaangażowaniem. Użytkownicy trafiający na Twoją stronę bezpośrednio z Instagrama, statystycznie spędzają na niej najwięcej czasu. To oznacza, że jest to wysokiej jakości ruch.

Atrakcyjne treści to element, który pozwoli Ci się wyróżnić. Pamiętaj, aby dobrać typy postów do własnych potrzebTwój cel wyznacza kierunek, nie na odwrót. 

Przygotowaliśmy listę 3 pomysłów na rodzaje postów do Instagrama.

Pokaż backstage

Piękne zdjęcia nie oddają uroku Twojej marki od wewnątrz! Tego typu posty budują lojalność oraz są świetnym narzędziem do komunikowania wartości Twojej firmy. U nas?

U nas bez zmian.

Cytaty

To format postów, który wywołuje duże zaangażowanie wśród Twoich fanów. Możesz przygotować serię #cytatdnia, a za pomocą edytora Pablo przygotujesz w błyskawiczny sposób kolejne posty.

Grafika przedstawiająca narzędzie do tworzenia cytatów na Instagramie.

Treści od użytkowników

User-generated content to taktyka na Instagramie, która angażuje społeczność. Wykorzystanie treści od użytkowników buduje zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz pokazuje, że Twoi odbiorcy są dla Ciebie szczególnie ważni.


User-generated content

Treści, które udostępniają Twoi użytkownicy, klienci np. dzieląc się udanymi zakupami, czy robiąc zdjęcie to najlepsza wizytówka. Wykorzystanie tego typu treści w swojej komunikacji pozwoli Ci budować lojalność oraz budować zaangażowanie.

Niech Twoi odbiorcy staną się częścią Twojej komunikacji na Instagramie.

Oto przykład jak marka NYX wykorzystuje treści swoich klientów i fanów: 


Możesz do tego celu śledzić dyskusje związane z hashtagami Twojej marki, czy akcji promocyjnej. Świetnym rozwiązaniem są narzędzia do monitoringu internetu typu Brand24, gdzie oprócz wzmianek otrzymujesz dostęp do np. zasięgu social media, ilości polubień, czy udostępnień. 

Za pomocą Widżetu możesz osadzić opinie i wzmianki z Twoim hashtagiem na własnej stronie – przeczytaj więcej.