Jak prowadzić Instagram marki? – 4 kreatywne przykłady

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
December 16, 2015 ・ 3 min read

Instagram to społeczność zbudowana w oparciu o narrację wizualną. Marki z wielu branż używają tej platformy jako sposobu na prezentowanie swoich produktów i usług w bogatym kontekście obrazów, aby wykorzystać ich potencjał do komunikacji z odbiorcami.

Dlaczego Instagram stał się aż tak popularny? Odpowiedzi można doszukiwać się w wielu źródłach i na pewno jest ona Prosta prawda jest taka, że świat jest coraz bardziej nasycony (a może nawet przesycony) treściami wizualnymi. Wynika to z tego, że żyjemy coraz szybciej, informacji stale przybywa, chcemy dowiedzieć się jak najwięcej, podczas gdy doba wydaje się jedynie krótsza. Właśnie dlatego Instagram odnosi taki sukces – znajduje się tam 400 mln aktywnych kont, generowanych jest 3,5 mld polubień i 80 mln nowych zdjęć każdego dnia. I te liczby stale rosną.

4 kreatywne konta na Instagramie

Ten potencjał wykorzystują marki, zwłaszcza te tworzące intrygujące konta.  Pomaga w tym ustalenie elementów, które łączą poszczególne obrazy i filmy – np. używanie określonej palety barw, kompozycji lub stylu fotograficznego. Przedstawiamy marki, których wyjątkowe kreacje i styl na Instagramie przyciągają do nich uwagę.

1. Zabawa produktem: Oreo

Ta marka wykorzystuje jaskrawe kolory, takie jak różowy, żółty, niebieski, aby ukazać jak kontrastują z nimi czarno-białe ciastka. Dodatkowo przeglądając jej profil można zauważyć, że co jakiś czas pojawia się tam kilka zdjęć nawiązujących do określonego tematu. Większość takich kampanii utrzymana jest w żartobliwym tonie. I tak, widzimy na przykład ciastka zamiast ludzkich głów, krajobrazy z Oreo i miniaturkami ludzi, czy zwykłe przedmioty, którym nadały one nowe życie.

O2
O1
O3

2. Gra kolorami: NikeLab

nnike1
nnike2
nnike3

Na profilu NikeLab pojedyncze zdjęcia zawierają wiodący kolor zaczerpnięty z przedstawionego produktu, co już tworzy ciekawy efekt. Jednak co więcej widok miniatur pokazuje, że użyte kolory łączą zdjęcia w spójną i logiczną całość. Jest to prosty, minimalistyczny styl, który może pasować do wielu odzieżowych marek.


3. Kreatywne wykorzystanie miniatur: Juliet Zulu

a1
a2
a3

Ta agencja kreatywna ma bardzo ciekawy pomysł na swoje konto. Pojedyncze zdjęcia uzyskują pełen sens dopiero na miniaturach, kiedy widzimy jak łączą się ze sobą budując większe obrazy. Są to zarówno zdjęcia ludzi, krajobrazów jak i grafiki tworzące napis. Układanie miniatur w formie puzzli zyskuje coraz większą popularność.

 

4. Ukazywanie produktów jak dzieła sztuki: General Electric

GE to firma, której rdzeniem jest działalność w branży badań i rozwoju, a ich konto na Instagramie służy do dokumentowania ich osiągnięć. Jednak jak przekazać treść zrozumiałą dla małej grupy osób w taki sposób, aby zgromadzić ponad 203 tysiące obserwatorów? Zamieszczając interesujące opisy razem ze zdjęciami, które ukazują ich rozwiązania technologiczne jak dzieła sztuki. Przeglądając konto tej marki często można odnieść wrażenie, że patrzy się na obrazy lub rzeźby.

ge3
ge1
ge2

Instagram to potężne narzędzie, warto zatem aby Twoja marka miała tam konto. Oryginalne kreacje pozwolą przyciągnąć do niej wielu obserwatorów i zwiększyć zasięg prowadzonych kampanii, których efektywność możesz mierzyć za pomocą Brand24.