Jak marki reagują na #10YearChallenge? - 11 przykładów

#10YearChallenge – internetowe wyzwanie w wykonaniu marek

Paulina Wałczyk

Wyznawca zasady “Content is a King”. Fascynacja do zabawy słowami towarzyszy mi odkąd pamiętam. Prywatnie miłośnik górskich wędrówek, weekendowych wypadów za miasto i filmów Marvela.

Social media zalała nowa fala postów. Tym razem w mediach społecznościowych mnóstwo jest wpisów z #10YearChallenge lub #10YearsChallenge. O co dokładnie chodzi? Wielu celebrytów, influencerów oraz osoby prywatne publikują swoje zdjęcia sprzed dziesięciu lat. W zabawę włączyły się również znane marki. Przedstawiamy 11 przykładów postów, w których brandy pokazują swoją przemianę na przestrzeni ostatnich lat.

Internetowe wyzwania, bez względu na to czego dotyczą, przyciągają wielu zainteresowanych. Podobnie jest i tym razem – postów z #10YearChallenge nie brakuje. Akcja rozpoczęła się zaledwie kilka dni temu, jednak najwięcej postów z zastosowaniem popularnego już hashtagu zostało opublikowanych dokładnie w piątek 18 stycznia. Tego dnia wpisy osiągnęły także najwyższy wskaźnik zasięgu w mediach społecznościowych.

Wskaźnik wyników oraz zasięgu social media na temat akcji #10YearChallenge w panelu Brand24

2009 vs. 2019 – analiza hashtagu

Posty z wykorzystaniem #10YearChallenge uzyskały łącznie 18 317 279 zasięgu w social media, wywołując tym samym 999 939 interakcji. Wśród najpopularniejszych wzmianek znalazły się przede wszystkim wpisy influencerów, z stuuburton oraz maffashion_official na czele. Z kolei trzecie miejsce w rankingu zajął post Bartka Kurka.

Najpopularniejsze wzmianki odnośnie #10YearChallenge w panelu Brand24

Gdzie publikowano najchętniej?

Monitoring internetu za pomocą Brand24 wykazał, że najwięcej postów z #10YearChallenge pojawiło się na Instagramie. Stanowią one blisko 70% wszystkich wpisów. Na kolejnym miejscu znalazły się Facebook (18,5%) oraz mikroblogi (Twitter – 9,7%).

Wyniki wg kategorii w panelu Brand24

Chcesz analizować inne hashtagi?
Wypróbuj testowe konto w Brand24 i sprawdzaj za darmo!

#10YearChallenge – reakcje 11 popularnych marek

Zaangażowanie marek w akcję miało zróżnicowany charakter. Jedne podeszły do tematu w sposób humorystyczny, inne całkiem poważnie. Zresztą sprawdźcie sami. Zobaczcie, w jaki sposób niektóre z brandów zdecydowały się podjąć internetową aktywność:


Lata mijają, ale czas Cariny się nie ima. #10yearchallenge #20yearchallenge #szachmat

Posted by Toyota Polska on Thursday, January 17, 2019


Niektórym dorastanie zdecydowanie służy. #kilkakilomniej #lepszasylwetka #pubertygoals #10yearschallenge #KlasaA

Posted by Mercedes-Benz Polska on Friday, January 18, 2019


Jak wszyscy to wszyscy! #10yearschallengeTylko, że na Farmie Iluzji jest jakby odwrotnie … :)Wiedzieliście, że tak to wyglądało w sumie jeszcze całkiem niedawno ? 😀

Posted by Farma Iluzji on Sunday, January 20, 2019

10 lat minęło i zmieniło się… dosłownie wszystko. :)Nasze #10yearschallenge to wyjątkowe wspomnienie. 🙂

Posted by Port Lotniczy Wrocław on Thursday, January 17, 2019

Jedno jest pewne – SEAT się zmienia. Na lepsze! #10yearschallenge

Posted by SEAT on Thursday, January 17, 2019

#10yearschallenge Wyszczuplał, nabrał mocy, zyskał jeszcze większą popularność. Jednak nadal ThinkPad to ThinkPad.ThinkPad T400s -> ThinkPad T480s

Posted by Lenovo Polska on Thursday, January 17, 2019

Dekada robi różnice. Kia Proceed wtedy i teraz. #10yearschallenge

Posted by Kia Motors Polska on Thursday, January 17, 2019

Zwolnić wraz z wiekiem? Nie w naszym przypadku 🥳 #10YearChallenge, #WiFi, #AX, #Netgear, #Nighthawk

Posted by NETGEAR Polska on Thursday, January 17, 2019

 

Jesteś ciekaw jak inne marki włączyły się w akcję #10YearChallenge? A może chcesz przyjrzeć się z bliska innym hashtagom? Skorzystaj z 14 dni darmowych testów Brand24!

 

Zainteresuje Cię:

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail