Zobacz pierwszy film kampanii Intel – Sztuka Składania Historii

Aneta Głowacka Aneta Głowacka
January 22, 2016 ・ 2 min read

Niedawno pisaliśmy o rewelacyjnej kampanii Allegro, gdzie w konkluzji życzyliśmy sobie więcej akcji zawierających tak atrakcyjne treści. I proszę bardzo! W czwartek 21 stycznia ukazał się pierwszy film Krzysztofa Gonciarza z cyklu Sztuka Składania Historii, który jest efektem jego współpracy z firmą Intel.

YouTuber z doświadczeniem

Krzysztof obecny na YouTube od 5 lat jest znany z paru intrygujących wcieleń – Zapytaj Beczkę, TheUwagaPies, Wybuchające Beczki, Cofam Suba – bo jak sam o sobie mówi stara się być trudny do sklasyfikowania: trochę śmieszek, trochę mądrala, trochę filmowiec, trochę postmodernistyczny badziew. Jego filmy charakteryzuje dbałość o produkcję i często skomplikowany jak na YouTube montaż. Wiele materiałów tworzy przy udziale sponsorów, jednak jak twierdzi, powstają one niemal w całości według jego pomysłów i wizji, ponieważ jego partnerzy dają mu odpowiednią swobodę. W ten sposób, godząc cele obu zaangażowanych stron korzystają na tym widzowie, którzy otrzymują wciągającą i interesującą treść. Tak też jest w przypadku współpracy z Intel.

Kampania

Jej ramy obejmują cykl krótkich filmów Sztuka Składania Historii, który ma pokazać świat z kilku ciekawych perspektyw. 21 stycznia ukazał się pierwszy z nich – Więcej niż jedno życie, który pomaga poznać inną, egzotyczną dla nas kulturę, ale przede wszystkim skłania do refleksji nad naszym podejściem do życia i świata. Film pokazuje, jak kombinacja dobrych narzędzi i talentu YouTubera pozwala tworzyć profesjonalne materiały z genialnymi ujęciami, ciekawą muzyką i rewelacyjną narracją – brzmi zachęcająco, prawda? Dodatkowo jest on kręcony w rozdzielczości 4K, tak więc osoby posiadające odpowiedni sprzęt mogą podziwiać obraz naprawdę wysokiej jakości.

W sumie mają powstać 4 takie filmy, których myślą przewodnią będzie opowiadanie historii za pomocą tak popularnego środka przekazu. Jednak to nie wszystko. Po tygodniu od publikacji każdego z nich widzowie będą mogli obejrzeć making-offy, w których dowiedzą się jaki sprzęt został wykorzystany do ich kręcenia i montażu oraz, jak go używać. Poza materiałem filmowym YouTuber opublikuje na blogu iQ.intel.pl serię artykułów z poradami dla osób tworzących wideo do sieci lub chcących spróbować swoich sił w edycji filmów.

Jest za wcześnie by mówić o jakiejkolwiek efektywności kampanii, której znaczna część elementów jeszcze w ogóle nie została ukazana. Nadmienię jedynie, że film po niecałych 20 godzinach od publikacji ma ponad 81 tys wyświetleń na YouTube. Bardzo szybko pojawił się na Wykopie, Demotywatorach, Joe Monster oraz  na licznych prywatnych profilach Internautów. Do promocji projektu wykorzystane są kanały social media Intel Polska oraz profile Krzysztofa Gonciarza. O prawdziwych efektach będzie można mówić po opublikowaniu wszystkich filmów, jednak już widać, że kolejny raz wartościowe treści krótkiego formatu są dobrze przyjmowane przez odbiorców.

Miłego oglądania!