Z przymrużeniem oka, czyli 10 nowych propozycji Reakcji na Facebooku

Opublikowano: 26-02-2016 przez

Nie, to nie jest kolejny wpis informujący o tym, że zapowiadana już we wrześniu ubiegłego roku przez Marka Zuckerberga zmiana przycisku „lubię to” na nowe emotikony, które mają w skuteczniejszy sposób wyrażać emocje użytkowników Facebooka, właśnie weszła w życie – o tym już wiecie. Ta informacja rozprzestrzeniała się bardzo szybko, zarówno na Facebooku jak i poza nim, głównie na portalach informacyjnych i Twitterze. W tym wpisie chcemy Wam pokazać, jak kreatywnie zareagowali na nie użytkownicy Facebooka, proponując swoje emoji.

Spore zamieszanie

Mieliście w środę wrażenie, że co drugi post na Facebooku informował Was, że nastał czas „rewolucji”, „zmiany”, „większych możliwości”, ponieważ „nareszcie”, „już” „wreszcie” do przycisku „lubię to” dołączają Reakcje? Oczywiście główny sprawca tego zamieszania na swoim profilu także ogłosił globalne wprowadzenie nowych emocji i o istotności tego wydarzenia świadczy fakt, że ten post został udostępniony ponad 147 tys razy!

fbreakcje

Na początku było ciężko, użytkownicy nie zawsze wiedzieli, w jaki sposób mogą użyć nowych ikon, część także była skonsternowana zbyt dużą ilością dostępnych emocji – podobnie jak Jon Snow.

fbreakcje3

Nie minęło jednak dużo czasu, by w sieci pojawiły się propozycje dodatkowych lub całkiem innych Reakcji, które zdaniem Internautów a także marek w lepszy sposób odzwierciedlałyby emocje. Zobaczcie 10 takich kreacji (i czujcie się swobodnie do podrzucania w komentarzach kolejnych).

1. „Wisi mi to”

fbreakcje9

2. „Everyone dies”

fbreakcje2

3. „Confused”

fbreakcje10

Polskie marki również zasugerowały swoje reakcje, tym samym świetnie wpisując się w trend real time marketingu. Po więcej przykładów RTM z wykorzystaniem Reakcji zapraszam na nasz drugi blog.

4. Żywiec – „Chce się Ż”

fbreakcje4

5. X-com – „Inteligentny wybór”

fbreakcje5

6. Poznańskie Targi Piwne -„Stawiam piwo”

fbreakcje6

Powstały też wersje całkiem nowych emotikon przeznaczone specjalnie dla Polaków – są one bardziej lub mniej poprawne polityczne, ale wszystkie spotkały się ze sporym zainteresowaniem Internautów i pozytywnymi reakcjami.

7. Wersja polska #1

fbreakcje7

8. Wersja polska #2

fbreakcje13

9. Wersja polska #3

fbreakcje11

10. Wersja polska #4

Także ASZdziennik zaproponował swoją wersję Reakcji, które pozwalałyby oznaczyć, jaka partia polityczna jest najbardziej obrażana w ich poście na Facebooku. Nie przewidzieli jednak, że ich czytelnik Bartek Gąsior stworzy aplikację właśnie z zaproponowanymi przez nich ikonkami.

fbreakcje12

Wystarczy zainstalować wtyczkę w przeglądarce i na chwilę oszukać Facebooka:) Chcesz spróbować?

  • Chrome: dodaj rozszerzenie i restartuj przeglądarkę,
  • Opera: zainstaluj rozszerzenie Download Chrome Extension, z Chrome Web Store pobierz ASZreakcje i restartuje przeglądarkę,
  • Firefox: pobierz plik z rozszerzeniem .xpi, zapisz go w dowolnym katalogu, następnie przeciągnij go do przeglądarki i restartujemy przeglądarkę.

Aby to usunąć wystarczy w menadżerze rozszerzeń wyłączyć lub usunąć rozszerzenie.

Który pomysł najbardziej Wam się spodobał?

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail