Wszystko co powinieneś wiedzieć o hashtagach

Mikołaj Mikołaj
August 24, 2015 ・ 2 min read

Hashtagi są nieodłącznym elementem konwersacji w social media, które kategoryzują posty na dany temat i podsumowują historię publikacji. Są one szeroko wykorzystywane na portalach społecznościowych, szczególnie tych, które pozwalają na publikowanie postów o ograniczonej ilości znaków. Zarówno internauci, jak i marki mogą zyskać na ich używaniu.

Przyglądając się rozmowom online, jesteśmy w stanie zauważyć coś, co wyróżnia je od dyskusji offline. To coś jest nazywane hashtagiem – rodzajem kwantyfikatora, kategoryzującego nasze dane, posty i wspomniena na dany temat i podsumowującego całą historię publikacji. Są one szeroko wykorzystywane na portalach społecznościowych, szczególnie tych, które pozwalają na publikowanie postów o ograniczonej ilości znaków.

Hashtagi są powszechnie stosowane, gdyż pomagają uporządkować treści. Ich główną rolą jest pomoc w odnalezieniu postów, którymi jesteśmy zainteresowani lub dotrzeć do tematów, w które chcielibyśmy się zaangażować. Jest to pewnego rodzaju etykieta, która sprawia, że treść w Internecie staje się przejrzysta i zrozumiała. Czasami zdarza się, że rozemocjonowani internauci piszą długie posty i, aby uniknąć czytania całości stworzonej przez nich treści, kiedy chcesz przejrzeć tekst i dowiedzieć się na jaki jest temat, odpowiedni hashtag może pomóc! Nie musisz czytać całego materiału, aby wiedzieć o czym jest dana wypowiedź.

HASHTAG-CHALKBOARD

Gdy próbujesz opisać swój problem z nowym urządzeniem, laptopem, czy ubraniem, oznacz post hashtagiem, żeby zasygnalizować jakiego tematu dotyczy. W znaczny sposób ułatwi to danej marce, poradzenie sobie z tym problem. Można łatwo przesyłać wtedy daną wzmiankę do osoby odpowiedzialnej w takich sytuacjach (np. obsługi klienta lub IT) i szybko zarządzić co i jak należy zrobić, aby problem rozwiązać. Co więcej, hashtagi mogą być wykorzystywane przez marki w trakcie kampanii – pomogą wówczas oddzielić typowe wzmianki na ich temat od tych związanych z akcją promocyjną.

Jeśli właściwie używasz hashtagów, mogą pomóc Ci zwiększyć zasięg, zwłaszcza na Instagramie lub Twitterze. Istnieje kilka bardzo popularnch hashtagów, np. #polishgirl #easter #befit lub hashtagi z nazwami miast. To może wydawać się dziwne, ale są ludzie, którzy są zainteresowani tymi kategoriami i regularnie sprawdzają co nowego zostało w nich opublikowane – jeżeli natrafią na Twoje publikacj, mogą stać się obserwatorami Twoich profili.

Hashtagi mogą być przydatne, jednak należy uważać, gdzie z nich korzystasz. Pamiętaj, że prawdopodobnie będziesz potrzebować narzędzia do monitoringu social media, aby śledzić je na Facebooku. Przeglądarka na tym kanale działa w inny sposób niż na Twitterze lub Instagramie, więc jest w zasadzie niemożliwe do odnalezienia wszystkich hashtagów samodzielnie (chyba że jesteś programistą i możesz stworzyć własne narzędzie!). Wypróbuj naszą darmową wersję próbną i zobacz jakiego rodzaju posty możesz wyszukać.

Kiedy zamierzasz rozpocząć kampanię skoncentrowaną wokół hashtagu, będziesz potrzebować specjalnej strategii promocyjnej. Pomyśl o ambasadorach, którzy mogą pomóc wyjaśnić co oznacza Twój hashtag. Być może będziesz także potrzebować podstronę, na której posty zostaną opublikowane. Możesz uruchomić na niej social stream z wszystkimi wzmiankami opublikowanymi podczas trwania kampanii, aby pokazać światu, czym ludzie chcieli się podzielić się z Twoją marką.

Podsumowując, jak widać, hashtag jest rodzajem etykiety, która może zostać wykorzystana przez użytkowników i marki. Co więcej, hashtagi mogą być częścią zwykłego posta, ale także częścią specjalnej kampanii. Nie bój się hashtagów – ich zadaniem jest uporządkowanie publikacji i kategoryzowanie treści, aby uczynić je bardziej użytecznymi dla odbiorców.