W jaki sposób media społecznościowe pomagają najmłodszym – INFOGRAFIKA

Opublikowano: 30-05-2016 przez

 

Media społecznościowe są świetnym miejscem do prowadzenia działań charytatywnych. Fanpage’e i wydarzenia na Facebooku, zdjęcia na Instagramie, czy wpisy na Twitterze pozwalają rozprzestrzeniać w szybkim tempie informacje na temat prowadzonych zbiórek, szczegółowo przedstawiają stojące za nimi historie, a tym samym odpowiednio angażują duże grupy ludzi w pomoc. Często tej pomocy potrzebują najmłodsi, dlatego z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka w Brand24 wspólnie z agencją Mint Media sprawdziliśmy, jak media społecznościowe wspierają zbiórki pieniędzy na leczenie małych bohaterów. Zebrane dane przedstawiliśmy w formie infografiki.

10 dzieci – 10 akcji charytatywnych

Do naszej analizy wybraliśmy 10 historii, które mają wspólny mianownik – walkę o zdrowie i życie dziecka, do której niezbędna jest olbrzymia kwotą pieniędzy niemożliwa do uzbierania bez pomocy innych. Infografika opowiada o takich akcjach:

Im głośniej tym lepiej

Nasza analiza pokazała, że miejscem w Internecie, gdzie najaktywniej toczyła się dyskusja na temat analizowanych zbiórek był Facebook. Następny w kolejce jest Instagram i Twitter. Wszystkie te miejsca – podobnie jak Youtube, fora internetowe, portale informacyjne –  są kluczowe dla powodzenia takich działań. Bowiem każdy wpis, polubienie, udostępnienie, artykuł, komentarz itp. zwiększa zasięg akcji i wspiera zbiórkę – coraz więcej osób dowiaduje się o niej i angażuje w pomoc. W pomoc, która przyjmuje dwa wymiary – wpłaty pieniędzy i/lub szerzenie informacji dalej.

Hashtagi

W nagłośnieniu akcji pomaga charakterystyczne hasło i/lub hashtag. Towarzyszyły one każdej analizowanej przez nas zbiórce, były to np.: #pomagamEmiLovi – w zbiórce dla Emila Koryczana, #paparak – w akcji dla Michałka Kalisia, #uwolnijoczylenki – w pomocy dla Lenki Wawrzyckiej. Hashtagi jednoznacznie kojarzą się z konkretną akcją, pomagają ją zapamiętać i są chętnie używane przez osoby, które proszą o pomoc.

Zaangażowanie znanych osób

Każdą z badanych zbiórek wspierały popularne i lubiane programy telewizyjne i radiowe, instytucje oraz znane osoby – celebryci, blogerzy, lokalne autorytety. Wśród profili wspierających analizowane zbiórki znajdują się między innymi: Anna LewandowskaMartyna Wojciechowska, Asseco Resovia Rzeszów, Katarzyna Zielińska, Grzegorz Hyży, Michał PirógTVP3 RzeszówLechia GdańskRadio ESKAPytanie na śniadanie. Na wspomnianych kontach znajdowały się wpisy z apelem o wsparcie zbiórki lub filmiki zachęcające do pomocy, między innymi takie jak:

Infografika

Dane w prezentowanej infografice pochodzą z Brand24 i zostały zebrane 18 maja. Możecie zobaczyć w niej między innymi, kto ze znanych osób był zaangażowany w prowadzone zbiórki , jak wiele działo się wokół poszczególnych akcji, do jak wielu osób dotarła informacja o nich i wiele więcej.

INFOGRAFIKA_CALOSC

Te 10 akcji charytatywnych którymi się zajęliśmy, to zaledwie mały procent wszystkich tego typu działań prowadzonych w mediach społecznościowych. Pokazują one jednak, jak dużą moc sprawczą mają social media. Część prowadzonych zbiórek zakończyła się już sukcesem, jednak wiele dzieci wciąż potrzebuje pomocy – do czego gorąco zachęcamy!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail