#Robertkubica w social media i nie tylko

Opublikowano: 07-08-2017 przez

W środę 2 sierpnia na torze Hungaroring pod Budapesztem Robert Kubica testował najnowszy bolid Renault. Polak przejechał 74 okrążenia w pierwszej części zmagań i 68 w drugiej, uzyskując czwarty czas.

Jego powrót do F1 był szeroko komentowany w social media, a internauci dodawali mu wsparcia między innymi hashtagami #robertkubica oraz #kubica. Zobacz buzz, który towarzyszył testom na torze Hungaroring.

#Robertkubica w socal media i nie tylko

Hashtagi #robertkubica oraz #kubica były najczęściej używane tuż przed startem Roberta i dzień po testach. Z ich udziałem powstało w sumie 3 376 wpisów, których łączny zasięg w social media to ponad 3 mln osób. Nie będzie żadnym zaskoczeniem, że najwięcej wpisów pojawiło się właśnie w dniu testów, co widać na poniższym wykresie. Inne popularne hashtagi, które pojawiały się w kontekście startu Polaka to #Budatest, #powrotroberta, #gorobert.

Gdzie mówiło się najwięcej? Analiza obejmowała hashtagi, dlatego nic dziwnego, że najaktywniejszy był Twitter. Sporadycznie wspomniane hashtagi dostrzec można było także w serwisach informacyjnych, takich jak rmf24.pl czy polskatimes.pl.

Wpisy w mediach społecznościowych wygenerowały łącznie 105 393 interakcji. Największą część z nich stanowiły polubienia:
Najbardziej interaktywny wpis należy do Adama Małysza, dla którego testy Roberta Kubicy były jednym z najważniejszych wydarzeń w sporcie w ostatnich latach.

Wpisy innych internautów również były skupione wokół niesamowitych emocji, jakich Robert dostarczył kibicom. Wszyscy byli pod wrażeniem ducha walki Polaka i jego determinacji, by powrócić do wyścigów Formuły 1.

Chcesz przeanalizować inne hashtagi?  Skorzystaj z 14 dni darmowych testów Brand24.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail