Jak w 30 dni zebrano 21 ton karmy >> #RekordowaMiska CASE STUDY 馃惗

Opublikowano: 27-07-2016 przez

 

Marka Ceneo w czerwcu zaanga偶owa艂a Polak贸w w akcj臋 #rekordowamiska, podczas kt贸rej w 30 dni uda艂o si臋 zebra膰 ponad 21 ton karmy dla ps贸w przebywaj膮cych w schroniskach i tym samym pobito Rekord Guinnessa! Zobaczcie jak przebiega艂a ta akcja, 偶e w tak kr贸tkim czasie uda艂o si臋 osi膮gn膮膰 zaplanowany cel.

Rekordowe pomaganie schroniskom

Okres wakacyjny jest dla schronisk szczeg贸lnie trudny. Statystyki pokazuj膮, 偶e w艂a艣nie wtedy liczba ich podopiecznych wzrasta 艣rednio o 40%, co jest wynikiem okropnej praktyki porzucania zwierz膮t przed wyjazdami na urlop. Przez to potrzeby schronisk rosn膮, a ich zaspokojenie jest tym trudniejsze, 偶e w tym czasie na konta plac贸wek wp艂ywaj膮 mniejsze darowizny.

Na pocz膮tku tegorocznych wakacji ze wsparciem dla schronisk przyszed艂 serwis Ceneo.pl organizuj膮c wyj膮tkow膮 akcj臋 #Rekordowamiska, kt贸ra 艂膮czy艂a pomoc bezdomnym zwierzakom z biciem Rekordu Guinnessa w liczbie nape艂nionych misek. Cel by艂 jasny – w 30 dni zebra膰 21 ton karmy (70 tys. pe艂nych misek), kt贸ra mia艂a trafi膰 do schroniska w聽Bydgoszczy, Koszalinie, Chorzowie, Celestynowie, Koninie, Zielonej G贸rze.

baner

1 klikni臋cie = 1 miska

Ta najwi臋ksza zbi贸rka karmy na 艣wiecie trwa艂a od 6 czerwca do 5 lipca. W tym czasie wszyscy posiadacze smartfon贸w mogli pom贸c zwierzakom – wystarczy艂o pobra膰 aplikacj臋 Ceneo.pl i klikn膮膰 w zamieszczony w niej obrazek z psiakiem. Ka偶de klikni臋cie nape艂nia艂o jedn膮 misk臋 i przybli偶a艂o nas do pobicia Rekordu Guinnessa, kt贸ry – jak pokaza艂o oficjalne wa偶enie karmy podczas wielkiego fina艂u akcji – ostatecznie nale偶y do nas!

rekordowamiska0

Uda艂o si臋 zape艂ni膰 70 798 misek, dzi臋ki czemu serwis Ceneo.pl kupi艂 艂膮cznie 21 239,5 kg karmy. Jak 艂atwo mo偶na przeliczy膰, ka偶de z sze艣ciu schronisk otrzyma艂o 3 539 kg, co zapewni im spokojne przetrwanie przez 2-3 miesi膮ce.

Zaanga偶owanie internaut贸w

Bicie rekordu opiera艂o si臋 na zaanga偶owaniu internaut贸w – bardzo dobrze wida膰 to w wynikach zebranych przy pomocy Brand24. O #rekordowejmisce zacz臋to m贸wi膰 na kilka dni przed jej oficjalnym startem i ta dyskusja toczy艂a si臋 ju偶 przez ca艂膮 akcj臋. 艁膮cznie powsta艂o 1920 wpis贸w – w艣r贸d nich prawie 500 zawiera艂o jednocze艣nie frazy 鈥淐eneo鈥, 鈥#rekordowamiska鈥 oraz 鈥淩ekord Guinnessa鈥. Najwi臋cej dzia艂o si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, gdzie dominowa艂 Facebook (1175 wpis贸w), Twitter (445 tweet贸w) oraz Instagram (197 zdj臋膰).

Skala akcji

rekordowa

殴r贸d艂o:聽Brand24

Pierwsza po艂owa akcji przebiega艂a bardziej dynamicznie, co wida膰 na wykresie poni偶ej. 聽Szczeg贸lnie wyr贸偶nia艂 si臋 drugi tydzie艅, kt贸ry przyni贸s艂 najwi臋cej wzmianek (557) oraz rekordowy, ponad 7-milionowy zasi臋g w mediach spo艂eczno艣ciowych. Z kolei najg艂o艣niejszy dzie艅 akcji przypad艂 na jej drug膮 po艂ow臋 – 27 czerwca. Z pewno艣ci膮 do o偶ywienia internaut贸w przyczynili si臋 Rafa艂 Ma艣lak i SA Ward臋ga, kt贸rzy w艂a艣nie wtedy do艂膮czyli do #rekordowejmiski.

Przebieg akcji w Internecie

rekordowa2殴r贸d艂o:聽Brand24

Media

O akcji m贸wiono w prasie drukowanej, radio i telewizji – najbardziej anga偶owa艂y si臋 media lokalne, jednak to felieton w Dzie艅 dobry TVN przyni贸s艂 #rekordowejmisce najwi臋kszy rozg艂os. Z kolei w Internecie publikacje pojawia艂y si臋 na licznych stronach o tematyce zwierz臋cej oraz portalach informacyjnych – cz臋sto zamieszczone w nich artyku艂y promowane by艂y tak偶e na Facebooku i Twitterze. Najwi臋cej tego typu publikacji pojawi艂o si臋 na starcie akcji i przy okazji jej fina艂u.

Publikacje w portalach o zwierz臋tach oraz serwisach informacyjnych

rekordowamiska-media

殴r贸d艂o:聽Brand24

Kompleksowe dzia艂ania Ceneo.pl

Bicie rekordu po艂膮czone z wsparciem schronisk od pocz膮tku mia艂o szans臋 na sukces, jednak zebranie ogromnej ilo艣ci karmy w tak ograniczonym czasie by艂o du偶ym wyzwaniem. Zobaczcie jakie dzia艂ania podj臋艂a marka Ceneo, aby zaanga偶owa膰 jak najwi臋cej os贸b.

Dedykowany hashtag


rekordowaZacz臋to od dobrej nazwy dla ca艂ej akcji – by艂 to dedykowany hashtag #rekordowamiska, kt贸ry jednoznacznie聽kojarzy艂聽si臋聽z tym wydarzeniem, by艂 艂atwy do zapami臋tania i w spos贸b naturalny wpisywa艂 si臋 w posty dotycz膮ce zbi贸rki. Serwis Ceneo.pl promowa艂 go w ka偶dym swoim wpisie dotycz膮cym zbi贸rki, jednak przyj膮艂 si臋 on tak偶e bardzo dobrze w艣r贸d jej uczestnik贸w.

Sp贸jna komunikacja

Podczas trwania akcji w ka偶dym kanale komunikacyjnym serwisu Ceneo.pl w social media na pierwszy plan wysuwa艂y si臋 informacje o niej. Wa偶no艣膰 tego wydarzenia podkre艣la艂o zdj臋cie profilowe oraz zdj臋cie w tle na Facebooku i Twitterze oraz opis na Instagramie.

rekordowamiska

W艣r贸d publikowanych wpis贸w r贸wnie偶 dominowa艂y te dotycz膮ce #rekordowejmiski. Przypominano w nich o akcji, zach臋cano do przy艂膮czenia si臋 do niej, podawano stan zbi贸rki, informowano, kto bierze w niej udzia艂. Posty przyjmowa艂y lu藕n膮 i 偶artobliw膮 form臋 (tak jak wida膰 poni偶ej) i by艂y atrakcyjnie zr贸偶nicowane – od zdj臋膰, przez gify, a偶 po filmy – w tym transmisje na 偶ywo.

rekordowamiska4

Powsta艂o te偶 specjalne wydarzenie na Facebooku oraz strona internetowa akcji, kt贸ra zawiera艂a najwa偶niejsze informacje dotycz膮ce zbi贸rki – m. in. obja艣nia艂a, co trzeba zrobi膰 aby si臋 do niej do艂膮czy膰, zawiera艂a linki do pobrania aplikacji, przedstawia艂a schroniska, kt贸re zostan膮 obdarowane karm膮. Przede wszystkim jednak, by艂o to miejsce, gdzie ka偶dy m贸g艂 na bie偶膮co sprawdzi膰 stan zbi贸rki.

rekordowamiska2

Znane osoby

Do pomocy zwierzakom zaanga偶owano wielu influencer贸w, kt贸rzy zwi臋kszali zasi臋g akcji w swoich niszach. Byli to nie tylko wspomniani ju偶聽SA Ward臋ga聽i Rafa艂 Ma艣lak, ale tak偶e mi臋dzy innymi:聽Krzysztof Gonciarz,聽Niekryty Krytyk,聽Matura to Bzdura,聽Z Dupy,聽5 sposob贸w na,聽Andrzej Tucholski.

influencerzy2

Monitoring Internetu i sprawne anga偶owanie

Marka Ceneo k艂ad艂a du偶y nacisk na utrzymanie dobrego, jak najbardziej bezpo艣redniego kontaktu z osobami zaanga偶owanymi. Dlatego odpowiada艂a na komentarze zamieszczane pod swoimi postami, ale jednocze艣nie nie ogranicza艂a si臋 jedynie do dzia艂a艅 w obr臋bie swoich kana艂贸w komunikacji. To ludzie tworzyli t臋 akcj臋 i decydowali o jej powodzeniu lub pora偶ce, dlatego przebieg zbi贸rki by艂 na bie偶膮co monitorowany za pomoc膮 Brand24. Wszystko po to, aby nie przegapi膰 偶adnego wpisu od os贸b, kt贸re do niej do艂膮czy艂y i z 艂atwo艣ci膮 wej艣膰 z nimi w dialog, podzi臋kowa膰.

Ale to nie wszystko! W Ceneo monitorowano tak偶e frazy zwi膮zane z g艂贸wnymi zainteresowanymi akcji, czyli psami. By艂y to np. s艂owa pies, zwierzaki, psiaki. To pomog艂o odnale藕膰 mi艂o艣nik贸w czworonog贸w, nawi膮za膰 z nimi kontakt i zaprosi膰 ich do do艂膮czenia do akcji. Praktycznie zawsze spotyka艂o si臋 to z pozytywn膮 reakcj膮 odnalezionych w ten spos贸b os贸b, kt贸re ch臋tnie zwi臋ksza艂y grono uczestnik贸w #rekordowejmiski.

Wielki sukces

Osoby odpowiedzialne za Rekordow膮 misk臋 w Ceneo wykona艂y kawa艂 dobrej roboty, co musia艂o zaowocowa膰 sukcesem. Sp贸jna komunikacja we wszystkich kana艂ach marki, utrzymana w swobodnym tonie, po艂膮czona ze skutecznym monitoringiem Internetu i umiej臋tno艣ci膮 anga偶owania internaut贸w – wszystko to nada艂o akcji rozp臋du i sprawi艂o, 偶e Rekord Guinnessa nale偶y do Polak贸w. Dzi臋ki temu dzi艣 mo偶emy cieszy膰 oczy takimi zdj臋ciami:

rekordowamiska8

rekordowamiska9

Je偶eli chcesz anga偶owa膰 swoich odbiorc贸w r贸wnie聽skutecznie jak Ceneo, wypr贸buj Brand24. Konto testowe聽to 14 dni monitoringu za darmo.

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • Ile fraz by艂o monitorowanych? Wszelkie odmiany pies, psa, psu i jeszcze kilka innych? A potem jak du偶o pracy zaj臋艂o filtrowanie tego co mo偶na wykorzysta膰 w promocji akcji?
    I jeszcze jedno pytanie – czy Twitter (mimo mniejszej liczby u偶ytkownik贸w) sprawdza si臋 lepiej w anga偶owaniu os贸b?

    • Aneta G艂owacka

      Cze艣膰! Monitorowano s艂owa: pies, pom贸偶, pomagam, rekord guinnessa, psiaki, zwierzaki schroniska, schronisko, schronisk i oczywi艣cie #rekordowamiska – przy czym wpisy z hashtagiem akcji zbierane by艂y w osobnym projekcie, pomog艂o to ju偶 na starcie wyfiltrowa膰 wpisy zwi膮zane w 100% z kampani膮. Szerszy projekt zawieraj膮cy pozosta艂e s艂owa kluczowe wymaga艂 wi臋cej pracy, nak艂adania dodatkowych filtr贸w (np. filtr po okre艣lonych mediach spo艂eczno艣ciowych). Ale cz臋sto tylko spojrzenie na wyszukan膮 wzmiank臋 w panelu, bez klikania w ni膮, pozwala艂o szybko stwierdzi膰, 偶e nie jest ona przydatna do akcji.
      Twitter anga偶uje, ale to posty Ceneo na Facebooku cieszy艂y si臋 wi臋ksz膮 popularno艣ci膮. R贸wnie偶 na Facebooku (oraz na Instagramie) aktywni byli influencerzy, kt贸rych wpisy by艂y ch臋tnie udost臋pniane. Przyk艂ady interakcji Ceneo z internautami u偶yte we wpisie pochodzi艂y tylko z Twittera, dlatego mo偶e to by膰 myl膮ce – dodam przyk艂ady z Facebooka, bo r贸wnie偶 tutaj Ceneo nawi膮zywa艂o kontakt z internautami (chocia偶 przeszkod膮 bywa艂y konta prywatne).
      Pozdrawiam! 馃檪