Instagram Stories – jak zareagowali internauci?

Opublikowano: 08-08-2016 przez

 

Najnowsza aktualizacja Instagrama od początku wywołuje spore zamieszanie w sieci – mowa oczywiście o funkcji Stories, która łudząco przypomina My Story Snapchata.  Zobaczcie jak  na starcie kształtuje się buzz wokół tego tematu i jak tworzą się dwa teamy – #teamSnapchat i #teamInstagram.

Instagram Stories = Snapchat My Story?

2 sierpnia Mark Zuckeberg ogłosił na Facebooku, że Instagram wprowadza nową funkcję – Stories. Pomijając aspekty etyczne (kopiowanie rozwiązań innych może budzić kontrowersje) to dobry ruch ze strony Instagrama, który otwiera się na nowych użytkowników.

instagramstories

Drugie zdanie tego posta pokazuje istotę nowej funkcji Instagrama – Stories pozwala dzielić się z innymi seriami filmów i zdjęć, które znikną po 24 godzinach. Brzmi znajomo? Z pewnością tak dla wszystkich użytkowników Snapchata, którzy już od jakiegoś czasu dzięki funkcji My Story mogą tworzyć ze snapów historię swojego dnia, która widoczna jest dla ich znajomych przez (tu nie będzie zaskoczenia) 24 godziny. Więcej o podobieństwach (ale też o różnicach) między tymi rozwiązaniami znajdziecie w tym wpisie na naszym anglojęzycznym blogu.

Co na to Internet?

Szybki rzut oka na publikacje, które ukazały się po wystartowaniu nowej funkcji Instagrama pokazują, że podobieństwo między tymi dwoma platformami jest podkreślane na pierwszym miejscu:

Oczywiście internautom też to nie umknęło:

insta1 insta2 insta3 insta4 insta5 insta6 insta7

Nawet ktoś nagrał swoją parodię dotyczącą tej aktualizacji Instagrama:

Instagram stories – OK czy nie?

Opinie na temat nowej odsłony Instagrama są oczywiście podzielone. Zwolennicy uważają, że to ciekawe i proste rozwiązanie, które atrakcyjnie urozmaica tę platformę. Dodatkowo pozwala dużo łatwiej dotrzeć do grupy docelowej niż w przypadku Snapchata, dlatego ma ogromny potencjał marketingowy. Przeciwnicy dostrzegają w Stories zagrożenie dla jakości treści publikowanych na Instagramie.

insta11insta14 insta12 insta13

Snapchat czy Instagram – kto wygra walkę o użytkowników?

Jest stanowczo zbyt wcześnie by to rozstrzygnąć, zamieszanie wokół tego tematu dopiero się zaczęło. Instagram może przyciągnąć sporo osób, których nie było na Snapchacie oraz odebrać użytkowników swojemu konkurentowi. Ten jednak ma swoje wierne grono odbiorców, którzy nigdzie się nie wybierają. Tym samym zaczęły się tworzyć dwa obozy #teamSnapchat (wiadomo kto) i #teamInstagram (też wiadomo). Kogo jest więcej? Do tej pory w wynikach Brand24.com częściej w social media pojawia się #teamSnapchat –1958 razy, w porównaniu do 665 wzmianek z #teamInstagram (w polskim internecie te hashtagi nie zdobyły jeszcze popularności).

#teamSnapchat

tsnap5

tsnap tsnap2 tsnap3 tsnap4

#teamInstagram

tinsta1

tinsta2 tinsta3 tinsta4 tinsta5

Są też tacy, którzy sprytnie potrafią wykorzystać nową funkcję Instagrama do… promowania swojego Snapchata.

instasnap1

 

A Ty do którego teamu należysz? Wrzuć w social media hashtag #teamSnapchat albo #teamInstagram, a dzięki Brand24 sprawdzimy, kogo jest więcej 😉

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • ang anielewiczowna

    Ciekawa jest ta walka między snapchatowiczami i instagramowiczami, że tak ich określę. Jak ona się skończy? Posłużę się cytatem oddającym sedno:

    „Wygląda na to, że na rynku jest miejsce dla obu graczy. Snapchat wciąż będzie bardziej przyciągał swoich tzw. early-addopters oraz młodszych użytkowników, którzy cenią sobie to, iż nie korzystają z niego ich rodzice. Z kolei Instagram oferujący zdecydowanie większy zasięg (500 mln w stosunku do 150 mln Snapchattowców) pozostanie preferowanym medium reklamodawców, ze względu na lepszą efektywność kosztową oraz precyzyjne narzędzia monitoringu prowadzonych działań marketingowych” – źródło: http://blog.freebee.pl/instagram-snapchat/