Najlepsze praktyki tworzenia reklam-linków na Facebooku

Opublikowano: 07-03-2016 przez

Facebook z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie daje firmom możliwość dotarcia z reklamą do ogromnej części odbiorców, a dostępne tam opcje targetowania pozwalają im skierować ją do osób, które faktycznie mogą być nią zainteresowane. Dlatego reklama w tym serwisie może być świetnym sposobem na generować większej ilości potencjalnych klientów, polepszenia sprzedaży, czy ogólnie zwiększenia zysków – jej potencjał dostrzega obecnie 75% marek promując tam swoje posty. Aby skutecznie działać na tym polu, warto znać najnowsze dane na temat tego, jakie rozwiązania aktualnie są najbardziej skuteczne.

reklamafb1W tym może pomóc nowy raport AdEspresso i HubSpot, który po przeanalizowaniu ponad 100 000 reklam na Facebooku stworzonych przez ponad 1 000 firm ukazuje, jakie rozwiązania są w nich najczęściej stosowane. Raport jest skupiony na reklamach w formie linków, ponieważ to ten rodzaj stanowił 75% wszystkich analizowanych postów. Jakie praktyki są najczęściej obecne w takiej reklamie, która składa się z nagłówka, wstępu, opisu, przycisku Call to Action, podpisu/adresu www i zdjęcia?

Długość nagłówka, wstępu i opisu

reklamyfb2Wśród przeanalizowanych reklam, nagłówki najczęściej składały się z 4 słów, a mediana to 5 wyrazów. Te małe cyfry oznaczają, że tytuł zawiera naprawdę kluczowe informacje, które przykuwają uwagę i jednocześnie skłaniają odbiorców do kliknięcia w reklamę aby dowiedzieć się więcej. W połowie reklam tekst wprowadzający liczył do 15 słów, a opis do 17 wyrazów. Zwięzłe teksty mogą zainteresować klientów na tyle, by chcieli zdobyć więcej informacji.

reklamafb6

Najpopularniejsze słowa

Najczęściej używane słowa, które skupiają uwagę odbiorców to „Ty/Twój”, „Darmowy”, „Teraz”, „Nowy”. Sprawiają one, że mózg zaczyna pracować w określony sposób, ponieważ czyta coś, co jest skierowane do danej osoby (Ty), ma poczucie niedostatku i rzadkości, co wywołuje u niego chęć do działania (teraz) i to, co mu się oferuje jest aktualne (nowe) i darmowe – słowo koło którego nikt nie przechodzi obojętnie. Najlepiej umieścić ten ostatni wyraz w nagłówku, gdzie jeszcze bardziej przykuje uwagę.

reklamafb4

Najczęściej używane przyciski Call to Action

Dołączenie przycisku CTA do reklamy ułatwia odbiorcom dowiedzenie się więcej na temat Twojej oferty, ponieważ pokazuje on dokładnie, gdzie kliknąć aby uzyskać dodatkowe informacje. Przyciski, które są stosowane zdecydowanie najczęściej to „Dowiedz się więcej”, „Kup teraz” oraz „Zarejestruj się”. Z kolei najrzadziej używa się „Skontaktuj się z nami”, „Subskrubuj”, „Wesprzyj”. Mniej popularne CTA dobrze sprawdzają się w działalności określonych branż, np. w reklamie firmy muzycznej „Posłuchaj teraz” jest najlepszym przyciskiem, który zdecydowanie nie sprawdzi się w innych branżach. Zaledwie 13 ze 111 018 przeanalizowanych reklam zawierało ten ostatni CTA.

reklamafb7

Sentyment reklam

W analizie zbadano także emocjonalną zawartość tekstów i w większości reklamy miały neutralny wydźwięk. Jeżeli pojawiały się emocje, częściej były one o zabarwieniu lekko pozytywnym – zawierały takie słowa jak „zdolny”,”pyszny”, „top”. Negatywne emocje pojawiały się zdecydowanie rzadziej, jednak również spełniały swoją rolę. Głównie to organizacje charytatywne ukazują negatywne aspekty pewnych zjawisk aby zachęcić odbiorców do działania.

reklamafb8

Podpis

65,7% reklam zawierało adres URL domeny reklamowanej marki, a w 11,8% reklam firmy umieściły w tym miejscu dodatkowy, krótki opis. Z takiej promocji, która jeszcze bardziej może zachęcić odbiorców do kliknięcia nie skorzystały marki w 22,5% reklam.

fbreklama

Używanie liczb

Prawie 50% reklam zawierało w nagłówku, wstępie lub opisie jakąś liczbę, najczęściej zaokrągloną – w tym 1, 10 i 100 pojawiły się najwięcej razy. Przykładami zastosowania liczb może być procent zniżki („20% taniej”), wyliczenia („top 10”), dowody społeczne („dołącz do 100 000 ludzi”). Aby wyróżnić się wśród innych reklam warto podać faktyczną ilość klientów bez zaokrąglania.

reklamafb5

Warto zwrócić uwagę na powyższe wskazówki, jednak nawet świetnie zaprojektowana reklama to dopiero połowa sukcesu – druga, równie ważna, to odpowiednie dobranie odbiorców.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • takorzecze

    Patrząc na ten raport z drugiej strony… to są rzeczy najczęściej używane, do których użytkownicy przyzwyczajają się, więc pójście w przeciwnym kierunku może zwiększyć szansę zwrócenia uwagi 🙂

    • Aneta Głowacka

      tak, zdecydowanie to też jest metoda na stworzenie reklamy, która przykuje uwagę:)

  • Najważniejsze wskazówki zebrane i przedstawione w zrozumiały sposób. Niby każdy wie, że nie ma nic za darmo, a jednak jak widać słowo „darmowy” cały czas jest chętnie używane.