Monitoring Internetu dla muzyków – CASE STUDY

Opublikowano: 26-09-2017 przez

Relacja fan-muzyk kształtuje się online i offline. Wpływają na nią koncerty, autografy, wspólne zdjęcia, posiadane płyty, ale coraz częściej też kontakt wirtualny z artystą. Internet, a zwłaszcza media społecznościowe i fanpage’e dają muzykom niesamowitą szansę bycia blisko ze swoimi odbiorcami.

5 zastosowań monitoringu dla muzyków

Pomoże w tym też monitoring internetu, dzięki któremu artysta może odkryć wszystkie miejsca, gdzie jego fani są obecni i o nim mówią. Zobacz jak możesz to wykorzystać.

  • Sprawdzisz, kto udostępnia Twoje utwory

To normalne, że gdy ludziom coś się podoba, chcą się tym podzielić z innymi. Z dobrą muzyką nie jest inaczej. Dzięki monitoringowi nigdy więcej nie będziesz się zastanawiał, jak wiele osób zamieszcza w sieci Twoje piosenki, a co za tym idzie gwarantuje Ci marketing szeptany. Kiedy je odnajdziesz, możesz nawiązać z nimi bliższy kontakt – pamiętaj, że słowo „dziękuję” zawsze dobrze się sprawdzi.

  • Lepiej poznasz fanów

Obserwując, co udostępniają Twoi obdiorcy i jakie tematy poruszają, zdobędziesz bezcenną wiedzę. Dzięki monitoringowi odkryjesz, które z Twoich utworów cieszą się największą popularnością i jakie emocje wzbudzają, a to pozwali Ci lepiej sprostać wymaganiom swoich odbiorców, dobierając utwory do kolejnych płyt oraz repertuar na koncerty.

  • Sprawdzisz zainteresowanie płytami i koncertami

W jaki sposób zapowiadane są twoje koncerty, gdzie pojawiają się relacje, zdjęcia i recenzje? Kto jest zainteresowany nową płytą? Monitoring na bieżąco zgromadzi dla Ciebie te informacje w jednym miejscu.

  • Zaangażujesz fanów

Ktoś udostępnił Twój utwór? Wrzucił zdjęcie z koncertu? Napisał, że słucha twojej płyty? To wszystko rewelacyjne okazje, by pokazać takim osobom, jak wiele dla Ciebie znaczą ich wpisy. Polubienie wpisu, podziękowanie za dobre słowa czy nawet zaproszenia na koncerty – to od Ciebie zależy, w jaki sposób chcesz nawiązać kontakt z fanami.

  • Pozyskasz nowych odbiorców

Odkrycie wzmianek dzięki monitoringowi i nawiązywanie kontaktu z ich autorami, buduje aktywną społeczność i pozwala przekonać do siebie nowych odbiorców. Jeżeli spodoba im się muzyka, Twoja aktywna postawa wobec fanów w mediach społecznościowych ma szansę dodatkowo ich do Ciebie przekonać.

Sprawdź jak w swoich działaniach wykorzystuje to Janusz Radek.

Zobacz CASE STUDY

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail