Jak zarabiać z monitoringiem Internetu – Pixel PR CASE STUDY

Opublikowano: 28-02-2017 przez

Jednym z ciekawych sposobów na wykorzystanie monitoringu internetu jest wyszukiwanie klientów w momencie, kiedy Ci akurat wyrażają zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą. Jak można się domyślić wpisy, w których ktoś czegoś szuka pojawiają się na Facebooku, Twitterze czy forach cały czas. Sprawdziliśmy to na globalnej wersji Brand24, gdzie od stycznia do października ubiegłego roku wyszukaliśmy 500 000 wpisów zwierających frazy „czy ktoś może polecić” oraz „gdzie mogę kupić”. Co ciekawe większość z nich pozostaje bez odpowiedzi!

Tymczasem zawężając tego typu wyszukiwania do branży, w której działasz, odkryjesz wpisy konkretnych osób, z konkretnymi potrzebami. Potrzebami, które właśnie Ty możesz zaspokoić, jeżeli w odpowiednim czasie włączysz się do dyskusji.

Masz pasiekę i sprzedajesz miód? Proszę bardzo:

Prowadzisz firmę projektującą i wykonującą stoiska handlowe? Ktoś właśnie takiego stoiska potrzebuje:

Masz zespół i grywasz na bankietach? Może zagrasz tutaj:

Jeżeli odpowiednio zaangażujesz osoby zamieszczające takie wpisy, szybko zamienisz potencjalnych klientów w klientów realnych. Żeby nie być gołosłownym zobaczcie, jak wykorzystała to Monika Loryńska z Pixel PR, która rewelacyjnym wykorzystaniem Brand24 w swoim biznesie podzieliła się na blogu rozterkistartuperki.pl.

Monitoring w Pixel PR

Pixel PR to agencja interaktywna zajmująca się kreacją marki i opracowaniem jej identyfikacji wizualnej, a także przygotowywaniem stron www i projektów graficznych. Agencja korzysta z pakietu Personal Plus Brand24, za pomocą którego poszukuje osoby zainteresowane usługami z jej oferty. I robi to naprawdę skutecznie.

Z pomocą narzędzia Brand24 już w pierwszym miesiącu korzystania udało mi się uzyskać jednorazową sprzedaż w kwocie 2.500 zł praktycznie bez żadnego wysiłku.

Monika Loryńska, Pixel PR

Udało się to zrobić dzięki odpowiedniemu dobraniu monitorowanych słów kluczowych, których w Pixel PR jest łącznie 27. Podzielone są one na trzy projekty – Poszukują, Szukam, Zlecę – które są skupione wokół wszystkich usług, którymi zajmuje się ta agencja.

1. Projekt Poszukuję zawiera między innymi frazy: 
  • poszukuję agencji reklamowej
  • poszukuję identyfikacji wizualnej

Wykres natężenia dyskusji w projekcie „Poszukuję”
2. Projekt Szukam to między innymi:
  • szukam webmastera
  • szukam agencji reklamowej
Wykres natężenia dyskusji w projekcie „Szukam”
3. Z kolei w projekcie Zlecę, wyszukiwane są np. takie zwroty:
  • zlecę wykonanie strony www
  • zlecę zaprojektowanie strony

Wykres natężenia dyskusji w projekcie „Zlecę”

Po ustawieniu tak szczegółowych słów kluczowych, wystarczy regularnie przeglądać wyniki w dashboardzie lub w powiadomieniach mailowych i odpowiadać na ciekawsze ogłoszenia. W przypadku Pixel PR najbardziej wartościowe wpisy przychodzą z Facebooka i tam właśnie udało się odnaleźć post ze zleceniem na wykonanie strony internetowej – czyli właśnie tego, czym zajmuje się Pixel PR:

Odpowiednia reakcja Moniki pozwoliła jej pozyskać zlecenie na stronę www o wartości 2.500 zł netto. Po pierwsze odpowiedziała na ten wpis, po drugie zamieściła w swojej odpowiedzi kluczową informację – link do strony internetowej, gdzie klient mógł zapoznać się z jej portfolio. „Osoba, która dała to ogłoszenie, zadzwoniła do mnie kilka dni później i po tej rozmowie praktycznie była już zdecydowana na dalszą współpracę. Bez większego wysiłku pozyskałam więc klienta na usługę” – mówi Monika.

 

3 kroki aby znaleźć klientów dzięki monitoringowi

Aby odnaleźć klientów z monitoringiem Internetu potrzebne są zatem 3 kroki – każdy równie ważny i niezbędny.

  1. Pierwszym z nich jest poprawne ustawienie projektu. Skuteczny monitoring zawsze opiera się na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. Monitorowanie swojej marki jest dość proste, wystarczy wpisać jej nazwę aby dowiedzieć się, gdzie i co ludzie o niej mówią. Wyszukiwanie klientów jest o tyle trudniejsze, że wymaga popatrzenia na swoją markę z zewnątrz – musimy bowiem wybrać takie słowa kluczowe, jakich mogą używać internauci szukając naszych usług. W zależności od rozpiętości Twojej oferty, wachlarz słów  kluczowych będzie tutaj różny.
  2. Po drugie ważne jest regularne przeglądanie wyszukanych wzmianek. Ta regularność jest ważna z dwóch powodów. Po pierwsze daje pewność, że znajdziemy interesujący nas wpis niedługo po tym, kiedy pojawił się w sieci. Po drugie zapobiegnie to nagromadzeniu dużej ilości wpisów, których przeglądanie po kilku tygodniach braku aktywności w projekcie może okazać się dość żmudne. Pomocne przy przeglądaniu wzmianek są powiadomienia mailowe o nowych wpisach lub raporty zawierające najważniejsze posty i podstawowe statystyki dotyczące projektu.
  3. I jako trzeci punkt zostaje angażowanie odbiorców. Wydaje mi się, że to najprzyjemniejszy, a już z pewnością najbardziej ekscytujący krok. Mamy wyszukany wpis, z którym wiążemy nadzieje na sprzedaż i to od naszej reakcji zależy, czy coś z tego wyjdzie. Najważniejsze jednak to spróbować.

Nie pozwól aby w Internecie omijały Cię okazje na sprzedaż tylko dlatego, że o nich nie wiesz. Wykorzystaj Brand24 i znajdź nowych klientów. Daj nam znać, a pomożemy odpowiednio skonfigurować Twój projekt, abyś nie przegapił żadnej istotnej wzmianki.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • Inspirujące, dzięki!

    • Aneta Głowacka

      super i nie ma za co 🙂 daj nam znać jeśli kiedyś wykorzystasz tę inspirację 🙂