Jak wykorzystać monitoring Internetu podczas rebrandingu

Opublikowano: 24-07-2017 przez

Rebranding to skoordynowana zmiana kluczowych elementów marki, a jego najbardziej radykalna wersja wiąże się z całkowitym odrzuceniem dotychczasowych rozwiązań wizualnych firmy, a często także ze zmianą nazwy. Nie jest to łatwy proces, zwłaszcza jeżeli chodzi o zakomunikowanie prowadzonych zmian klientom i partnerom, którzy przywykli do dawnej identyfikacji marki.

4 fazy rebrandingu

Rebranding może wynikać z przejęcia jednej marki przez inną lub zmiany strategii rozwoju firmy. Niezależnie od przyczyny, dobrze poprowadzony obejmuje cztery główne fazy:

1. Stworzenie strategii;

2. Zmiana kreacji logo i oprawy graficznej na bazie zdefiniowanej strategii marki;

3. Wdrożenie nowej oprawy wizualnej na materiałach firmowych i w przestrzeni fizycznej (oznakowanie budynków i placówek);

4. Zakomunikowanie zachodzących zmian pracownikom, klientom i partnerom.

Monitorowanie rebrandingu

Ogłoszenie rebrandingu światu wymaga wielkiego wyczulenia i wsłuchania się w głosy odbiorców marki. Niezbędny w tym procesie okazuje się monitoring Internetu, ponieważ analizowanie dyskusji online w czasie rzeczywistym znacznie usprawni ten proces. Poniżej 5 najważniejszych obszarów, w których pomoże Ci Brand24.

  • Od pierwszego dnia sprawdzisz, czy i w jaki sposób internauci zaczęli się oswajać z rebrandingiem.
  • Sprawdzając dyskusje online utrzymasz spójny i jasny komunikat podczas prowadzonych działań.
  • Sprawdzisz, czy ludzie kojarzą nową nazwę i logo, ze starym.
  • Jeśli coś będzie niejasne dla klientów szybko zareagujesz wchodząc w dyskusje i tłumacząc zmiany, które nastąpiły.
  • Upewnisz sie czy poprzednia nazwa firmy funkcjonuje jeszcze w jakiejś przestrzeni, do której nie dotarł komunikat o zmianie nazwy i włączysz się do dyskusji, jeśli będzie taka potrzeba.

Case study

Świetnym przykładem na wykorzystanie monitoringu Internetu podczas rebrandingu jest Firma Foszer Sawiski (dawniej Mumin’s Interactive), która przeszła gruntowną zmianę nazwy, logo, strony internetowej a nawet struktury organizacji.

ZOBACZ CASE STUDY

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail