Jak HBO Polska podgrzewa atmosferę w social media przed premierą nowego sezonu Gry o tron

Opublikowano: 24-04-2016 przez

Mało osób nie słyszało o tym, że „nadchodzi zima”, a „Jon Snow nic nie wie”. Sentencje z sagi fantasy „Pieśni Lodu i Ognia” George’a R. R. Martina ożyły i stały się memami dzięki produkcji HBO. Od 2011 roku serial Gra o tron na 10 tygodni w roku staje się ucztą dla jego fanów, a do premiery kolejnego sezonu odliczane są dni tuż po wyemitowaniu ostatniego odcinka każdej serii. Tak się składa, że do światowej premiery 6. sezonu odliczanie właśnie dobiega końca – pierwszy odcinek ukaże się za kilkanaście godzin. HBO Polska w bardzo dobry sposób podgrzewa atmosferę wokół tego wydarzenia i na różne sposoby angażuje fanów w mediach społecznościowych.

Polacy pokochali Grę o tron

O Grze o tron jest u nas głośno przez cały czas – nie ma dnia aby w Internecie nie pojawiły się wpisy związane z tym tematem. Oczywiście dyskusja ożywa w trakcie emisji serialu – wtedy pojawia się najwięcej zdjęć, memów oraz komentarzy dotyczących poszczególnych odcinków. Jednak, jak pokazuje poniższy wykres w czasie pomiędzy kolejnymi sezonami ten temat nie umiera. Najwięcej o Grze o tron mówi się na Facebooku, gdzie prym wiodą takie fanpage jak Ubieram się na czarno, bo jestem z Nocnej Straży, Gra o tron HBO oraz Westeros.pl.

got1Dane z brand24.pl, okres: czerwiec 2015 – kwiecień 2016

W jaki sposób HBO Polska promuje najnowszy sezon Gry o tron w social media

Aby utrzymywać kontakt z widzami Gry o Tron, HBO Polska prowadzi oficjalny polski fanpage serialu i przez cały rok zamieszcza tam informacje z nim związane. Jednak w trakcie kluczowych momentów, takich jak pojawienie się plakatów promujących kolejny sezon, ogłoszenie daty premiery, a zwłaszcza w chwili, gdy premiera zbliża się wielkimi krokami wpisy na temat Gry o Tron zaczynają dominować na oficjalnych profilach stacji na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Zobaczcie, w jaki sposób HBO Polska podgrzewa atmosferę w mediach społecznościowych przed emisją pierwszego odcinka najnowszego sezonu.

1. Zdjęcie w tle

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy po wejściu na profil HBO Polska na Facebooku lub Twitterze jest zdjęcie w tle. Przedstawia ono plakat promujący najnowszy sezon Gry o tron wraz z datą premiery, oraz informacją o możliwości obejrzenia wcześniejszych odcinków w HBO GO. Pokazuje to odbiorcom rangę, jaką dla stacji ma to wydarzenie.

got2

2. Regularne zamieszczanie postów

Przez kwiecień na Facebooku HBO Polska pojawiło się 12 postów na temat Gry o Tron. Przeplatały się one z wpisami dotyczącymi innych filmów i seriali z programu HBO, jednak tylko tej produkcji poświęcono tam tyle uwagi. Regularne posty podkreślające datę premiery zawierały zwiastuny, filmy przypominające fabułę, zdjęcia z serialu i cytaty. Taka forma komunikacji cieszy się dużym zainteresowaniem odbiorców.

got3

3. Dedykowana aplikacja

HBO znalazło świetny sposób aby dodatkowo zaangażować fanów w promocję Gry o tron. Wątkiem, który z sezonu na sezon nabiera na znaczeniu są Inni, czy też Biali Wędrowcy – żywe trupy o niebieskich oczach, których błękit przeszywa niczym lód. Z okazji premiery 6. sezonu HBO wypuściło aplikację „Winter is coming”, w której fani GoT mogą stworzyć swoje zdjęcie profilowe z lodowatoniebieskimi oczami.

got6

Wiele osób wzięło udział w tej zabawie. Fani dzielili się efektami swoich transformacji głównie pod postami promującymi aplikację.

got10

4. Promowanie wydarzenia i hashtagów

W ostatnim czasie każdy wpis na Twitterze, Instagramie i Facebooku HBO Polska, który dotyczy Gry o tron zwiera hashtag #‎GoT6‬. Jest to jednoznaczny sygnał dla fanów, w jaki sposób mogą oznaczać swoje wpisy związane z najnowszym sezonem. Drugi hashtag #‎NieŚpięBoGoT‬ promuje wydarzenie o analogicznym tytule – Nie śpię, bo Gra o tron!. Jest  to światowa premiera 6. sezonu, która będzie miała miejsce o 3:00 w nocy z 24 na 25 kwietnia w HBO i HBO GO. To świetny sposób na reklamę premiery serialu – już ponad 5 tysięcy osób deklaruje, że weźmie w nim udział.

got7

5. Rozdawanie nagród

Fani uwielbiają gadżety związane z obiektem swoich zainteresowań. Dlatego konkurs w social media z okazji premiery najnowszego sezonu GoT, w którym można wygrać koszulkę lub grę planszową ze świata Siedmiu Królestw jest bardzo sprytnym posunięciem. Angażuje to fanów, którzy aby wziąć w nim udział muszą wykonać kilka prostych kroków. Kroki te napędzają promocję nowego sezonu i pozwalają dotrzeć z przekazem do większej ilości osób.

got8

6. Gra online dla fanów

Ponieważ nadchodzący sezon wyprzedza wydarzenia opisane w sadze nikt nie wie, co wydarzy się dalej. HBO wykorzystało ten fakt i stworzyło Bitwę Domysłów. Jest to strona, na której przed każdym kolejnym odcinkiem można obstawiać, jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Uczestnicy tej gry dysponują wirtualnym złotem, którym obstawiają swoje typy i w ten sposób mogą pomnożyć swoje zasoby przy trafnym typowaniu lub je stracić za błędne odpowiedzi. Osoba, która najlepiej wykorzysta swoje złoto otrzyma tytuł Władcy Siedmiu Królestw. Na stracie na fanów czekają takie trzy pytania:

  1. Czy Sansa i Theon uciekną przed Boltonami?
  2. Czy Margaery wyzna grzechy Wielkiemu Wróblowi?
  3. Czy Jorah i Daario znajdą Daenerys?

Chcecie sprawdzić swoją intuicję? Zagrać możecie tutaj.

got9

Oprócz powyższych działań HBO dba o kontakt ze swoimi klientami. Po pierwsze bardzo szybko i sprawnie odpowiada na komentarze zamieszczone na swoich fanpage’ach. Po drugie przed premierą najnowszego sezonu GoT stacja ponownie emitowała wszystkie wcześniejsze odcinki i tym sposobem wyszła na przeciw oczekiwaniom odbiorców.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail