Jak wykorzystując filtry efektywniej monitorować Internet

Opublikowano: 29-05-2017 przez

Filtry są istotnym narzędziem pracy każdego użytkownika Brand24, ponieważ pomagają dzielić wyszukane wpisy na porcje informacji, które najbardziej interesują Cię w danym momencie. Sprawiają zatem, że monitoring Twojej marki, produktu lub branży jest bardziej dokładny i efektywny.

Co najważniejsze – zaawansowane filtry możesz wykorzystać zarówno w sekcji wyników, jak i w zakładce analiza!

  • Możesz zatem filtrować swoje wzmianki aby odnaleźć wpisy, które charakteryzują się wybranymi przez Ciebie parametrami.
  • Możesz też przefiltrować zagregowane wpisy, aby sprawdzić, jak w wybranych przez Ciebie warunkach kształtują się najważniejsze statystyki z monitoringu.

Filtry Brand24

Filtry dostępne w naszym narzędziu pozwalają budować złożone zapytania, dzięki którym odnajdziesz najbardziej trafne wyniki.

Sprawdźmy, jak działa każdy z nich.

Filtr treści

Brand24 dostarcza wewnętrzną wyszukiwarkę, która wyświetla lub wyklucza wpisy, które zawierają w sobie wskazaną frazę.

Jest to szczególnie przydatne, np. w takich sytuacjach:

  1. Jeżeli masz ogólny projekt dotyczący Twojej marki i chcesz odszukać w nim wzmianki dotyczące konkretnego produktu.
  2. Jeżeli nazwa Twojej marki nie jest jednoznaczna. Wtedy słowa kluczowe mogą wprowadzić do Twojego projektu wzmianki, które nie dotyczą interesujących Ciebie kwestii, z kolei dodanie słów wymaganych i wykluczonych może za bardzo zawęzić kontekst dyskusji. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest ustawienie ogólnego projektu, a następnie założenie wewnętrznego filtru treści.

W przypadku wyszukania kliku fraz jednocześnie, wskaż czego szukasz używając poniższych kwantyfikatorów:

  • {AND} – oraz, np. czekolada {AND} kakao – filtr pokaże tylko wpisy, które zawierają w sobie jednocześnie te dwa słowa;
  • {OR} – lub, np. czekolada {OR} kakao {OR} budyń – wyświetlone zostaną wpisy zawierające przynajmniej jeden z wymienionych zwrotów;
  • {NOT} – wyklucz frazę, np. {NOT} kakao {AND} {NOT} czekolada – nie wyświetli wpisów, które zawierają przynajmniej jedno z wymienionych słów.

Filtr źródeł

Otwierając swój projekt, uzyskasz wyniki ze wszystkich miejsc w sieci, gdzie mówiło się o Twojej marce, produkcie lub wskazanym temacie. Możesz jednak pogrupować je według źródeł, na których zostały odnalezione. Może interesują Cię w danym momencie tylko wzmianki z strony z wideo i zdjęciami? Albo z kilka typów stron jednocześnie? Wystarczy, że zaznaczysz wybrane źródła, tak jak pokazano na grafice poniżej.

Filtr sentymentu

Monitoring Internetu pomaga zarządzać reputacją marki. Za każdym razem, kiedy w sieci pojawi się nieprzychylny komentarz możesz szybko zareagować, a gdy ktoś podzieli się miłymi słowami – podziękować. Ułatwi to filtr sentymentu, dzięki któremu możesz wybrać, czy chcesz zobaczyć pozytywne, czy negatywne wpisy – przesuń suwak na odpowiednią wartość i gotowe.

Filtr influence score

Influence score pozwala podzielić wzmianki pod kątem tego, jak wpływowi są ich autorzy lub strony, na których powstały. Kształtuje go szereg czynników, np. ile osób może potencjalnie zobaczyć daną wzmiankę, lub jak wiele interakcji zebrała. Wskaźnik ten przyjmuje u nas wartość od 1 do 10.

Dzięki filtrowi influence score, za pomocą suwaka w łatwy sposób posortujesz wyniki pod kątem nadanej im wagi. Wybierając influence score na poziomie 10, znajdziesz najbardziej wpływowych autorów. Dzięki temu przekonasz się z kim warto nawiązać kontakt.

Filtr interakcji

Ten filtr pozwala wyselekcjonować wzmianki, które mają określoną liczbę wybranych zdarzeń w social media:

  • udostępnień,
  • polubień,
  • komentarzy.

Za pomocą tego w łatwy sposób odnajdziesz posty, które wzbudziły największe zaangażowanie w social media, aby zająć się nimi w pierwszej kolejności. Możesz określić ilość wszystkich interakcji lub np. tylko komentarzy.

Filtr wizyt

Ten filtr pozwala odfiltrować wyniki na podstawie ilości wizyt, jakie w skali miesiąca odnotowują strony internetowe, na których zostały odnalezione. Możesz ustalić, czy ma to być ilość wizyt:

  • większa niż…
  • mniejsza niż…
  • równa…

Na przykład możesz wskazać ilość wizyt większą niż 10 000, aby znaleźć często odwiedzane strony, co jednocześnie może oznaczać, że są bardziej wpływowe. 

Filtr domen

Jeżeli chcesz odszukać lub wykluczyć wpisy z konkretnej domeny lub domen, służy do tego filtrowanie po domenie. Wystarczy wpisać jej nazwę i kliknąć „Szukaj”. W przypadku wyszukiwania wielu domen jednocześnie, należy użyć kwantyfikatorów, podobnie jak w przypadku wyszukiwania fraz:

  • {AND} – oraz,
  • {OR} – lub,
  • {NOT} – wyklucza domenę,

Przykładowo, jeżeli wpiszesz w wyszukiwarce {NOT} wykop.pl {AND} {NOT} wizaz.pl wykluczysz wpisy z tych dwóch domen.

Filtr autorów

Filtr autorów pozawala wyświetlić lub wykluczyć wpisy konkretnych autorów. W przypadku wyszukiwania wielu autorów, ponownie do dyspozycji mamy kwantyfikatory:

  • {AND} – oraz,
  • {OR} – lub,
  • {NOT} – wyklucza wpisy autora.

Jeżeli masz wśród swoich odbiorców osobę, która często publikuje posty na Twój temat, z tym filtrem z łatwością odnajdziesz jej wszystkie wpisy.

Filtr płci

Jeżeli interesują Cię wzmianki pochodzące tylko od kobiet lub tylko od mężczyzn możesz użyć filtru płci. Kliknij odpowiednią ikonkę, aby otrzymać interesujące Cię wyniki.

Filtr grupowanych wzmianek

W Brand24 możesz przypisać wzmianki do stworzonych przez siebie grup, które znajdziesz na liście filtrów. Grupuj wzmianki dotyczące Twoich kampanii, konkurencji, czy hashtagów, a następnie odnajdź je za pomocą filtrowania. Wystarczy wśród wszystkich Twoich grup wskazać tą, która w danym momencie jest Ci potrzebna.

Filtr oznaczonych wzmianek

Dodatkowo, jeżeli wybrane wzmianki są dla Ciebie wyjątkowo istotne, możesz je oznaczyć, co wyodrębni je wizualnie od pozostałych wpisów. Możesz następnie w łatwy sposób je odnaleźć, filtrując tylko oznaczone wpisy. To znacznie oszczędzi Twój czas.

 

Filtr odwiedzonych wyników

Wyniki zgromadzone w dashboardzie często nie są widoczne w całości. Aby móc się z nimi zaznajomić i zobaczyć jak wyglądają w zamieszczonych stronach i portalach społecznościowych wystarczy je kliknąć, aby zostać przeniesionym do wpisu źródłowego. Takie odwiedzone wpisy są zaznaczane na szaro, abyś wiedział, które miejsca już odwiedziłeś i nie robił dwa razy tej samej pracy. Dodatkowo pomoże Ci w tym filtr, który pozwoli znaleźć tylko nieodwiedzone wpisy, aby przekonać się, czy niczego nie przegapiłeś.

Filtr po dacie

Kolejne przydatne filtrowanie to filtr po dacie, który pozwala wyselekcjonować tylko takie wzmianki, które pojawiły się w projekcie od Twojej ostatniej wizyty. W ten sposób, nie będziesz przeglądać wpisów, które już widziałeś, co znacznie wpłynie na efektywność monitoringu.

3 dodatkowe funkcje ułatwiające filtrowanie

1. Usuwanie filtrów

Brand24 pozwala użyć jednego filtru lub kilku jednocześnie. Niezależnie na co się zdecydujesz, jeżeli będziesz chciał na nowo zobaczyć wszystkie wpisy odnalezione w określonym czasie, możesz usunąć wszystkie wybrane filtry za pomocą jednego kliknięcia. Pięknie prawda? Służy do tego przycisk „Wyczyść filtrowanie”, który staje się aktywny, kiedy włączysz przynajmniej jeden z omawianych powyżej filtrów.

2. Zapisywanie filtrów

Jeżeli masz szczególne oczekiwania względem wzmianek i wykorzystujesz wiele filtrów by je odpowiednio wyselekcjonować, często ich konfiguracja może zajmować trochę czasu. Na szczęście nie musisz wprowadzać ustawień na nowo przy każdym logowaniu do narzędzia. Zapisz konfigurację swoich filtrów raz i korzystaj z nich, kiedy tylko ich potrzebujesz.

Aby zapisać filtr należy po prawej stronie kliknąć Zapisz aktualny filtr.

3. Powiadomienia e-mail z zapisanym filtrem

Aby zawsze być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twoim projekcie, możesz otrzymywać powiadomienie e-mail o nowych wzmiankach. I co najważniejsze, możesz także otrzymywać powiadomienia dotyczące projektu z zastosowanym i zapisanym przez Ciebie filtrem. Wystarczy podać adres e-mail, a my w Ustawieniach projektu dodamy nowe powiadomienie z zastosowanym filtrem.

 

Wypróbuj Brand24. Załóż darmowe konto testowe i przekonaj się, który filtr wykorzystasz najczęściej w swoich projektach.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail