Czym jest Blab i jak go wykorzystać w biznesie

Opublikowano: 19-01-2016 przez

Blab.im to platforma wideo z przekazem na żywo stworzona do prowadzenia rozmów z innymi użytkownikami. Po zalogowaniu każdy może zostać gospodarzem swojego panelu dyskusyjnego, w którym mogą brać udział maksymalnie 4 osoby jednocześnie – twórcy uznali, że taka liczba jest optymalna, ponieważ jeszcze nie tworzy się chaos. Pozostała publiczność może oglądać rozmowy, komentować je lub dołączyć do konwersacji, gdy zwolni się miejsce. Blab jest dostępny na iOS (wkrótce także na Androida) oraz w wersji dekstopowej.

To moderator decyduje kto zajmie dodatkowe 3 miejsca – może przyjąć lub odrzucić każdą próbę połączenia. Jednak kto chce się w jakiś sposób włączyć do dyskusji może użyć chatu aby komentować rozmowę lub zadawać pytania. Wprawdzie Blab można prowadzić samemu, ale to spontaniczna rozmowa z nowo poznanymi osobami jest istotą tej platformy.

blab1

Rozmówcy mogą otrzymywać od widzów „łapki w górę”, które są wyrazem aprobaty dla tego, co mówią. Dostaje się je, gdy ktoś kliknie w miejsce konkretnej osoby, a zliczane są w prawym dolnym rogu okna.

Po co to firmom?

Blab umożliwia firmom komunikację z jej odbiorcami twarzą w twarz. Wyjątkowy format tej platformy pozwala spotkać się sympatykom marki, jej ambasadorom oraz przedstawicielom na pogłębioną dyskusję, pomimo, że mogą znajdować się w kilku różnych częściach świata. Taki rodzaj transparencji i interakcji w czasie rzeczywistym może zwiększyć lojalność do marki, budować zaufanie i przyciągnąć do niej nowych klientów.

Jak korzystać z Blab?

Rejestracja odbywa się za pomocą konta na Twitterze. Kilka sekund i już możemy oglądać czyjeś rozmowy lub utworzyć własną. To też bardzo proste – po kliknięciu przycisku „Stwórz swój Blab” wystarczy opisać, czego będzie dotyczył i oznaczyć go tematycznymi tagami. Można również ustalić, czy rozmowa ma się  rozpocząć od razu, czy w jakimś konkretnym czasie w przyszłości.

Zrzut ekranu 2016-01-10 21.49.21

blab2

Zanim stworzysz swój pierwszy poważny Blab obejrzyj jakieś inne rozmowy, abyś mógł zobaczyć, jak to wygląda z perspektywy widza – żeby to zrobić, nie musisz się logować. Warto też na próbę przygotować testową rozmowę oznaczoną tagiem test-zone.

Jeśli Ci się spodoba spraw aby Twój kolejny Blab dotarł do jak największej ilości osób. 

  1. Użyj odpowiednich tagów – gdy jesteś na etapie tworzenia Blaba, wykorzystaj odpowiednie tagi – trafne opisanie tematu pozwoli dotrzeć do większej ilości osób. Użytkownicy po zalogowaniu otrzymują listę tematów, z której mogą wybrać te, które ich interesują – wtedy na ich tablicach będą wyświetlane odpowiednie propozycje transmisji. Później także mogą wybrać konkretny tag aby wyszukać jedynie te rozmowy (zarówno transmitowane aktualnie jak i te zaplanowane), które go zawierają.Zrzut ekranu 2016-01-14 22.17.19
  2. Promuj  – planując taką rozmowę daj wcześniej znać osobom, które mogą być nią zainteresowane, aby odpowiednio sobie zaplanowały czas. Stwórz posty na portalach społecznościowych, gdzie masz kontakt ze swoimi odbiorcami lub nawet przygotuj wydarzenie na Facebooku. Przypomnij także o rozmowie, tuż przed jej rozpoczęciem.
    Zrzut ekranu 2016-01-19 19.52.39
  3. Opowiedz o Blab – pamiętaj, że Twoi odbiorcy mogą nie znać tego narzędzia, dlatego warto udostępnić im link na przykład do strony głównej, aby mogli zaznajomić się z tą platformą odpowiednio wcześnie.
  4. Powiadom followersów – tak jak wspomniałam w Blab istnieje możliwość obserwowania innych osób. Jeżeli zgromadzisz swoich followersów daj im znać, że rozpoczynasz rozmowę.
    Zrzut ekranu 2016-01-19 20.08.45
  5. Dodaj link do swojego bloga – wystarczy dodać adres URL rozmowy do wpisu. Sprawdza się to również przy dopiero zaplanowanych Blabach – automatycznie uruchomią się na blogu, gdy transmisja się rozpocznie.
  6. Poproś widzów o udostępnianie – przy każdym Blabie znajdują się ikony udostępnienia za pomocą Twittera lub Facebooka, dzięki temu Twoi widzowie i uczestnicy rozmowy mogą zwiększyć pulę odbiorców.
  7. Zapisz konwersację – jako moderator możesz nagrywać swoje rozmowy. Po zakończeniu nagrania plik w postaci mp3 i mp4 zostanie wysłany na Twój adres e-mail. Dlaczego nie użyć takiego materiału do promocji na Youtube?

Blab jest aktualnie w wersji Beta, oznacza to, że stale zmienia się on na oczach publiczności. Mimo, że nie jest to skończony produkt zachęcam do odwiedzenia tej strony – zarówno do posłuchania rozmów innych, jak i utworzenia swojej. Zwłaszcza, że przez klika ostatnich dni, kiedy poznawałam to narzędzie, nie trafiłam na Blaba w języku polskim. Jeżeli się zdecydujecie lub już z tego korzystaliście, podzielcie się swoimi wrażeniami! 😉

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail