5 powodów, dla których monitoring Internetu jest istotny dla public relations

Opublikowano: 13-12-2015 przez

Specjaliści public relations chętnie mierzą efektywność publikacji, które sami zamieścili, lub w których stworzenie byli zaangażowani. Jednak z drugiej strony aktywność społeczności social media również znacznie wpływa na wizerunek marki. Zatem aby zdobyć pełen wgląd w to, jak jest ona odbierana, należy monitorować zarówno informacje prasowe jak i social media. Pozwoli to uzyskać  pełen obraz tego, jak działalność PR wpływa na reputację marki. Zobacz do czego jeszcze specjaliści public relations mogą wykorzystać monitoring.

  1. Przygotowanie kampanii
    Monitoring jest kluczowy przy planowaniu kampanii PR. Z jednej strony pomaga w badaniu rynku i nastawienia odbiorców marki do jej usług, pozwala także uzyskać większy wgląd w ich preferencje i nawyki. Z drugiej zaś strony jest przydatny w analizowaniu konkurencji. Pomaga wyszukać jej słabe strony lub odnaleźć lukę w sposobie przekazu, tak aby kampania była jak najlepiej przygotowana.
  2. Oszczędzanie czasu
    PR tradycyjnie opierał się na skanowaniu mediów – kiedyś główne gazet. Używając narzędzi do monitoringu Internetu, poszukiwanie wzmianek o marce jest niezwykle ułatwione. Znacznie oszczędza to czas, ponieważ ustawienie projektu ze słowami kluczowymi to zaledwie kilka minut i kliknięć, po czym wszystkie informacje gromadzone są w jednym miejscu. Dodatkowo pomaga opcja pozwalająca na otrzymywanie powiadomień o nowych wzmiankach, tak aby specjaliści byli informowani na bieżąco.
  3. Zapobieganie kryzysom
    Głównym zadaniem PR jest interpretacja opinii publicznej i postaw, które w przyszłości mogą mieć wpływ na funkcjonowanie organizacji. Monitoring social media pomoże odkryć kwestie, które wcześniej czy później mogłyby zamienić się w kryzys. Pozwoli zamienić skargi i negatywne wzmianki w łagodniejszą formę lub obrócić je w coś pozytywnego. Szybka reakcja, która przynosi wsparcie lub odpowiednie informacje świadczy o wysokiej jakości obsługi klienta, co zapewni mu satysfakcję.
  4. Mierzenie efektów działań
    Narzędzia do monitoringu Internetu, takie jak Brand24 pomagają w ocenie efektywności kampanii. Istotna jest analiza kluczowych aspektów, takich jak: sentyment, ilość wzmianek, polubień, udostępnień, zasięg w social media. Takie opcje jak wizualizacje wyników, ukazanie głównych kontekstów dyskusji, możliwość porównania wielu kampanii ze sobą także znacznie ułatwi pracę i pomoże odnaleźć główne przyczyny sukcesu lub porażki podjętych kroków.
  5. Planowanie przyszłych działań
    Analiza social media wskaże, które kanały były najbardziej lub najmniej zaangażowane, jakie strony miały największy zasięg, którzy aktorzy social media byli najbardziej najaktywniejsi. Dodatkowo odkryje, czy i którzy dziennikarze zainteresowali się prowadzoną strategią. Wszystko to pomoże planować przyszłe projekty – dobrać odpowiednie kanały przekazu i dostosować do nich treści.

Monitoring, który gromadzi dane z serwisów informacyjnych i mediów społecznościowych w jednym miejscu sprawia, że analiza szczegółowych miar jakie przynosi jest mniej czasochłonna i umożliwia lepszą ocenę strategii PR.  Dlatego warto wypróbować Brand24.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail