4 kroki aby zostać influencerem

Opublikowano: 11-03-2016 przez

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy i chcesz sprzedać swój produkt lub usługę, czy też jesteś pasjonatem jakiejś najbardziej niszowej dziedziny, jeżeli lubisz to co robisz z pewnością chcesz liczyć się w środowisku, w którym działasz. W jaki sposób możesz zwiększyć swój wpływ, co jednocześnie może pozytywnie przełożyć się na odbiór Twojej marki i pozwoli budować jej świadomość? Zobacz 4 sposoby, które mogą w tym pomóc.

nowy1 Aby być influencerem trzeba być aktywnym online – z pewnością o tym wiesz, jednak by być w pełni w temacie, nie mogę tego pominąć. Influencer musi być zauważony, a media społecznościowe niebywale to ułatwiają. Bierz udział w istotnych konwersacjach na różnych platformach, zamieszczaj swoje wpisy i odpowiadaj innym. Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, to platformy, gdzie każdego dnia powinieneś być obecny, a do tego dochodzi szereg innych miejsc w Internecie, gdzie akurat z uwagi na profil Twojej działalności musisz być. Zadbaj o to, aby łatwo można było Cię znaleźć – zamieść przyciski z odnośnikami do swoich profili w social media na Twojej stronie i blogu i poszczególnych profilach. To da łatwość Twoim odbiorcom w nawiązywaniu kontaktu z Tobą w wybranym przez nich medium.

nowy2

Jeżeli chcesz być postrzegany jako influencer, musisz pokazać, że jesteś na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami związanymi z obszarem Twojej działalności, abyś mógł być dobrym źródłem informacji dla Twoich obserwatorów. W tym celu czytaj, czytaj i jeszcze więcej czytaj. Skąd czerpać informacje, skoro codziennie zalewa nas olbrzymia fala newsów? Na szczęście istnieje możliwość śledzenia konkretnych tematów, wystarczy chociażby ustawić odpowiednie powiadomienia w Google Alerts. Może jednak w tym pomóc także Brand24.

Zobaczcie fragment strumienia dyskusji, jaki wygenerował projekt w Brand24, który pomaga mi być na bieżąco z informacjami związanymi z content marketingiem – masa artykułów, newsów i informacji o konferencjach w jednym miejscu.

b24 content

Chociaż nasze narzędzie najczęściej kojarzone jest z ofertą do monitorowania wzmianek o markach, można dzięki niemu wyszukać różne tematy dyskusji, czasem nawet całkiem nieoczywiste. Udowodniliśmy to we wpisie o smogu oraz o kacu.

nowy3

Wiele blogów chętnie przyjmie pomocne i dogłębnie przygotowane wpisy gościnne. Jeżeli masz możliwość umieścić swój wpis na blogu wpływowej i związanej z Twoim biznesem stronie zrób to. Dzięki temu będziesz miał szansę powiększyć swój zasięg, ponieważ da Ci to dostęp do nowych odbiorców i pomoże budować relacje. Dodatkowo wzmocni też Twój autorytet, gdyż zamieszczając wpisy w różnych miejscach występujesz w roli eksperta w danej dziedzinie, a odbiorcy mogą się przekonać, jak duże jest Twoje doświadczenie.

Nadrzędnym celem wpisów gościnnych powinien być dobrze zrobiony research i stworzenie angażującej treści. Świetny tekst wzmocni wizerunek Twojej marki i sprawi, że internauci będą chętnie zdobywać informacje od Ciebie. Nie rób wpisów gościnnych jedynie ze względu na SEO.

nowy4

Nie myślę tutaj o biernym udziale, chociaż on też może pomóc w budowaniu sieci relacji. Jednak warto pójść krok dalej. Przygotowanie wystąpienia to świetna okazja do spotkania się z Twoimi klientami, ukazania się w roli eksperta, budowania zaufania a nawet szacunku. Bezpośrednia obecność, świetne wystąpienie i spotkanie się z różnymi osobami twarzą w twarz, może sprawić, że nowe osoby nie tylko Cię polubią, ale także odkryją Twoją markę, zaczną Cie obserwować lub staną się nawet Twoimi klientami. Z drugiej strony konferencje często są nagrywane, co jeszcze bardziej może zwiększyć zasięg takiego wystąpienia. Marketer+ podaje listę konferencji związanych z tematyką biznesów internetowych.

Powyższe wskazówki odnoszą się tak naprawdę do jednego: tym co wyróżnia influencerów jest dzielenie się wiedzą.

Twoje doświadczenie i wiedza jest bardzo wartościowa dla osób, które Cię obserwują. Dlatego dziel się nią bardziej, częściej, lepiej. Pomoże Ci w tym obecność w social media, webinary, treści wideo, jak i działalność offline – chociażby wspomniane konferencje. Liczba sposobów na dzielenie się Twoją wiedzą jest olbrzymia i tylko od Ciebie zależy, które z nich wykorzystasz. Jednak im częściej będziesz wchodzić w interakcje z otoczeniem tym lepiej.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • Roman Sidło

    Byłem, przeczytałem, zostawiam ślad swojej obecności 🙂

    • Aneta Głowacka

      odwiedzaj nas częściej i zostawiaj takie ślady <3