3 kroki aby odnaleźć ambasadorów marki dzięki monitoringowi social media

Opublikowano: 19-11-2015 przez

Wyobrażasz sobie sytuację, kiedy jakieś osoby kierowane wyłącznie zachwytem nad Twoim produktem, usługą lub ogólnie marką, często wyrażają pozytywne opinie na jej temat i są w stanie polecić ją innym, a Ty o tym nie wiesz? Tacy ambasadorzy, bo o nich tutaj mowa, mają olbrzymi potencjał w budowaniu świadomości marki. Nie powinieneś tego zaprzepaścić, dlatego znajdź ich wykorzystując monitoring Internetu.

Dlaczego to takie ważne?

Klienci – w całym spektrum kanałów, w których  spotykają się z Twoją ofertą – starają się odszukać informacje, które ułatwią im podjęcie decyzji o zakupie. W badaniu Nielsen „Global trust in advertising“ widać, jak istotni w tym procesie mogą być ambasadorzy marki.

  • Najbardziej wiarygodna reklama pochodzi prosto od osób, które znamy – 83% respondentów ufa rekomendacjom rodziny lub znajomych.
  • Taki sam odsetek twierdzi, że opinie rodziny lub znajomych skłaniają ich od czasu do czasu do zakupu.
  • Nie ogranicza się to tylko do naszych najbliższych kręgów – 66% respondentów twierdzi, że wierzy opiniom konsumentów umieszczanym online.

Tak podkreślane tutaj zaufanie jest bardzo ważne, dlatego najlepiej sprawdzi się dotarcie do osób spontanicznie identyfikujących się z marką. Gdzie ich szukać? Przede wszystkim w Internecie. Oto 3 niezbędne elementy takich poszukiwań.

1. Monitoruj wzmianki

Nie może być inaczej, prawda? 😉 Social media – czyli naturalne środowisko dla ambasadorów marki – nie stanowią żadnej tajemnicy dla odpowiedniego narzędzie do monitoringu Internetu. Wyszukując wpisy o swojej marce, sprawdź, kto je tworzy – posortuj źródła według malejącej liczby wyników i stwórz listę osób, które piszą o niej najczęściej.

ok1

2. Analizuj sentyment

Ambasador to nie ktoś, kto po prostu mówi o Twojej marce – to ktoś mówiący o niej dobrze, z entuzjazmem, czy swego rodzaju pasją. Takie wzmianki z łatwością wyłapuje wbudowana analiza sentymentu. Przefiltruj wcześniej stworzoną listę, tak, by wyłonić z niej osoby, które zawsze lub zazwyczaj wypowiadają się maksymalnie pozytywnie.

Zrzut ekranu 2015-11-18 19.28.30

3. Znajdź influencerów

Ważne, aby wiedzieć, jak wpływowe są osoby, piszące o Twojej marce – z Brand24 nie potrzebujesz do tego dodatkowego narzędzia. Istniejące algorytmy pomogą z łatwością odnaleźć się w złożonych sieciach zależności. Posortuj swoją listę według tego, do ilu ludzi docierają poszczególne osoby, jaki jest ich szacowany wpływ lub influence score – wybierz metrykę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Zrzut ekranu 2015-11-18 19.42.27

Połączenie tych trzech wskaźników pomoże wyłonić spośród Twoich odbiorców najbardziej aktywne osoby. Po wytypowaniu ich, możesz podjąć kroki aby nawiązać z nimi kontakt, tak jak zrobił to na przykład Jurek Owsiak.

A w jaki sposób Ty zaangażujesz ambasadorów swojej marki? Wypróbuj Brand24 i rozpocznij przygodę z nimi już dziś.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail
  • Wojtek Pigla

    O, Jurek i KręciołaTV 🙂