3 kreatywne sposoby na użycie hashtagów do promocji marki

Opublikowano: 09-03-2016 przez

 

W social media hashtagi początkowo były używane tylko na Twitterze, dziś jednak są również popularne na Instagramie czy Facebooku. Wykorzystują je zarówno osoby prywatne jak i marki do ożywiania konwersacji, interakcji z przyjaciółmi i fanami, a także do promocji produktów. Firmy mogą czerpać korzyści z użycia ich w swoich akcjach marketingowych na dwa sposoby – albo wykorzystując hashtagi, które aktualnie są najbardziej popularne, albo tworząc swoje własne oznaczenia. Zobaczcie 3 ciekawe przykłady marek, które zdecydowały się na drugą opcję.

Stworzenie skutecznego nowego hashtaga

Jeżeli marka stworzy hashtag w efekcie może on zwiększyć jej rozpoznawalność, popularność oraz lojalność klientów, a dodatkowo daje to możliwość ożywienia konwersacji i pewnej kontroli nad tym, jakie treści będą wrzucać jej fani. Jeżeli taki hashtag jest wolny od niejasności, ciekawy i nawiązujący do marki, firma ma szansę skutecznie skierować rozmowę w kierunku dla niej korzystnym. Wymaga to jednak sporej kreatywności i nierzadko dobrego poznania swoich klientów. Kolejnym trudnym zadaniem jest sprawienie aby odbiorcy zaczęli go używać – tutaj liczy się zarówno pozytywne wrażenie jakie mają oni w kontakcie z marką, jak i fakt, na ile interesujący jest dla nich dany hashtag.

Warto pamiętać jaki potencjał drzemie w tym sposobie komunikacji – hashtagów używa prawie 60% użytkowników Internetu – i odpowiednio go wykorzystać, np. tak, jak prezentowane poniżej marki.

1. Hashtag na szczególne okazje

Dla wielu kobiet dzień ślubu jest dniem wyjątkowym, w trakcie którego bardzo istotny jest ich wygląd – oczywiście na pierwszym miejscu jest suknia ślubna, ale równie ważne są dodatki, w tym buty. Świetnie wykorzystuje ten fakt marka Jimmy Choo – brytyjski dom mody specjalizujący się w sprzedaży butów, torebek, akcesoriów i perfum. Ta firma zaprosiła kobiety do dzielenia się momentami z ich ceremonii ślubnych, w trakcie których miały założone buty z kolekcji Jimmy Choo i oznaczania ich hashtagiem #IdoinChoo.

jimmychoo1

W rezultacie wiele kobiet podzieliło się na Instagramie i Twitterze informacją, że w tak ważnym dla nich dniu towarzyszyła im ta marka. Co więcej ten hashtag można śledzić nie tylko na tych dwóch portalach, ale także na Pinterest, gdzie jedna z tablic marki to właśnie #IDOINCHOO, do której dopinane są zdjęcia opisane tym hashtagiem.

jimmychoo4

jimmychoo2

2. Hashtag zachęcający do zabawy produktem

Marka Red Bull stworzyła hashtag #PutACanOnIt, który był reakcją na jedno ze zdjęć jej fana, na którym redbull2bawiąc się perspektywą umieścił puszkę Red Bulla nad Mini Cooperem będącym znakiem reklamowym tej marki. Wykorzystując kreatywność tego fana, Red Bull także zaczął ukazywać swój produkt na zdjęciach w wielu zabawnych sytuacjach, a także zachęcił do tego swoich klientów.

redbull

Tym samym tendencja eksplodowała i ludzie na całym świecie zaczęli tworzyć własne zdjęcia z puszkami Red Bulla umieszczanymi w różnych dziwnych miejscach – oznaczali je oczywiście hashtagiem #PutACanOnIt.

redbull3 redbull4

3. Nazwanie linii produktów hashtagiem

mango1Marka odzieżowa Mango stworzyła kolekcję na jesień i zimę 2015/2016 promowaną przez światowej sławy modelki Kate Moss i Cara Delevingne, które mają ze sobą coś wspólnego – właśnie Mango. Ta kolekcja została nazwana hashtagiem #SOMETHINGINCOMMON i dzięki temu żył on także poza Internetem – widoczny był na torbach zakupowych tej marki. Nazwanie produktu hashtagiem ułatwiło klientkom dzielenie się w social media informacjami o tym, że posiadają w swojej garderobie rzeczy marki Mango, ponieważ miały one do tego gotowe oznaczenie.

mango3

Kolekcja połączona była z akcją społecznościową, gdzie każda klientka mogła opisać, co ma wspólnego z jakąś osobą, miejscem, sztuką itp. W tym celu należało ściągnąć darmową aplikację, zrobić sobie selfie i użyć hashtaga promującego kolekcję, a zdjęcie pojawiało się automatycznie na specjalnej stronie Mango.

mango5

Monitorowanie własnych hashtagów

Do śledzenia tego, które hashtagi aktualnie są najczęściej używane dostępnych jest wiele pomocnych narzędzi – niektóre opisaliśmy na naszym drugim blogu. Jednak tworząc własny hashtag warto monitorować, jak jest on skuteczny – kto go używa i gdzie. Aby mieć wszystkie wpisy z konkretnym hashtagiem w jednym miejscu i łatwo nawiązywać kontakt z osobami, które go zamieszczają warto wykorzystać narzędzie do monitoringu Internetu. Pomoże tutaj Brand24, gdzie po zarejestrowaniu można skorzystać z 14 dni darmowych testów.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail